Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 64
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard wie wil er nog een Alembic?

    dit is geen SPAM!!!
    voor de liefhebbers, ik heb 'm in Tilburg bij de Goods4You gezien, volgens mij was het het Stanley Clarke model:
    http://store.yahoo.com/alembic/stanclardel.html
    en ze vroegen er 1095 euro voor, dat leek mij niet zo duur voor een echte Alembic. De houtsoorten weet ik zo niet, maar via die link kun je in ieder geval zien wat voor bodyvorm die gitaar heeft. Succes ermee.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 april 2003
    Locatie
    brugge (student in gent)
    Berichten
    2.705

    Standaard

    ik denk dat dat wel een koopje is

    mule go for it

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2003
    Locatie
    Oudshoorn ZH
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Bedankt voor de tip! Best kans da'k er morgenochtend minimaal een telefoontje aan waag! Heb je toevallig gezien of de doorlopende hals paarse (= purpleheart) laminaten had, en hoeveel knoppen erop zaten? Beetje banale vragen, maar 't kan helpen om het model en de electronica duidelijker te krijgen. Serienummer niet gezien toevallig, lijkt me ook wel een beetje een winkel waar gestolen goederen terechtkomen namelijk...

  4. #4
    emielow
    Guest

    Standaard

    anavrin, is dat zon vage 2ehands winkel in tilburg? daar in zon half overdekte winkelpromenade? (halforst zit er ook volgensmij)

    dan ben ik daar wel s geweest, staat veel oude meuk, maar toen hing er ook een warwick met f holes enzo, besteen duur ding volgens mij voor iets van 500 euro. kehb een tijdje in tilburg gestudeerd, vandaar dat ik er ben geweest. maar dat lijkt me inderdaad niet duur. de vraag is dan wel hoe hun er aan komen, ik neem aan dat iemand die een alembic koopt, zon ding niet voor 1000 euro verkoopt...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emielow
    anavrin, is dat zon vage 2ehands winkel in tilburg? daar in zon half overdekte winkelpromenade? (halforst zit er ook volgensmij)

    dan ben ik daar wel s geweest, staat veel oude meuk, maar toen hing er ook een warwick met f holes enzo, besteen duur ding volgens mij voor iets van 500 euro. kehb een tijdje in tilburg gestudeerd, vandaar dat ik er ben geweest. maar dat lijkt me inderdaad niet duur. de vraag is dan wel hoe hun er aan komen, ik neem aan dat iemand die een alembic koopt, zon ding niet voor 1000 euro verkoopt...
    Wow zo'n "ding met F-holes" is nieuw zo'n 1600-2000 euro!!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    383

    Standaard

    Infinity toch? botergeile gitaar.........
    [ pearlite.tk ] reinventing metal

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard

    @ the Mule: al die dingen die je vraagt, heb ik niet naar gekeken, ik stond al te verbaasd dat ie maar 1095 was.

    voor de rest, ja, in het gestolen topic was al iemands gestolen gear inderdaad teruggevonden bij een Utrechts filiaal van Cash Convertors/ Goods4You, maar ja, als je particulier koopt, weet je ook niet of het gestolen is of niet. Voor die prijs kun je in ieder geval het gokje wagen toch, en stel dat het gestolen is, dan krijg je neem ik aan via wat politie-druk wel je geld terug.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2003
    Berichten
    1.312

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastijn
    Infinity toch? botergeile gitaar.........
    botergeile BAS-gitaar

    eheehe :lol:

  9. #9

    Standaard

    Dat was ik dus, die die gestolen gitaren terugvond bij Goods4You in Utrecht. Ik heb in het Gestolen-forum nog een epos geschreven ter verdediging van de werkwijze van die winkel.

    Koop je die Alembic bij de Goods4You voor € 1095, dan zal hoogstwaarschijnlijk geen politieagent het in zijn hoofd halen om aan te nemen dat je hem niet te goeder trouw hebt gekocht. In dat geval mag je hem, ook indien blijkt dat 'ie inderdaad gestolen is, hoe dan ook houden. Derdenbescherming, heet dat.
    De eigenaar is dan wel de dupe, want die kan alleen via een gerechtelijke procedure een schadevergoeding vorderen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2003
    Locatie
    Oudshoorn ZH
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Hey Anavrin, als eerste nogmaals heel erg bedankt voor de tip!

    Vannacht toch een beetje van wakker gelegen, twijfel enzo en vanmorgen toch maar besloten ("doe eens gek") om het er gewoon blindelings op te wagen. In de trein richting Tilburg dus...

    Bij de winkel aangekomen hing daar achter de toonbank inderdaad een blonde short scale met een small standard body. Ik kan me helemaal voorstellen dat iemand die er niet helemaal in thuis is er een Stanley Clarke model in ziet, maar wat zie ik na twee keer kijken: Series I

    Dat maakt het allemaal nog wel een stukje leuker en aantrekkelijker natuurlijk! Ik dus met m'n glazigste gezichtsuitdrukking vragen of ik die ene basgitaar even mocht bekijken. Ik kreeg gelijk een krukje en een gitaarversterker (ach) om hem even rustig uit te proberen. Aardige mensen daarzo, ik kan niet anders zeggen.

    Nou goed, om een lang verhaal kort te maken:

    Met het ontbreken van de bijbehorende 'external power supply' (maar ook mogelijkheid van batterij, niet echt een probleem dus) en het niet-thuisgeven van het brugelement (moet ik nog eventjes rustig voor gaan zitten) als onderhandel-munitie heb ik van de vraagprijs van € 1098,- nog € 198,- af kunnen krijgen. Iedereen die weet wat je tegenwoordig voor een Series I moet neertellen wordt hier echt een beetje eng van, neem dat van me aan. In Amerika noemen ze dit een onvervalste 'pawn shop price'

    Binnenkort foto's, en hopelijk wat meer info over leeftijd, specs etc.

    :-D

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top