Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Ik wil deze zomervakantie een nieuwe versterker gaan kopen, het liefste een half-stack. Zo'n 4x12 kast lukt wel, alleen wat voor buizentop moet ik erop zetten? Hebben jullie nog adviezen?

    p.s mijn budget is ongeveer 1200-1300 euro en ik wil er vooral punkrock en hardrock mee gaan spelen, maar een paar bluesnummertjes moeten ook een beetje klinken

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Je kan de zoekfunctie op dit forum ff proberen. Deze vraag is zeg maar niet erg origineel :smile:

    Bij punkrock/hardrock denk ik al snel aan Mesa/Boogie, Marshall en Engl. Die laatste lijkt mij het meest geschikt om ook nog blues uit te trekken. Het ligt echter ook aan je gitaar en aan wat je onder blues verstaat (Gary Moore of Muddy Waters).

  3. #3

    Standaard

    Orange is top, maar das minder voor punk. blues kan wel weer goed.

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    1 juni 2001
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    55

    Standaard

    Ik heb zelf vorig jaar een Framus Dragon gekocht, en juist omdat deze versterker erg veelzijdig is, er is tot nu toe geen muziekstijl of gitaar geweest die niet goed op deze versterker klonk, kortom, ik ben erg tevreden. Hij ligt ietsje boven je budget (1600€), maar is het zeker waard. Ander nadeel is dat hij alleen in Duitsland te koop is, maar dus wel origineel is. Kijk ff op deze link: http://www.musik-produktiv.de/shop/s...GH2658X2U63812

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2001
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    199

    Standaard

    Ik heb laatst een marschall JMC600 Buizen top gekocht, deze is echt cool :grin:

    Ik zou zeker eens deze proberen, hij is 60 watt. En kost bij Feedback 599 Eurooooss :grin:

    Groetsels Henk

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 februari 2002
    Locatie
    Vennel
    Berichten
    131

    Standaard

    Ik kan je mijn top aanraden die ik te koop heb staan...kost 500 euro en is een JCM 800 top van Marshall......100 watt dus...speel zelf ook een vorm van metal en ding klinkt te gek !!!!

    info. daniel@triple7.nl

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Bedankt voor het aan bod, maar bedankt. Ik speel namelijk geen metal en ik heb gehoord dat Engl hele mooie veelzijdige versterkers maakt. Ik heb al op de thunder gespeeld en die klinkt echt goed. Ik ga nu binnenkort eens een Richie Blackmore top proberen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    Ik zou duidelijk voor Laney gaan. Die ga ik tenminste binnenkort aanschaffen.

    Mesa is te duur hier in hollando (HALLO? 4000 euro voor een half stack zeker) anders zou ik daar voor gaan. (misschien 2e hands?)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2002
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    734

    Standaard

    geen idee wat ie kost en wie em al heeft maar die nieuwe line6 vetta head ziet er erg kinky uit

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    tussen 1500 en 2000 euro dacht ik... Klinkt ook goed!!! Enorme flexibiliteit!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top