Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: Versterken?

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2004
    Locatie
    Zaandijk
    Berichten
    212

    Standaard

    Die link van jou werkt ook niet..

    Maar dan kan je er nogsteeds alleen maar klassiek 'geluid' mee opnemen. Daar zijn klassieke gitaren nou eenmaal voor gemaakt.. en voor spaanse muziek enzo. Want metalen snaren op een klasieke/spaanse gitaar kan toch niet.. of wel?

  2. #12
    Ontoerekeningsvatbaar
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Kan wel maar je krijgt meer een primitief wapen dan een gitaar.
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

    Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

    www.javaca.eu


  3. #13
    Junior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    21

    Standaard

    Bedankt voor de reacties.
    Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken, voor als ik klassiek gitaar speel op bijv. een voorspeelavond/feestje, en om mijn CD mee op te nemen (klassiek/spaans)
    Kan ik deze dus gebruiken om toch een goede kwaliteit van het geluid te hebben, of moet ik een massief element hebben, wat ik in mijn klankgat plaats, met volume regelaar. Dit zou ik wel zonde vinden van de gitaar (als er in gezaagd moet worden), maar als je echt ontzettend veel beter geluid krijgt..

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2002
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    1.780

    Standaard

    [quote="Kjiratsiekoedel"]1. link plaatsen is niet heel moeilijk: http://www1.nl.conrad.com/scripts/wg...c=X&~cookies=1

    2. geinig, zo'n ding heb ik ook. klinkt voor het geld niet slecht. werkt als een soort microfoon op je bovenblad geklikt. verschuift overigens wel, dus je moet wel stilzitten. als je hem veel gebruikt is vastplakken wel handig.

    geluid: klinkt beetje iel, weinig bas, veel treble. maar zoals gezegd: voor het geld zeker niet slecht.

    misschien is de iets duurdere versie wel beter door de toonregeling, maar verwacht wederom geen wonderen.

    3. wat wil je ermee gaan doen?
    -voor jezelf opnemen, werkt best.
    -optreden, niet voldoende daarvoor.

    4. je hebt natuurlijk ook nog een versterker nodig, wat mag het gaan kosten??[/quote]

    je geeft geen antwoord op alle vragen, dat zou het wel makkelijker maken!!!


    verder: kwaliteit is voor jou dus onvoldoende. er is nog een systeem, dan plaats de iets onder de brug, zie je niets van (behalve een jack-out aan de onderkant).

    het systeem waar jij mee aankomt werkt wel, maar is gewoon kwalitatief niet goed genoeg. als je al kijkt naata de prijs, er vanuitgaat dat het 2 à 3 keer over de kop gaat, en dan nog ergens wat winst afhaalt, dan is hij gemaakt voor 1 euro ofzo.

  5. #15
    Junior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    21

    Standaard

    Een versterker heb ik al, en het gaat mij alleen om het element.

    Kjiratsiekoedel jij zegt: er is nog een systeem, dan plaats de iets onder de brug, zie je niets van (behalve een jack-out aan de onderkant).

    Kan je een voorbeeld geven, en een eventuele prijs?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2002
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    1.780

    Standaard

    nee, kan ik niet

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.082

    Standaard

    Als je hier serieus aan denkt zou je misschien beter een elektrisch akoestische gitaar kopen, die zijn gebouwd om versterkt goed te klinken en wanneer je in een klassieke gitaar gaat zagen kan dit niet echt goed zijn voor het geluid.
    Stalen snaren is ook net goed nee, die moeten veel strakker staan en dan wordt de spanning op de hals te groot waardoor deze krom trekt.

    Janne

  8. #18
    Junior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    21

    Standaard

    Maar ik heb liever dat ik dan iets minder goed geluid heb, en een leuk element erin heb, dan dat ik voor een paar honderd euro meer een akkoestische ga kopen. Ik blijf bij het element, en zagen ben ik niet vanplan, maar noem eens een goed element wat ik kan klikken oid. over prijzen spreken we later wel

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top