Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 70

Discussie: Is dit een idee?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 januari 2004
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    831

    Standaard Is dit een idee?

    Er gaat nogal wat rond over multi-effecten. Het voordeel is eenvoudig tussen veel presets kunnen switchen, maar velen vinden analoge effecten veel mooier. Dat gaat gepaard met veel stampwerk op de pedalen om alle effecten resp. aan en uit te schakelen in zo kort mogelijke tijd.
    Wat een gekloot! :evil:

    Heeft het misschien zin om dit idee verder uit te werken tot een kant en klare oplossing? Eventueel bouwpakketten/schema's/printen etc. leveren?


    Zoals nu getekend kun je dus 8 effecten over 8 presets in true bypass aan/uitzetten met 1 schakelaar. Elke schakelaar neemt elke andere over, dus: als je preset 1 aan hebt en je stampt op een andere voetschakelaar dan neemt die het over. De meest rechtse schakelaar zet het hele ding in true-bypass.

    Vooraf stel je in op welke preset je welke effecten gelijktijdig aan wilt hebben staan.
    De ellende van de slechte kwaliteit duurt nog voort
    als de vreugde van de lage prijs allang vergeten is.


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2001
    Locatie
    Hdorp
    Berichten
    1.698

    Standaard

    He!

    dit is zeker een goed idee voor mensen met veel pedalen. Echter, ik ken dit idee al. Het is uitgevoerd door het bedrijf Carl Martin en het apparaat het de Combinator. Volgens mij werkt hij met hetzelfde principe als jij uitlegt. Het jammere is dat hij heel duur is, dus een goedkopere oplossing zou wel welkom zijn.

    Oeps ik lees net dat hij bij feedback in de opruiming is. 270 euris als ik me niet vergis!!
    Leeg

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    3.339

    Standaard

    Wat gaat het aan onderdelen kosten naar schatting?
    Onder de streep.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2002
    Locatie
    veldhoven
    Berichten
    1.109

    Standaard

    het is inderdaad een ontzettend handig idee , ik snap nie dat meer mensen daarmee gekomen zijn. ik bedoel er zijn toch ontztetend veel mensen met losse pedalen op dit forum. en je moet toch tussen nummers de instellingen van je pedalen veranderen. en je moe er vaak meerdere te gelijk hebben. dus dan is zoeits een hele goeie oplossing. het probleem is alleen dat da ding van carl martin zo'n 400 euro kost

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 januari 2004
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert
    Wat gaat het aan onderdelen kosten naar schatting?
    Het principe is een aantal dubbelpolige relais voor het eigenlijke schakelen. ongeveer € 3,=/st Artikelnr.: 505170 - 8B
    Dipswitch € 1,24 Artikelnr.: 708275 - 8B
    Schakelaars € 2,88 Artikelnr.: 701129 - 8B
    Ledjes € 0,35/st of zoiets. Plus de eigenlijke logica die het omschakelen voor zijn rekening moet gaan nemen. Daar moet ik nog wat over nadenken, maar dat wordt dan iets redelijk betaalbaars.
    Tot nu toe dus zo'n € 68,44 excl de logica en behuizing. Het ding zou gevoed kunnen worden door je effectvoeding of eventueel een eigen trafo etc.

    Prijzen en artikelnummers van Conrad voor het gemak.
    De ellende van de slechte kwaliteit duurt nog voort
    als de vreugde van de lage prijs allang vergeten is.


  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    3.339

    Standaard

    Ik heb hier al wat schema's en tekeningetjes liggen voor een 19" schakelbak. Maakt ook gebruik van relays, is alleen veel werk om die printplaatjes goed te ontwerpen.

    Maar zo'n 80 Euro is niet slecht voor zo'n schakelbak! Ik heb iig interesse!
    Onder de streep.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Op een strandje langs de Waal
    Berichten
    3.948

    Standaard Re: Is dit een idee?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aad
    Zoals nu getekend kun je dus 8 effecten over 8 presets in true bypass aan/uitzetten met 1 schakelaar. Elke schakelaar neemt elke andere over, dus: als je preset 1 aan hebt en je stampt op een andere voetschakelaar dan neemt die het over. De meest rechtse schakelaar zet het hele ding in true-bypass.

    Vooraf stel je in op welke preset je welke effecten gelijktijdig aan wilt hebben staan.
    Neemt u al bestellingen aan??

    :-D

    Ziet er goed uit! In zoiets voor een redelijke prijs zou ik zeker belangstelling hebben.
    Curiouser and curiouser said Alice....

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2002
    Locatie
    veldhoven
    Berichten
    1.109

    Standaard

    80 euro zou zeker een lekkere prijs zijn , maar ja als je hem gaat verkopen wil je er natuurlijk wisnt op maken

    maar dan moet ie wel beetje betrouwbar zijn , dus geen exploderende pedalen he :razz:

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    3.339

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronald
    ..dus geen exploderende pedalen he :razz:
    Het heten toch effect pedalen
    Onder de streep.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2002
    Locatie
    veldhoven
    Berichten
    1.109

    Standaard

    mischien is een explosie ook wel een mooi effect he je maakt er in ieder geval wel show mee

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top