Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 37

Discussie: "diodes"jcm 800?

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2002
    Locatie
    Dr88
    Berichten
    312

    Standaard

    De TSL en DSL zijn ookk buizen wbt het scheurgeluid, transistoren worden alleen gebruikt bij de fx loop en reverb. Wat wel weer grappig is, is dat de 2 kanaals 800's een buizen gestuurde fxloop en reverb hebben.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2003
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    871

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guinness
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door V!N
    Na de eenkanaals JCM 800 is de JCM 900 SL-X de enige Marshall nog geweest met een signaalpad waarin het alleen de buizen zijn die scheuren. Verder zijn het transistoren, op-amp chips en diodes
    Cool, laat ik die nu net allbei hebben :P
    Verhip, ben jij mijn verlanglijstje soms aan het nastreven ?
    Dat je en JCM 900 SL-X had, wist ik. Welk type JCM 800 heb je ?
    de Pulmeester heeft gesproken ..

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2003
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    871

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soulman
    De TSL en DSL zijn ookk buizen wbt het scheurgeluid
    Neen, veel meer-kanaals Marshalls hebben wel een clean met een volledig buizen-signaalpad. JCM 800 Split Channel, JCM 900 Dual Reverb en ook de 19" JMP-1 voorversterker.

    Ik heb het geluid van de DSL en TSL nooit interessant genoeg gevonden om me in de techniek ervan te verdiepen, maar met zoveel gain met(relatief) weinig buizen ? Dan kan het haast niet anders dat hierin transistoren / op-amp chips / diodes aan het werk zijn.
    de Pulmeester heeft gesproken ..

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door diengeman
    omdat een 4104 een combo is zou je bij moeten betalen. volgens mij is een combo meestal meer waard dan een top, omdat het een versterker (top) +2 speakers (speakerkast) is.
    Kromme redenering;
    Ik durf te wedden dat alleen de carrosserie van een Rolls Royce al duurder is dan een nieuwe Daewoo Matiz.

    m.a.w. de 2203 top is een zeer bekende en veelgevraagde amp. Die moet in redelijke staat al gauw 400-500 euro minimaal opleveren. Jouw combo is GEEN bekende en veelgevraagde bak. Leuk dat er een speaker aanhangt, maar als ik aan 1981 AC/DC denk, schiet bij mij niet Marshall 4104 binnen.

    Jantje heeft een Soldano SL0100 top. Pietje heeft een Mesa Boogie Studio 22 Combo (allebei aardige versterkers).
    Pietje wil ruilen, maar dan zal Jantje moeten bijbetalen.
    Jantje lacht Pietje hard uit en het gitaarforum met hem.

    Begint t muntje te vallen? :wink:
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  5. #25
    Member
    Geregistreerd
    9 januari 2004
    Locatie
    Heeten (dicht bij Raalte)
    Berichten
    51

    Standaard

    Meneer Diengeman,

    Wat mij simpelweg gewoon ergert is het feit dat u bij uw advertentie 17 euro hebt staan terwijl het minst dure artikel 17 euro kost.
    Dit wekt bij mij de illusie dat u het misschien leuk vindt dat mensen die niet meer dan 20 euro voor een JCM 800 overhebben, naar uw advertentie gaan kijken en misschien toch zachtjes moeten huilen. Zet er gewoon geen prijs neer.

    Wat één of andere verkoper verteld zal me een worst wezen. Het gaat om de daadwerkelijke marktwaarde. Maar dat hoef ik u niet te vertellen, aangezien u zelf al meerdere malen met uw prijs gezakt bent. Ik meen van 550 naar nu iets van 440? Corrigeer me maar als ik het fout heb. Ik heb namelijk nu geen zin om dat weer op te zoeken.
    Feit is dat u voor een versterker die u voor 440 euro tracht te verkopen wilt ruilen met een versterker met een hogere marktwaarde. Ik geen u hierin geen ongelijk! Alleen niet zo schijnheilig doen a.u.b.

    “citaat: voor derest heb ik nog geen andere 4104 te koop zien staan.”

    Heel goed!!! Ik bedoelde er mee te zeggen dat al die dingen die worden aangeboden van éen en dezelfde persoon zijn. Dat heet sarcasme. 1 advertentie per website is genoeg.

    Mijn dank gaat vandaag wel uit naar o.a.V!N.
    Wat mij betreft wordt deze persoon genomineerd voor “gitaarforummer” van de maand.
    Thanks voor de info!


    Nog ff een vraagje aan de mensen op het forum:
    Wat is een gangbare prijs voor een 4010? 400 euro?
    Welke versterker is over het algemeen duurder? De 4210 of de 4010?
    JCM 800....................geen fratsen, en dat scheelt!

  6. #26

    Standaard

    zoveel weet ik ook niet van die JCM800 af, dus ook niet van de 2203 en de 4104. ik lees er soms wel eens iets over, of hoor er wel eens anderen iets over zeggen. ik schrijf dus gewoon wat ik hoor. dan is het zo dat ik verkeerde info heb gekregen, of dat jullie Vin aan een goede deal helpen. ik probeer i.i.g. niemand te beledigen, maar schrijf gewoon op wat ik gehoord en gelezen heb. mijn excuus dus als ik iemand heb beledigd. maar wat is een 4104 dan wel echt waard? de gitaarzaak waar ik regelmatig kom, verkocht er 1 voor 700 euro. en is een 4104 dan niet gewoon dezelfde versterker als de 2203, alleen dan 50 watt en een combo? dat dacht ik namelijk van wel, of ben ik verkeerd ingelicht?

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2002
    Locatie
    Mestreech
    Berichten
    515

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door V!N
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guinness
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door V!N
    Na de eenkanaals JCM 800 is de JCM 900 SL-X de enige Marshall nog geweest met een signaalpad waarin het alleen de buizen zijn die scheuren. Verder zijn het transistoren, op-amp chips en diodes
    Cool, laat ik die nu net allbei hebben :P
    Verhip, ben jij mijn verlanglijstje soms aan het nastreven ?
    Dat je en JCM 900 SL-X had, wist ik. Welk type JCM 800 heb je ?


    Een 2203 uit 1981. Helemaal orgineel, dus nog nooit in gemod.. Mogen op termijn wel eens nieuwe buizen in.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2003
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    871

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sr.face
    Mijn dank gaat vandaag wel uit naar o.a.V!N.
    Wat mij betreft wordt deze persoon genomineerd voor “gitaarforummer” van de maand.
    Thanks voor de info!
    Kijk, dit is nog eens leuk te horen. Graag gedaan face !

    Ik ben zelf twee jaar geleden ietwat naief geweest en heb me (als zovelen) laten verleiden door het goudgeborstelde aluminium plaatje met daarop in het zwart gezeefdrukt "JCM 800".
    Ik werd nog verder verliefd toen ik erachterkwam dat deze versterker een effectlus, reverb en twee kanalen had. Dus JCM 800 scheuren en ook nog clean in dezelfde versterker ? Het kan niet beter zou je denken. Maar ja ..

    Ik heb me er toen eens flink in verdiept en posts als deze zijn het resultaat daarvan.


    Zo goed als ik je over de techniek en data kan helpen, kan ik helaas niet niet bij het bepalen van de huidige marktwaarde. Ik heb al anderhalf jaar niet meer gelet op Splits die te koop staan en waar thans de beste deals gesloten kunnen worden, weet ik ook niet.

    Maar ik zou zeggen, kijk wat er op het net voor wordt gevraagd, vraag naar wat (tevreden) bezitters hebben betaald, schrijf de data van de verschillende versies met bijbehorende letters bij het serienummer op als je op pad gaat en laat daarna het besluit over aan je oren.

    Destijds was eBay Duitsland een erg goed en goedkoop adres voor Splits, misschien nu nog ? Ik zal een voor je kijken ..

    Jazeker, niet een eenkanaals JCM 800 combo ter veiling, maar wel enkele Splits, toevallig allemaal 4210's:

    Een Limited Edition 4210
    Een beetje aan de prijs, maar deze versterker heeft dan ook meer verzamel- dan speelwaarde.

    Een reguliere 4210
    Vraag of deze verkoper naar het serienummer en of hij je foto's wil sturen. Als het een uit de goede jaren is, vraag dan of hij tóch zaken wil doen met het buitenland.

    Een witte limited edition 4210
    Het ziet er welliswaar erg stijlvol uit, maar vanwege het vroege bouwjaar zou ik deze persoonlijk overslaan.

    Duitsland is voor de handelaar tijdrovend en vanwege de benzine ook nog duur, maar de speler kan daar leuke dingen tegen voor een prijs die lang niet gek is. Op een vrije zaterdag kun je zo op en neer naar Duitsland, kun je er ook nog een leuk dagje van maken.
    de Pulmeester heeft gesproken ..

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2003
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    871

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guinness
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door V!N
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guinness
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door V!N
    Na de eenkanaals JCM 800 is de JCM 900 SL-X de enige Marshall nog geweest met een signaalpad waarin het alleen de buizen zijn die scheuren. Verder zijn het transistoren, op-amp chips en diodes
    Cool, laat ik die nu net allbei hebben :P
    Verhip, ben jij mijn verlanglijstje soms aan het nastreven ?
    Dat je en JCM 900 SL-X had, wist ik. Welk type JCM 800 heb je ?
    Een 2203 uit 1981. Helemaal orgineel, dus nog nooit in gemod.. Mogen op termijn wel eens nieuwe buizen in.
    Een uit het eerste productiejaar nog wel, hier heb je een fantastisch apparaat aan. En aan de SL-X niet minder, je bent een man met smaak !
    de Pulmeester heeft gesproken ..

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2002
    Locatie
    Mestreech
    Berichten
    515

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door V!N
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guinness
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door V!N
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guinness
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door V!N
    Na de eenkanaals JCM 800 is de JCM 900 SL-X de enige Marshall nog geweest met een signaalpad waarin het alleen de buizen zijn die scheuren. Verder zijn het transistoren, op-amp chips en diodes
    Cool, laat ik die nu net allbei hebben :P
    Verhip, ben jij mijn verlanglijstje soms aan het nastreven ?
    Dat je en JCM 900 SL-X had, wist ik. Welk type JCM 800 heb je ?
    Een 2203 uit 1981. Helemaal orgineel, dus nog nooit in gemod.. Mogen op termijn wel eens nieuwe buizen in.
    Een uit het eerste productiejaar nog wel, hier heb je een fantastisch apparaat aan. En aan de SL-X niet minder, je bent een man met smaak !

    Dank u, dank u...


    Ik heb ook ooit een keer ee split channel gehad en hoewel ik het crunch kanaal niet zo denderend vond, vind ik het cleane kanaal ongeveer het beste wat ik van marshall heb gehoord. Maar je moet dan ook een truukje toepassen. Je moet eens je master vol. von open zetten en je volume regelen met de preamp (net andersom dus). Je krijgt dan zo'n mooie ronkende toon. Ik heb die van mij verkocht aan een amsterdammer. Ik weet niet of hij hier ook nog rondspookt. Hij was de versterker aan het proberen en toen ik zei je moet dit eens proberen was hij helemaal verkocht aan het geluid.

    Waarschuwing: Probeer dit dus nooit met een 2203 want gegarandeerd dat je trommelvliezen zijn geknapt.

    Kan iemand met een split wat hij van deze tip vind?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top