Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 37 van 37

Discussie: "diodes"jcm 800?

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2002
    Locatie
    Mestreech
    Berichten
    515

    Standaard

    dubbel

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2003
    Locatie
    krimpen
    Berichten
    385

    Standaard

    Celestion G12 M70 is een goede speaker in dichte kasten ,bij voorkeur 4 x 12 inch.In combo's is het inderdaad vreselijk.

    Met een bagger versterker klinken ze puik

  3. #33
    Member
    Geregistreerd
    9 januari 2004
    Locatie
    Heeten (dicht bij Raalte)
    Berichten
    51

    Standaard

    Mensen, ik kan van een vage kennis een 4010 kopen voor 200 euro.
    Geen idee wat het jaar is etc. maar ik neem aan dat dit een redelijke prijs is?
    Is er hier ook nog verschil in goede en slechte jaren?
    JCM 800....................geen fratsen, en dat scheelt!

  4. #34
    Member
    Geregistreerd
    9 januari 2004
    Locatie
    Heeten (dicht bij Raalte)
    Berichten
    51

    Standaard

    jaaaaaaaaaa

    ik heb een 4010 gekocht! voor 185 euro maarliefs.
    Hij klinkt als een DIJK. Deze kan ik thuis eindelijk losgooien zonder er bloedende oren aan over te houden! (lees preamp vol open en master/volume op 5)



    Meneer Diengeman,

    Ik weet in hoeverre u uw excuus probeert te maken, maar het wordt in ieder geval geaccepteerd.
    Nog enkele gevraagde en ongevraagde adviezen:
    1. Uw versterker is ongeveer 400 euro waard. Kan er 50 (of meer) naastzitten. Hier heb je dus eigelijk nog niets aan, maarja het is een forum dus met een beetje mazzel komt hierover een discussie.
    De versterker die ik vandaag heb gekocht iwas gewoon dom geluk.
    Weet iemand de precieze marktwaarde van zowel de 4104 als de 4010 dan hoor ik dat graag.

    De richtprijs waarvoor de winkel de 4104 verkoopt ligt bijna altijd ietsje hoger. Dit in verband met winstmarge, garantie e.d. 700 euro is volgens mij echter wel aan de hoge kant.

    2. U bent niet verkeerd ingelicht. De 4104 en de 4010 zijn idd eenzelfde versterker als de 2203. 4104 echter met 2 speakers en 4010 1 speaker.
    JCM 800....................geen fratsen, en dat scheelt!

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2002
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    2.053

    Standaard

    Ok, nu we toch over die diodes aan het praten zijn: Ik heb een JTM600. Overstuurd deze dan ook net diodes of niet? Niet dat het boeit, want hij klinkt op zich ok, maar ik ben wel benieuwd. Het 2e kanaal is redelijk wat gain, dus die waarschijnlijk wel, maar dat gebruik ik toch nooit. Maar overstuurd bij die 2 kanaals amps het 1e kanaal ook op diodes?

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2003
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    871

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antal
    Ok, nu we toch over die diodes aan het praten zijn: Ik heb een JTM600. Overstuurd deze dan ook net diodes of niet? Niet dat het boeit, want hij klinkt op zich ok, maar ik ben wel benieuwd. Het 2e kanaal is redelijk wat gain, dus die waarschijnlijk wel, maar dat gebruik ik toch nooit. Maar overstuurd bij die 2 kanaals amps het 1e kanaal ook op diodes?

    Je hebt de antwoorden hierop eigenlijk al gelezen in dit onderwerp. Waarschijnlijk heb je een pure clean en een scheurgeluid wat uit transistoren, dan wel diodes, dan wel op-amp chips bestaat, al dan niet in combinatie met de buizen.

    Maar als het goed klinkt, dan maken zulke technische details toch niets uit. In deze tijden met deze muziekstijlen is het blijkbaar zaak om veel gain voor weinig geld te leveren. Daarom worden tegenwoordig nauwelijks nog pure "buizen"versterkers gemaakt (die uit de boutiques en heruitgaves uitgesloten, natuurlijk).
    de Pulmeester heeft gesproken ..

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2002
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    2.053

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door V!N
    Je hebt de antwoorden hierop eigenlijk al gelezen in dit onderwerp. Waarschijnlijk heb je een pure clean en een scheurgeluid wat uit transistoren, dan wel diodes, dan wel op-amp chips bestaat, al dan niet in combinatie met de buizen.
    Ja, dat klopt ik vroeg me alleen af of je bij die 2 kanaals amps ook bij het cleane kanaal van die diodes gebruikmaakt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door V!N
    Maar als het goed klinkt, dan maken zulke technische details toch niets uit. In deze tijden met deze muziekstijlen is het blijkbaar zaak om veel gain voor weinig geld te leveren. Daarom worden tegenwoordig nauwelijks nog pure "buizen"versterkers gemaakt (die uit de boutiques en heruitgaves uitgesloten, natuurlijk).
    Zoals ik al zei, het boeit me ook niet, maar ik vind het gewoon wel interessant om te weten. Ik gebruikt trouwens van mijn amp alleen het cleane kanaal en dat overstuur ik. Het overstuurde kanaal ben ik niet zo weg van. Ik sluit zelfs m'n footswitch nooit aan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top