Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 december 2002
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    346

    Standaard -zucht- ik heb een crisis...ik weet het niet meer....

    test

  2. #2

    Standaard

    ja?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2003
    Locatie
    Hazerswoude
    Berichten
    541

    Standaard

    nou??? :-?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 december 2002
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    346

    Standaard

    daar ben ik weer (alweer ;-) )
    ik heb een probleem: ik weet gewoon niet wat ik wil. Ik zal het even uitleggen.

    Ik wil al een tijdje een nieuwe versterker en er is al van alles langsgekomen. Peavey 5150 combo, Mesa/Boogie Nomad 55. Van alles.

    Ik heb nu 2 Fender 75's, die klinken erg lekker en horen eigenlijk een beetje bij me. Ik speel in een redelijk moderne band en hoor altijd: ja, we kunnen jou er altijd uitpikken door je te gekke Vintage Sound. Maar tegelijkertijd ook weer een dillema.

    Wat moet ik nou doen? Een supermoderne versterker kopen? Ik loop altijd wel te zeiken dat ik een versterker wil met moderne dingen erop, maar ik heb eigenlijk maar 2 kanalen nodig en eventueel een FX loop (niet eens echt noodzakelijk).

    Ik heb van Blok182 (ja toch?) allemaal samples gekregen van zn Nomad 55 en dat ding klinkt te gek. Toch ben ik bang dat ik mijn soundje kwijtraak en dat is dus niet de bedoeling!!

    Duss...iemand een idee hoe ik dit op kan lossen??

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.368

    Standaard

    Dat is meer een luxeprobleem .
    Als je tevreden bent met je sound zou ik ze gewoon houden. Ik zie het probleem niet zo .
    Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Eeuhhh..... ben ik heel simpel in mijn antwoord als ik denk dat je probleem is opgelost als je één Fender omruilt voor een moderne bak ?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 december 2002
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    346

    Standaard

    Misschien wel. Maar wat het grootste minpunt van de Fender is:
    ik moet m ten eerst toch wel flink openschroeven wildie echt lekker vet klinken.
    De tweede is een beetje als de eerste; het volume verschil tussen clean en lead. Ik zal even vertellen hoe ik de amp afstel.
    Volume - 10
    Treble - 5 (met boost)
    Mid - 10 (met boost)
    Bass - 10

    Lead - 10
    Reverb - 5
    Lead Master - gebruik ik als Lead volume
    Master - gebruik ik als Volume

    Maar nu komt het. Om mn scheurgeluid zo vet mogelijk te krijgen moet ik de Master opendraaien. Maar helaas gaat daarmee meteen het Clean geluid mee. Als ik de Master bv. op 2 1/2 zet, en ik draai de Lead Master (die ik gebruik als volume voor scheur) helemaal open, heb ik toch lang niet zo'n vette sound.

    Gevolg: mn clean is harder dan mn scheur en dat is tijdens een gig best wel irritant. Ik probeer wel altijd zoveel mogelijk de volume van gitaar te grbuiken, maarja....dat werkt niet altijd.

    Tis een beetje lang en misschien beeeeetje onduidelijk, maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel!

    PS: Als ik de 'volume' minder zet (de eerste dus die altijd op 10 staat), dus bv op 5, dan krijg ik ook een minder dikke sound. dat is dus ook geen optie!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    probeer eens wat amps uit, ik weet niet wat je budget is, maar misschien dat er wel moderne vintage georienteerde amps zijn die nog beter zijn zoals misschien een bogner shiva als je budget groot genoeg is
    pokkel'n

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 december 2002
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    346

    Standaard

    Mn budget is toch wel rond de 1200 euro. Veel hoger moet het niet worden.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    gewoon het bedrag op zak houden en misschien wat ophogen totdat je iets serieus tegenkomt zou ik zeggen, je liujkt nu toch wel redelijk tevreden.
    pokkel'n

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top