Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Stompbox of GT6??

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2004
    Locatie
    Maldegem,Belgie
    Berichten
    279

    Standaard Stompbox of GT6??

    Ik ben een gitarist die gewoon als hobby speelt(geen optredens) en ik wil enkele effecten toevoegen aan mijn apparatuur. Ik speel een beetje satriani,vai,SRV,Van Halen. Zou ik een hele verzameling stomboxes kopen(dan zou ik rond de 800 euro liggen voor wat ik wil) of zou ik mij best ineens een GT6 kopen? Of zijn de effecten van een gt6 gewoon van serieus mindere kwaliteit(lees:dood geluid) dan stompboxes???

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Tja, een GT6 versus goeie stompboxes, das een beetje lastig ja. Zelf doe ik mun GT6 weg omdat ik eigenlijk alleen de wah echt veel gebruik. Tis natuurlijk wel lullig als je een rij dure stompboxes koopt en erachter komt de helft maar de gebruiken. Dan is een GT6 ideaal om mee te experimenteren, zo heb ik het ook gedaan. Kwaliteit is trouwens behoorlijk hoog hoor, en als je alleen maar wat thuis hobbiet.....
    PRS, Gibson, Gretsch, Township, Budda, National, Farfisa

    www.highspeeddirt.nl - Harde, vette, harde hardrock!
    www.band010.nl - Stuko tot-en-met!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2002
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    2.053

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandman4justice
    Ik ben een gitarist die gewoon als hobby speelt(geen optredens) en ik wil enkele effecten toevoegen aan mijn apparatuur. Ik speel een beetje satriani,vai,SRV,Van Halen. Zou ik een hele verzameling stomboxes kopen(dan zou ik rond de 800 euro liggen voor wat ik wil) of zou ik mij best ineens een GT6 kopen? Of zijn de effecten van een gt6 gewoon van serieus mindere kwaliteit(lees:dood geluid) dan stompboxes???
    Ja, dat is lastig. Als je puur voor sound wil gaan dan zou ik voor losse effecten gaan. Voordeel is ook dat je alles dan naar wens kan combineren. Een GT6 ben ik niet zo kapot van. Heb hem nooit zelf getest, maar het is al een aantal keer voorgekomen dat ik een band zag in een kroeg, en dat het gitaargeluid echt klote was. Ga je kijken, ja hoor: een GT6!

    Maar als je ff een search had gedaan dan had je trouwens 100 van dit soort topics gevonden!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BLOK182
    Tis natuurlijk wel lullig als je een rij dure stompboxes koopt en erachter komt de helft maar de gebruiken.
    Nee, das juist een voordeel! Dan kun je de helft weer wegdoen. Of vervangen. Dat gaat dus met de GT6 niet.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2004
    Locatie
    Maldegem,Belgie
    Berichten
    279

    Standaard

    aha, maar ik zal ze eens naast elkaar testen. Maar nu is men vraag
    -welke distortion(big muff?)
    -welke delay
    -welke wah(Dunlop 535Q?)
    -welke phaser
    -welke overdrive(TS9?)
    -welke flanger
    dus: speel een mengeling van blues-hardrock-metal(met woeste gitaarsolo's)
    én liefst zo goedkoop mogelijke KWALITEIT(bvb EHX is iets goedkoper dan bvb boss en lang niet slecht)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2004
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.523

    Standaard

    al eens aan gedacht dat je rustig een effect kan kopen dat je graag wil, van het merk dat je wil.
    en dan na een tijdje kijken wat je nog zou willen, uitzoeken welke je wil en die dan testen en eventueel kopen, enz. dan heb je elke keer iets nieuw en heb je er veel meer plezier van.
    het lijkt mij heel dom om alles in een keer te gaan kopen
    :-?
    *SiC Handbuilt Effects & Amps*
    also visit http://filters.muziq.be/ for info on (allmost) every effect on the planet!

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    5 juni 2003
    Locatie
    Scherpenheuvel (België)
    Berichten
    73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antal
    Een GT6 ben ik niet zo kapot van. Heb hem nooit zelf getest, maar het is al een aantal keer voorgekomen dat ik een band zag in een kroeg, en dat het gitaargeluid echt klote was. Ga je kijken, ja hoor: een GT6!
    Dat lag dan toch meer aan de gitaristen in kwestie dan aan de GT6. Als je weinig geduld hebt zal je geluid idd klote zijn. Als je echter de tijd neemt om de GT6 goed te leren kennen en je de afstelling goed verzorgd kan je uit een GT6 een prachtig geluid krijgen.
    Don't waste your time always searching for those wasted years !

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2002
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    2.053

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beezzzt
    Dat lag dan toch meer aan de gitaristen in kwestie dan aan de GT6. Als je weinig geduld hebt zal je geluid idd klote zijn. Als je echter de tijd neemt om de GT6 goed te leren kennen en je de afstelling goed verzorgd kan je uit een GT6 een prachtig geluid krijgen.
    Ok, mijn verhaaltje was ook niet bedoelt om mensen met een gt6 de grond in te trappen. Maar wel om een eerlijk advies te geven. Als jij uit je gt6 een voor jou acceptabel geluid krijgt, prima dan toch. Ik vind persoonlijk dat zo'n ding wel ok is voor modulatie-effecten. Maar voor een lekkere overdrive of distortion is het niet echt geweldig. Praktisch is hij trouwens wel. Maar qua geluid haalt hij het gewoon niet bij de meeste losse effecten.

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    27 januari 2003
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    1.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beezzzt
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antal
    Een GT6 ben ik niet zo kapot van. Heb hem nooit zelf getest, maar het is al een aantal keer voorgekomen dat ik een band zag in een kroeg, en dat het gitaargeluid echt klote was. Ga je kijken, ja hoor: een GT6!
    Dat lag dan toch meer aan de gitaristen in kwestie dan aan de GT6. Als je weinig geduld hebt zal je geluid idd klote zijn. Als je echter de tijd neemt om de GT6 goed te leren kennen en je de afstelling goed verzorgd kan je uit een GT6 een prachtig geluid krijgen.
    Tuurlijk kan je een mooi geluid uit een Gt-6 krijgen, maar het haalt het zoals eerder gezegd niet bij 'losse' effecten.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 mei 2002
    Locatie
    Randstad
    Berichten
    762

    Standaard

    ik gebruik mn gt6 inderdaad NIET voor de overdrive, maar alleen voor de effecten... zorg dat je zonder effecten een goed geluid hebt, en ga pas dan met effecten aan de gang... en dan is de gt6 een hele mooie aanvulling...... met heel erg veel mogelijkheden.....
    en dan is het een prachtbak....!!!!
    Cut not the wings of your dreams,
    for they are the heartbeat and the freedom of your soul.


    http://www.myspace.com/restlessmoonband

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Ik heb zelf een tijd over een gt-3 gespeeld (voornamlijk thuis) live gebruik ik liever losse pedalen. Ik heb de GT-6 ook geprobeerd en net as bij mijn eigen GT-3 ben ik niet gek op de distortions van de GT's. de modulaties e.d. zijn i.d.d prima bruikbaar. Het nadeel van de proccesors vind ik dat de mogelijkheden eindeloos zijn. Leuk, zou je denken maar in de praktijk is het echter zo dat je uiteindelijk slechts 10% van het apparaat gebruikt, nadat je je door alle menu's en instellingen hebt heen geworstelt.
    Nogmaals voor thuis zou ik toch gaan voor een processor.
    (Ik heb nog een GT-3 te koop :wink: :razz: )

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top