Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    9 december 2001
    Locatie
    stevensweert
    Berichten
    84

    Standaard

    heej mensen hebben jullie ook last van mensen die zeggen dat bass alleen voor de "ondersteuning"zou zijn en dat het saai is... ik weet eigenlijk niet goed met deze mensen overweg te gaan en ik ben er zelfs al door uit een band gestapt en mensen die zo denken speel ik niks meer meej, maar soms wordt ik echt moedeloos van dat soort mensen, wat denken jullie daarvan?

    mijn mening is: no bass no music... hehe

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2001
    Locatie
    Deinze, België
    Berichten
    1.029

    Standaard

    volgens mij ook, is de bas en de drum de basis van de band. of niet?

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    27 maart 2002
    Locatie
    texel
    Berichten
    89

    Standaard

    het is dus echt de grootste onzin dat een bas niet veel waard is in een band. luister maar eens naar n nummer zonder bas en dan met bas. ik zweer je dat er een wereld van verschil in zit (en niet alleen in de koffie!:P).
    Met een basgitaar kan je zoveel doen en een song wordt er veel en veel voller door

    dus...dat was mijn mededeling

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    9 december 2001
    Locatie
    stevensweert
    Berichten
    84

    Standaard

    persoonlijk geloof ik erin dat bass totaal niet saai is, mits je de ondertonen van een gitaar speelt... maar ik vond het zo erg tegenvallen dat mensen zeiden dat bass spelen saai was en dat je dat als bassist maar moest slikken,, vind ik raar...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    Mensen die zeggen dat bass voor de ondersteuning is, en dat bassisten mislukte gitaristen zijn, die mensen moeten toch echt eens een conservatorium gaan opzoeken en daar navraag doen, want die missen een bepaald kennisniveau over muziek of zo..

    Zoals algemeen bekend is bepaalt de bass samen met de drum voor meer dan 80 % het nummer.. en is het in feite de gitarist die de bass, drum en zang ondersteunt..

    en Aadtos.. als een van mijn bandleden tegen me zegt dat ik er ben voor de ondersteuning, dan zeggen ze dat maar 1 keer, want dan pak ik meteen m'n spullen en ben ik weg.. dus je bent echt niet de enige hoor :wink:

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    27 maart 2002
    Locatie
    texel
    Berichten
    89

    Standaard

    hm...gelukkig heb ik hele lieve bandleden :smile:
    die doen dat niet bij mij.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 maart 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    515

    Standaard

    Zo hee dat zal je maar gezegd worden heheh.

    Luister maar eens naar Stanley Clarke of Abe Laborial om zomaar wat te mompelen. De lijst gaat natuurlijk veel verder maar ik heb geen zin om zoveel te zeggen.
    "If this bass could only speak" By Mr Stanley Clark.

    Het is te gek om met solerende bassisten te spelen. Als ik een bassist hoor die ook accoorden weet te spelen op het juiste moment ga ik uit m'n dak.

  8. #8

    Standaard

    wat ben ik blij met mijn bandleden die mij juist het belangrijkst vinden (in de band dan :smile:

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2002
    Locatie
    Edinburgh
    Berichten
    508

    Standaard

    THE GROOVE, MAN! THE GROOVE MAN!
    Trouwens meneer J.Hendrix schijnt toch maar gitaar te zijn gaan spelen, omdat een bas-gitaar te duur was. Ik hoop dat hij er spijt van heeft gekregen!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    screw Jimmy.. gimme Jaco :grin:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top