Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2004
    Locatie
    Enschede&Sleen
    Berichten
    123

    Standaard een speaker kast bouwen

    hey,

    ik wil graag zelf een speaker kast bouwen(het topdeel koop ik wel van een bastaand merk). dus dan alleen een kast met 2 speakers erin.

    nu vroeg ik me af wat jullie mij aanraden voor speakers, voor zware death metal klanken. ik dacht zelf aan de G12T-75 of 100. er is verder geen merk wat ook goede gitaar speakers maakt?? behalve celestion??

    ik heb nu een valvestate met een goldback erin....watvoor speaker is dit eigenlijk? deze kan de ondertonen niet aan, of licht dat aan mijn voor versterking? want als ik mijn metal zone 'zwaar' instel en mn versterker ook, dan bromt ie als ik palm mute......kan ik dan een kast maken met 2 goede speakers die dan flink ruig klinkt??

    alvast bedankt voor jullie reactie!!

    ewoud
    hoi

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard

    probeer eens een paar speakers die eigenlijk voor een baskast zijn, en daar dan een tweetertje bij.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2004
    Locatie
    Enschede&Sleen
    Berichten
    123

    Standaard

    een tweeter..bedoel je daarmee dan zown klein ding zoals in je gewone radio zit?? ik dacht meer aan zoals huhges&kettner het ook doet met hun warp kast, 2 'gewone' gitaar speakers en 2 uit hun bass productie.
    hoi

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard

    ik bedoel met tweeter gewoon een iets kleinere speaker, waarmee alleen de hoge tonen worden weergegeven. Ik denk dat jouw idee (of eigenlijk het idee van H&K) eigenlijk ook wel zal werken.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2004
    Locatie
    Enschede&Sleen
    Berichten
    123

    Standaard

    ik heb er nog eens over nagedacht en eens rond gekeken op sites enzo.

    ik kwam tot de conclusie dat het misschien wel het makelijkste is om eerst mijn marshall valvestate te upgraden, van goldback naar g12t-75.

    denken jullie dat dit veel zal gaan uitmaken? of zeggen jullie dat ik beter een andere speaker erin kan zetten? het hoeft geen bleus of karakter volle speaker te zijn, gewoon eentje die flink kan scheuren....
    hoi

  6. #6

    Standaard

    dan zou ik ook eens de v-60 van celestion checken, zin ook in de engl std kasten, vet strakke speakers
    te koop:
    - Marshall DSL50 uit 2000 izgs jj/svetlana tubes > 700

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2004
    Locatie
    Enschede&Sleen
    Berichten
    123

    Standaard

    is een vintage 30 ook goed voor metal?? jawel ofnie, die kan overal voor gebruikt worden als ik kijk op de celstion site.

    maar die v60 staat er niet op! watvoor soort speaker is dat??
    hoi

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    v30s zijn JUIST geschikt voor metal, vooral de wat zwaardere soorten, persoonlijk hou ik er niet zoveel van omdat ze erg donker klinken.
    pokkel'n

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 augustus 2003
    Locatie
    Midden in de Ooypolder
    Berichten
    2.868

    Standaard Re: een speaker kast bouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ewoud
    ik wil graag zelf een speaker kast bouwen(het topdeel koop ik wel van een bastaand merk). dus dan alleen een kast met 2 speakers erin.

    nu vroeg ik me af wat jullie mij aanraden voor speakers, voor zware death metal klanken. ik dacht zelf aan de G12T-75 of 100.
    Als je toch nieuw koopt zou ik die zeker niet nemen, tenzij je ze voor een prikkie kan overnemen. Om metal te spelen met een 2x12 kast zou je bijvoorbeeld de Classic Lead of Vintage 30 van celestion kunnen nemen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ewoud
    er is verder geen merk wat ook goede gitaar speakers maakt?? behalve celestion??
    Ja hoor, Eminence, Jensen, Fane, Jbl, Electrovoice.
    "Echte mannen spelen een Les Paul op een Marshall...."

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 augustus 2003
    Locatie
    Midden in de Ooypolder
    Berichten
    2.868

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anavrin
    probeer eens een paar speakers die eigenlijk voor een baskast zijn, en daar dan een tweetertje bij.
    Zou ik niet doen...
    "Echte mannen spelen een Les Paul op een Marshall...."

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top