Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 23 van 23
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    En nog iets. Wat IEDEREEN nou eens zou moeten leren is dat je TIEN KEER ZOVEEL VERMOGEN NODIG HEBT OM TWEE KEER ZO HARD TE GAAN. Dus een 100 Watt versterker gaat maar 2 keer zo hard als een 10 Watt oefenbakkie en maar 4 keer zo hard al een 1 Wattje.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juni 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    1.227

    Standaard

    dat ook niet eens.. het hangt ook heeel erg af van de speakers... Ik heb mijn 100W gitaarcomnbo met 1x12" es aan een 4x12"-kast gehangen, en blazen dat dat kreng deed... phew..

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Welke gek oefent er met een 100 Watt bak ? Thuis kun je er niet mee uit de voeten en met een optreden kun je hem ook niet openzetten.
    Je zult dus altijd moeten knijpen. Na veel spelen vindt ik dat het geluid thuis en bij een optreden beter is met een kleiner combo van 30 tot 65 watt.
    Je kunt dan in ieder geval het geluid zo krijgen als een buizenbak hoort te klinken.
    Met een microfoon of een directe lijnuitgang naar de P.A. en het is perfect te regelen door een geluidsman.
    Als je jullie zeggen dat het veel minder heavy staat op een podium , dan hebben jullie gelijk.
    N.B. Ik ken bands ( en niet de minsten ) die op een podium complete stacks hebben staan , tot aan podia vol maar daar staan er maar een paar van aan.
    Brian May speelt b.v. op een paar Vox AC 30 versterkers en de rest staat er voor de sier.
    Ook trouwens om jullie het idee te geven dat je de hele wanden nodig hebt. Commercieel behoorlijk interessant.
    Greetz martin

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top