Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1 van 18 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 172

Discussie: Slechte gitaristen

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 mei 2001
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    4

    Standaard

    Zijn er ook slechte gitaristen? Zelf vind ik BB King helemaal niks, altijd maar weer dezelfde hoge octaaf-toon...

  2. #2

    Standaard

    hoge octaaf toon ?
    weet jij iets van muziektheorie ?
    BB king speelt geen octaven in zijn solos.
    dat doen Wes Montgomery, Pat Martino en George Benson.
    Hij drukt wel de snaren op.
    Het is zijn handelsmerk het is wel eenvoudig
    maar de feel is daar. Zeker op zijn oude opnamens luister naar oude versie van "thrill is gone".verder heeft ie vele gitaristen beinvloed.Al is het simpel wat hij speelt maar de mensen genieten ervan, zeker nu nog hij is al een "oude baas" en over de hele wereld !!!!!!!
    En wat is de definitie van een slechte gitarist volgens mij heeft iedereen wel iets uniek en kan je zelf van de zogenaamde "slechte gitarist" iets opsteken.
    Oefenen en open staan voor veel muziekstijlen
    dat is waar het omgaat.....en dat is een proces waar je je hele muzikale leven mee bezig bent !!!

    succes

  3. #3

    Standaard

    Meneer Anoniem heeft absoluut helemaal gelijk!!!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Hoi,
    Volgens mij kun je beter praten over hoeveel goede gitaristen zijn er.
    De beste kun je altijd herkennen.Tenminste volgens mij is dit een goede defenitie.
    BB King en Brian May haal je altijd er uit b.v. maar er zijn er meer.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2001
    Locatie
    landgraaf
    Berichten
    115

    Standaard

    als je het hebt over herkenbaarheid van gitaristen en dit relateert aan kwaliteit dan heeft elke gitarist wel iets waardoor hij goed is. zo haal je John Fogerty overal uit qua stijl maar soleren kanie niet, en heeft Rory Gallagher zijn hele eigen stijl van soleren.....Mark Knopfler:eigen stijl (met de fingerpicking). Ik denk dat gevoel meer zegt...spreken met publiek via gitaar dat is wat John Rory en mark(en anderen) doen en wat bepaalt of ze goed zijn of niet!
    eric Clapton: goede gitarist, maar er zit niks in zn solo"s, terwijl een figuur als Johnny Lang, minder bekend solo's met ballen speelt, zie ook Popa Chubby en Gwyn Ashton, tony Spinner en uiteraard billy Gibbons.
    Wat te denken van JJ Cale. technisch gezien doodeenvoudige muziek, maar de feel waarmee het gespeeld is, is niet na te spelen..
    En dit laatste geldt ook voor BB King.
    een slechte gitarist is voor mij iemand die driehonderdvijentwintigduizend noten in een kwart maat probeert te frutten, Amen!

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 mei 2001
    Locatie
    deventer
    Berichten
    21

    Standaard

    aan iedereen die alle "slechte" gitaristen als BB en Brian May enzo opnoemt:
    Heb ik jou naam al eens op een poster gezien? Iedere gitarist heeft zijn eigen stijl, ofje die nou leuk of goed vindt of niet. Kwestie van smaak. En ook gitaristen die 32509876 noten in 1 maat stoppen zijn niet slecht. Je kan het zelf ook niet....
    Dus ik denk niet dat je zo snel mensen als BB moet scharen onder de noemer "slecht"...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 mei 2001
    Locatie
    Breskens
    Berichten
    129

    Standaard

    Het gaat ook niet echt over de snelheid van het spelen, maar vaak ook over het gevoel en de timing, en beiden zijn bij Mr. B.B. King uitstekend, dacht ik zo

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 mei 2001
    Locatie
    deventer
    Berichten
    21

    Standaard

    Jazeker zijn die bij BB King goed.Daarom vind ik ook dat anderen niet zo neerbuigend over hemmoeten doen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2001
    Locatie
    landgraaf
    Berichten
    115

    Standaard

    ff terugkomend op de mr van de snelheid....
    wat ik merk bij gitaristen die (alleen) maar noten "afjakkeren" is dat de feel vaak mist. Althans de feel voor blues of bluesrock. Ze zijn niet bezig met het overbrengen van gevoel naar publiek, maar meer met zichzelf. Ik heb Steve Vai, Joe Satriani, Dream Theather ea gezien en na 5 min is alles hetzelfde..

    Maar goed er zijn anderen die datzelfde natuurlijk weer bij bluesrock hebben....
    Uiteindelijk gaat t dus toch weer om smaak en niet om goede of slechte gitaristen....

    Amen!

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 mei 2001
    Locatie
    deventer
    Berichten
    21

    Standaard

    En wat vindt je van Eric Johnson? absoluut snelheid, maar brengt zeker ook een gevoel over met zijn bijna perfecte stijl.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top