Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2003
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.248

    Standaard Waar kan ik grafiet kopen?

    Mijn snaren lopen te stug door de topkam.
    Grafiet moet een oplossing zijn.
    Enig idee waar ik dat kan kopen?

    Dank !

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    een potlood met een hoge b aanduiding, B4 ofzo, daar zit veel grafiet in, ik vraag me trouwens af of het erg veel zal helpen, als het echt stug is moet je hem misschien opnieuw laten vijlen of een hele nieuwe topkam erin laten zetten.
    pokkel'n

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2002
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    864

    Standaard

    bij elke doe het zelf zaak kun je grafietpoeder krijgen.
    Powered by engl

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    mss moet je topkam bijgevijld worden?? er bestaat ook olie met grafiet erin. wordt ook voor smering gebruikt.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2003
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    4.296

    Standaard

    Of zo eentje die in een Strat Plus zitten...



    Alleen geen idee hoe zo een ding heet :-D
    1. Roland Cube 15x mag weg tegen elk aannemelijk bod!
    2. Rivera Suprema 55 inclusief extra set nieuwe buizen en Weber beamblocker. Fatsoenlijk bod gevraagd!

  6. #6

    Standaard

    Dat zijn Graph Tech nuts. O.a. te koop bij Vox Humana. (www.voxhumana.nl)

    Deze zijn gemaakt van grafiet. De snaren glijder er dan makkelijer door.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2003
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.248

    Standaard

    Bedankt voor de reacties!
    Ik ben vanmiddag een zaak voor kunstschildersbenodigdheden binnengelopen en die verkochten geen grafiet.
    Ze hadden echter wel een flacon vloeibare grafiet in de meterkast staan voor eigen gebruik en die hadden ze gekocht bij een doe het zelf zaak
    Volgende week ga ik maar eens kijken bij zo'n zaak, maar eers ga ik naar een gitaar tech voor ik zelf begin te hannessen...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2004
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.523

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
    een potlood met een hoge b aanduiding, B4 ofzo, daar zit veel grafiet in, ik vraag me trouwens af of het erg veel zal helpen, als het echt stug is moet je hem misschien opnieuw laten vijlen of een hele nieuwe topkam erin laten zetten.
    hoe vetter de potloden hoe meer klei erin zit, niet hoe meer grafiet

    grafiet kan je kopen in flesjes, vroeger werd het poeder gebruikt om scharnieren te smeren
    *SiC Handbuilt Effects & Amps*
    also visit http://filters.muziq.be/ for info on (allmost) every effect on the planet!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    juist niet, de klei in het potlood zorgt voor de sterkte, potloden gaan van zoveel H naar zoveel B, standaard tekenpotloden zijn volgens mij 2H, ik heb wel eens een 4b potlood gehad en die was heel erg zacht en donker etc.
    pokkel'n

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    I?B"TNegative K3 fan"]juist niet, de klei in het potlood zorgt voor de sterkte, potloden gaan van zoveel H naar zoveel B, standaard tekenpotloden zijn volgens mij 2H, ik heb wel eens een 4b potlood gehad en die was heel erg zacht en donker etc.[/quote]

    Klopt als een bus hoe meer klei hoe harder het potlood, hoe meer grafiet hoe zachter en donkerder (en sneller slijtend) het potlood, een standaard potlood is HB. Ik zelf heb op een van mijn gitaren gebruik gemaakt van grafiet voor het soepeler laten lopen van snaren. Het werkt echt heel goed, als het probleem i.i.g. niet heel groot is, want dan moet er inderdaad waarschijnlijk gevijld worden. Is het echter om bijv. een snaar tijdens het stemmen wat soepeler te laten glijden werkt het uitstekend.

    Neem gewoon een HB potlood of zachter pak een stanley mes en schraap wat van de punt af tot je een hoopje grafietpoeder hebt. Pak een wattenstaafje en dip hem in het grafiet en breng het d.m.v het staafje aan op de te behandelen plaatsen. That's it, kind kan de was doen.

    Succes

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top