Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Hybrid View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2001
    Locatie
    den helder
    Berichten
    1.816

    Standaard een knutsel project!

    ik zag m'n p-bass weer is zielig in een hoekje staan(heb een nieuwe jazz)..... en zag ernaast een extra p-bass element liggen.. en dacht.... waarom bouw ik die er niet in!, vlak bij de brug.. dan doe ik dat met een schakelaar(net zoals bij het andere element) en dan kan ik het originele geluid behouden en er een extra aan toevoegen... wiehoe!! PROBLEEM!...
    geen ruimte, dus ik moest frezen... 1.5 uur maybe 2 uur aant werk geweest maar het werkte... dremels zijn geen dingen ervoor... en nog is een half uur aant solderen geweest.. wist niet meer hoe het vast zat:P en natuurlijk was er geen ruimte voor een extra schakelaar!! dus me potmeter is eruit, maar denk dat ik hem binnekort weer terug plaats! en ga er nog ledjes in bouwen... mar ik heb nog 1 probleempje!! een aarde probleempje wel te verstaan! hoe maak je aarde als je 2 schakelaartjes hebt? PLEAZE HELP ME OUT!!

    anyway... hier zijn de foto's!....

    http://members.lycos.nl/up2zero/bass/

    ja klopt de draadjes van het element liggen gewoon open... had geen ducktape meer... dus vanaf morgen is alles weg gewerkt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 maart 2003
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    335

    Standaard

    Hee, lachen dude. Nu is ie echt punk, met erin-gedremelde extra elementen.

    Aarde is volgens mij niet zo'n punt, alle aarde moet in een passieve bas gewoon aan elkaar zitten, gewoon alle aarde aan alle andere aarde vastbakken. En dat dan ook wel aarde laten maken natuurlijk.
    En hoezo is er geen ruimte voor dat minuscule schakelaartje?? Hoe ziet die cavity er dan uit?

    Heh, nou nog een jazz element ofzo vlakbij de hals, en hij is helemaal af!

    EZ
    Keepin' it in the pocket!

    Een wijs man leert van zijn fouten.
    Maar een nog veel wijzer man leert van andermans fouten...

    ...dus let op mij wees wijzer!

    I creeer... dingen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2001
    Locatie
    den helder
    Berichten
    1.816

    Standaard

    nouja aarde is nu gewoon bij mij alle schakelaars aan elkaar, en die aan de brug.. werkt gedeeltelijk dus....

    nou geen ruimte in de slagplaat, in de cavity zelf wel... dus moet nog ff gat in de slagplaat maken, en tone pot erop zetten..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2003
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    154

    Standaard

    2x P-pickups klinkt zooooo cool

    ik heb ooit een keer een warwick entwistle buzzard gehoord, teeering wat een vet geluid , maar die had wel de 2 pickups tegenovergesteld erop zitten, ik weet niet of dat zo'n groot verschil is

    anyways: mooi gedaan , ziet er wel mooi uit , nu alleen nog tape over het kabeltje :P

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 augustus 2002
    Locatie
    Delft
    Berichten
    3.845

    Standaard

    ik heb op een BC Rich NJ series BEast gespeeld, dat klonk ook best goed voor t geld.

  6. #6

    Standaard

    Na-aper!! Ik heb ook een The Matches sticker op mijn bas! :evil: :wink: :wink:

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2002
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    2.429

    Standaard

    hoe heb je de schakeling, ik neem aan dat je se seieel laat lopen, dus via eerste 'pu naar de 2de?

    Dan moet je wel lijken of als je schakelaar op pos.1 staat alleen de orgineel signaal geeft en de 2de afkapt? Kom er nogal moeilijk uit zo
    The groove should always be king

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2001
    Locatie
    den helder
    Berichten
    1.816

    Standaard

    schakeling is super simpel....

    elke schakelaar zit appart aan de jack-out gesoldeert, ze komen niet met elkaar in aanraking... wel veel draadjes lopen er nu in, maar het werkt, en was super simpel te fixen!(moest alleen verzinnen welke draadjes van de schakelaar naar de jack-out moesten)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2002
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    2.429

    Standaard

    je had maybe dit ook met een switch kunnen doen een on/on-on, weet niet of ze veel verkrijgbaar zijn, maar met een 3 standen schakelaar van wilekeurige gitaar heb je ook met wat extra solderen iets soortgelijks, dus of 1, of 2 of 1+2 in middenpositie is dan beiden, natturlijk.
    The groove should always be king

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2001
    Locatie
    den helder
    Berichten
    1.816

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassopotmus
    je had maybe dit ook met een switch kunnen doen een on/on-on, weet niet of ze veel verkrijgbaar zijn, maar met een 3 standen schakelaar van wilekeurige gitaar heb je ook met wat extra solderen iets soortgelijks, dus of 1, of 2 of 1+2 in middenpositie is dan beiden, natturlijk.
    Les paul switch achtige iets dus? had gekunt jah, maar 1 switch zat er al in... en de ander had ik nog liggen dus... het kwam toevallig zo uit

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top