Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    9 mei 2004
    Locatie
    Belgie
    Berichten
    2

    Standaard Yamaha gitaar voor beginner

    Ik heb nu al aardig wat zitten lezen op dit forum.
    en het heeft ondertussen al mijn gedacht van een squier te kopen doen veranderen.
    Nu is mijn probleem dat ik niet echt kan vinden welke yamaha voor mij geschikt zou zijn.
    Mijn budget voor een gitaar ligt tussen de 200 en 300 euro.
    Wat ben ik tegen gekomen? een Yamaha Pacific 112, deze kost 200 euro wat wel leuke prijs is maar krijg ik daar genoeg voor? is deze te vergelijken met de squier fat strat standard serie?
    Ik zoek een redelijk veelzijdig gitaartje waar ik als beginner mijn ding op kan vinden. En dan later een goeie gitaar kopen die meer bij mij past.

  2. #2

    Standaard

    cort g250 - g254, kosten 250€, hebben betere onderdelen en dus klank als pacificas en zijn HEEL veelzijdig, neem het van me aan, they're the way to go

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 februari 2004
    Berichten
    1.413

    Standaard

    yep heb mijn oude pacifica 120 sj nog gehouden omdat ie zo lekker klinkt
    perfecte beginners gitaar
    Handtekeningen zijn voor mietjes... net als broeken

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    27 januari 2003
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    1.586

    Standaard Re: Yamaha gitaar voor beginner

    Ik ben ook begonnen op een squier stagemaster (in principe gewoon een fatstrat), en daar is niks mis mee vind ik. Ik heb ook wel eens op zo'n yamaha pacifica en diaar waas ik nou ook niet echt kapot van.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 september 2003
    Locatie
    Zeewolde
    Berichten
    897

    Standaard

    Als ik jou was, zou ik een beetje rondkijken naar een tweedehands Yamaha. Ze dalen enorm in prijs en dan kan je voor een beginnersprijs een professioneel instrument kopen.
    Er staat bijv. op marktplaats een Pacifica 812 voor 400 Euro.
    All I need to get me high
    Is stand next to my amplifier
    - Paul Gilbert

    Te koop:
    Haar Telecaster, Swamp ash, birdseye maple nek en Brazilian rosewood toets.
    Marshall 6101 LE
    Ibanez PT707 phaser incl. doos

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    9 mei 2004
    Locatie
    Belgie
    Berichten
    2

    Standaard

    Ja weer twijfel, hoorde ook al dat cort goeie instrumenten waren tegen redelijk prijs.

    Nu ik heb nu al mooi lijstje van gitaren die kandidaat zijn.
    Denk dat het beste is dat ik nu kan doen, een keer naar de winkel gaan is.

    Probleem is dat ik dus echt beginner ben, alleen wat ervaring met klasieke gitaar. Dus even testen en luisteren of hij goed klinkt is wat moeilijk. Weet niet echt wat ik moet verwachten.

    2de hands doe ik liever niet. Of het zou al van iemand uit mijn stad moeten zijn waar ik het van koop. Plus die 400 euro is al geen beginnersprijsje meer voor mij das zowat mijn heel budget voor gitaar, versterker, etc. Student zijn is zo duuur

    Lijstje (in volgorde van voorkeur):

    cort g250 - g254

    pacifica 120 sj

    Yamaha Pacific 112

    squier fat strat standard

  7. #7

    Standaard

    Het is dat je geen 2e hands zou willen maar op marktplaats staat nu een shine tele te koop (150 euro oid). Khep ooit een Shine semi gehad en dat was een hele mooie gitaar.

    De tip (die hier redelijk vaak langskomt): probeer met iemand die wel weet war hij/zij op moet letten een gitaar te kopen. Afhankelijk van waar je woont zijn er vast wel mede-forummers die dat willen doen. Voor Rotterdam & omgeving: ik hou me aanbevolen

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    9 mei 2004
    Locatie
    Belgie
    Berichten
    2

    Standaard

    Wel das heel vriendelijk maar woon iets verder
    Belgie, meer precies oostende. Dus als er iemand daar woont en mij wat kan helpen

    Ik ga sebiet een keer naar een muziekwinkel nog wat gaan informeren.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 april 2003
    Locatie
    brugge (student in gent)
    Berichten
    2.705

    Standaard

    ik ben van belgie

    ga eens kijken bij de gitaarshop in gent er is daar momenteel uitverkoop wegens een verhuis (is volgens mij beste winkel van belgie)


    www.the-soundfactory.com

  10. #10

    Standaard

    ben ook van belgie http://www.limit.be/ daar heb ik die g254 nieuw (!) gekocht voor 250€, daar hebben ze ook alles wat je nodig hebt, is redelijk grote en goeie winkel, kan wel zijn dat g zal besteld moeten worden, cort is daar pas doorgedrongen ( in Limit ).
    Mijn g was een van de eerste twee die daar waren verkocht, de verkoper wou hem zelfs voor zichzelf meenemen had geluk :lol:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top