Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 63
  1. #11
    Junior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2001
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    5

    Standaard

    Ah als die verkopers wat willen moeten ze je ook een beetje de vrijheid geven.
    Het zijn ook geen kleine bedragen die je gaat uitgeven.
    Veel suggesties van verkopers slaan nergens op ze willen vaak die spullen kwijt waar ze het meest aan verdienen.
    Meestal is dat digitaal spul.
    Als je weet wat je wilt heb je zo'n figuur niet nodig.
    Meenemen of hier kapot spelen!!! Janken met die handel.

  2. #12

    Standaard

    ja ik heb er ook moeite mee om gitaren of amps te proberen in winkels ook al kan ik ook wel aardig spelen.

    soms is het zo dan(de verkopers) komen ze bij je en wat doe je daar wat zijn dat voor akkoorden?? enzo ja ik ben aan het uitproberen geen les aan het geven zeer irri is dat.

    of je pakt zomaar 1 gitaar zelf kome ze ook weer eraan ,wilt u die ff terug zetten.

    hiermee wil ik zeggen dat ik het liefst niemand om mee heen heb als ik uitprobeer.

    en idd verkopers weten bijna niks tegenwoordig allemaal van die gasten met 1 mmo diploma.

  3. #13
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.697

    Standaard

    Ik neem als ik bewust effecten of versterkers ga testen altijd een eigen gitaar mee. Als ik toevallig een keer tegen een versterkertje aanloop, dan pak ik een vergelijkbare gitaar. Een paar dagen later kom ik dan wel terug met m'n eigen speeltje. Je moet zo'n apparaat nooit op slechts 1 dag testen... minimaal 2x voor uittrekken.

    Cabines en privacy vind ik allemaal niet zo'n probleem. Uiteindelijk ga ik daar geld neertellen (en gitaarspullen zijn vaak niet goedkoop), dus mag ik lekker doen wat ik wil. Als 't ze niet aanstaat, dan is er wel een andere zaak waar ik wél op mijn manier mag testen.

    Voor gitaren testen wil ik ook eenzelfde soort versterker als de mijne thuis. Als ze die niet hebben, dan test ik 'm over een mooie buizenbak (meestal fender) én over een standaard transistorversterker (meestal marshall). Dan krijg je een aardig beeld van het kunnen van de gitaar.

    Als ik uiteindelijk iets koop wil ik 't ook terug kunnen brengen als 't niets blijkt. De termijn hangt hier wel een beetje van de prijs af. Voor een versterker vind ik 2 a 3 weken wel goed. Je moet 'm uiteraard nog ff echt testen in het echte leven.

    Maak hierover wel harde afspraken met die zaak. Als ze al meteen moeilijk gaan kijken, dan snel ergens anders kijken naar dezelfde versterker. Ze moeten 't eigenlijk uit zichzelf al bij de koop zeggen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2002
    Locatie
    Lichtenvoorde, Nederland
    Berichten
    1.809

    Standaard

    ja, ik heb ook het probleem dat ik dan niet weet wat ik moet spelen. Volgende keer neem ik een walkman mee met de nirvana unplugged cd en dan speel ik gewoon mee, waarna ik er wel achter kom of de gitaar goed is.

    Wat ook ergerlijk is trouwens, is dat die gitaren in zulke winkels ALLEMAAL gestemd moeten worden. En als er dan zo'n beukgozertje daar rondhangt die een beetje zit te raggen, dan wordt het wel erg lastig om die stemming zelf te doen. In ieder geval erg irritant.
    En ik heb ook al eens meegemaakt dat de snaren achterstallig waren. Draai je die e-snaar bij tot op goeie hoogte en dan KNAP!

    Sta je dan ...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 februari 2002
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    256

    Standaard

    Gewoon je stemapparaatje meenemen, deed ik ook na de eerste keer. Ik kreeg dat ding niet gestemd dacht ik, en dat had ook te maken dat ik de gitaar die ik wilde testen had aangesloten op een zeer uitgebreide Line 6 amp. Leuk al die functies, maar een clean geluid kon ik niet krijgen. Daar wil ik toch mee beginnen.

    Ik vroeg toen aan een medewerker of die amp uberhaupt wel een clean geluid kon geven, ik zag door de bomen het bos niet meer -zoveel knoppen. Hij wist het ook niet en zei "ik ben eigenlijk van het slagwerk".


  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2002
    Locatie
    Lichtenvoorde, Nederland
    Berichten
    1.809

    Standaard

    :grin:

    Tja, dat heb je met die combinatie van high tech versterkers en ancient verkopers he :smile:

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.484

    Standaard

    Op 2002-04-09 13:24, schreef Markie:
    Gewoon je stemapparaatje meenemen, deed ik ook na de eerste keer. Ik kreeg dat ding niet gestemd dacht ik, en dat had ook te maken dat ik de gitaar die ik wilde testen had aangesloten op een zeer uitgebreide Line 6 amp. Leuk al die functies, maar een clean geluid kon ik niet krijgen. Daar wil ik toch mee beginnen.
    Ik vroeg toen aan een medewerker of die amp uberhaupt wel een clean geluid kon geven, ik zag door de bomen het bos niet meer -zoveel knoppen. Hij wist het ook niet en zei "ik ben eigenlijk van het slagwerk".
    Was dat in de feedback? Want daar testte ik laatst ook een gitaar uit op zo'n line 6 versterker. Maar je kon er idd niet een helemaal clean geluid uit halen, altijd weer een chorus ofzo. Misschien kon het wel maar ik wist niet hoe dat ding helemaal werkte. Maarja ik vind het in ieder geval inderdaad relaxt om in zo'n testcabine te zitten, want als je in de winkel test, zit iedereen je zo aan te kijken enzow. Maar bij de feedback vind ik toch dat ze het relaxt zijn (in tegenstelling tot iemand anders zijn ervaringen) omdat ze helemaal niet moeilijk doen, geen dingen gaan vragen, en als je zo'n gitaar pakt doen ze niet moeilijk. ER is alleen een zo'n lul bij de feedback die altijd loopt te zeiken. Maar de rest van het personeel is relaxt.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2001
    Locatie
    zoetermeer
    Berichten
    180

    Standaard

    Niet zo lang geleden heb ik een strat getest bij de Feedback Rotterdam en zat ik ook in een testhok ook met een Line 6 versterker. Het zal wel de zelfde zijn geweest.. ik kreeg er in ieder geval wel mooi clean geluid uit.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2001
    Locatie
    enkhuizen
    Berichten
    1.035

    Standaard

    nogmaals ik zou iedereen willen aanbevelen neem een stem apparaatje mee en loop de hals flink na ,ik ben er zelf ook ingetuint en had daar best spijt van.
    ik merk dat ik niet de enige ben die niet op zijn gemak zit in een winkel en het vaak maar een genante vertoning vind en misschien moeten we gaan denken om een soort van zelfhulp groep op te zetten om hier toch maar eens once and for all van af te geraken !!!
    we kunnen allemaal toch redelijk spelen dus weg met die valse schaamte en play !!
    misschien is de oplossing dat ze in de winkels lekkere groovy muziek gaan draaien waarop je dan kan mee jammen dan komen wij allemaal vast wel los !

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2001
    Locatie
    enkhuizen
    Berichten
    1.035

    Standaard

    misschien nemen we dan zelfs eigen c dees mee om lekker op loos te gaan !!
    ideetje ?????

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top