Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 63
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    9 augustus 2001
    Locatie
    Hurdegaryp
    Berichten
    64

    Standaard

    Ik vraag me dat zo af. Als je bv een versterker wilt testen, neem je dan je eigen gitaar mee en vraag je dan of je die en die versterker mag testen? of....


    Ik was laastst nm wat aan t rondneusen en als je dan vraagt aan een verkoper of je ff een versterker mag horen, pakt ie een gitaar plugt em in een speelt wat voor je....heb je wel beetje een idee....but thats it....

    Tips hierover luitjes?

    René

  2. #2

    Standaard

    je koopt geen gitaar of versterker waar je niet zelf op gespeeld hebt. Als je versterker uitprobeert neem dan de gitaar waar je zlef ook op speelt (als ze die tenminste in de winkel hebben). Ik kom welleens in Nederland Muziek (almere) en dan gebruik ik mijn 'eigen' gitaar als ik een versterker uitprobeer

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2001
    Locatie
    kartonnen doos onder de brug
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ik ga ook gewoon naar de winkel en grijp dan een RG-7 of Les Paul Studio uit het rek en plug 'm zelf in. Je moet er zelf toch een beetje mee kunnen kloten. Ik vind het best als er iemand bij staat om wat aanwijzingen te geven, maar je moet het uiteindelijk wel zelf doen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2001
    Locatie
    Hdorp
    Berichten
    1.698

    Standaard

    Ja je moet natuurlijk een zelfde soort gitaar gebruiken(of je eigen) als je een versterker gaat testen. Het lijkt me niet echt handig dat je met een strat een versterker gaat testen terwijl je een les paul hebt.. Ik denk dat je mijn punt begrijpt. Het lijkt me wel handig om een gitaar te pakken die jij zelf ook hebt(type). Ik ben niet zon extremist dat ik helemaal mn eigen gitaar mee naar de winkel neem, een andere strat vind ik ook best.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2001
    Locatie
    Het Anton Piek-achtige Waddinxveen
    Berichten
    574

    Standaard

    Dat die verkoper er in eerste instantie zlef een stukje voor je op speelt vind ik eigenlijk ronduit belachelijk. Laat em oprotten. Jij moet erop spelen, aangezien jij je hardverdiende europegels er wellicht aan gaat uitgeven.

    Het beste is om je eigen gitaar mee te nemen als je een amp wilt testen. Immers dat geluid moet er thans uit komen. Een vergelijkbare is ook wel prima, tenzij je je eigen axe zo gemod. hebt dat die niet standaard meer klinkt. Het teste van een nieuwe gitaar kan eigenlijk ook het beste op je eigen amp. Dat wordt wat onpraktischer als je je eigen amp mee moet nemen. Neem er dan een die in de zaak staat.

    Ps. Dat die verkoper een stukje erop speelt is prima, dan weet je mits die een leuk deuntje kan spelen, wat er met die amp/axe kan. Mits jij er natuurlijk ook op kan spelen is er niets aan de hand.

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    9 augustus 2001
    Locatie
    Hurdegaryp
    Berichten
    64

    Standaard

    thx luitjes, volgende keer vertel ik dat mannetje es haarfijn wat ik wil, en zorgt ie maar dat t kan anders ga ik wel ergens anders mn euros uitgeven!

    :smile:

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2001
    Locatie
    enkhuizen
    Berichten
    1.035

    Standaard

    ik vind het nog altijd een beetje genant om in zo'n winkel te gaan zitten klooien met een plank en amp ook al speel ik toch behoorlijk gitaar.
    vaak vorm ik mij even snel een beeld van de mogelijkheden en kom er dan vervolgens thuis achter wat het item echt allemaal kan .
    zowiezo met effect bakken waar in de eerste instantie alleen fabrieks presets inzitten en die zijn meestal ook niet om aan te horen en daar moet je dus doorheen kunnen luisteren en dan thuis aan de slag ermee.
    moeilijk als je nog weinig ervaring hebt maar dus duidelijk een schade en schande geval.
    gelukkig heb ik nu zo'n "band " met mijn muziekhandelaar opgebouwd dat ik iets gewoon mee naar huis mag nemen om uit te proberen ook bij optredens en dan dus later zeggen of ik het koop of niet en dat geldt van gitaren tot microfoons tot geluidsapperatuur.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Toen ik mijn vorige gitaar kocht heb ik m'n eigen gitaar meegenomen ter vergelijking. Dan is het veel makkelijker beoordelen wat de betere punten zijn van de gitaar. Wat je dus mist in die oude gitaar van je.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 februari 2002
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    256

    Standaard

    Op 2002-04-09 08:51, schreef ekkerman:
    ik vind het nog altijd een beetje genant om in zo'n winkel te gaan zitten klooien met een plank en amp ook al speel ik toch behoorlijk gitaar.
    Om die reden vind ik de wat grotere zaken met testcabines ook prettiger. Dan heb je privacy en kun je je volledig concentreren.
    Je kunt ook de meest rare fratsen testen zonder dat je heel de zaak ermee lastig valt.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Ja ik voel me ook niet echt op mijn gemak als ik daar zit te spelen. Dus ik sta dan maar heel zacht, maarja dan hoor je het geluid niet goed en toch ik kan ook aardig wat spelen, maar ik weet dan ook nooit wat. En dan kom ik die testcabine uit en dan zit daar zo'n gast echt gewoon onwijze pokkeherrie te maken, dan denk ik nou dan had ik hem ook wel veel harder kunnen zetten. Toch doe ik het nooit.

    Ik test trouwens altijd met mijn eigen gitaar. Een keer toen ik hem niet bij me had wilde ik die gaan pakken in feedback zeiden ze pak niet een dure (ik ging effecten testen) ik stond echt versteld. Ik ga toch niet op een slechte gitaar effecten en versterkers testen dan denk ik ook wat klinken die kut zeg. Ik heb daar dus ook niets gekocht!!! sukkels

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top