Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31

Discussie: Te veel overdrive

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2003
    Locatie
    Waar mijn huis woont??
    Berichten
    442

    Standaard Te veel overdrive

    test

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2003
    Locatie
    Waar mijn huis woont??
    Berichten
    442

    Standaard

    Ik gebruik momenteel een boss overdrive, een tubescreamer en een diablo. allemaal overdrive pedalen dus, de een wat heviger dan de andere...Maar ik wil er nu graag nog een fuzz bij. Is dit nog acceptabel, of toch al van het goede teveel?

  3. #3

    Standaard

    Ik weet niet of je ze tegelijk aan hebt staan anders lijkt het me inderdaad wat overdriven

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Op een strandje langs de Waal
    Berichten
    3.948

    Standaard

    Tsja, gezien het feit dat ik na het lezen van je Diablo recensie ontzettend last van gas heb gekregen, en ook al wat vervormertjes bezit, zou ik zeggen teveel van het goede NEE NATUURLIJK NIET EIKEL! :-D
    Meer is beter!!!!!


  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2003
    Locatie
    Waar mijn huis woont??
    Berichten
    442

    Standaard

    Ja die okko is inderdaad mijn beste koop qua effecten ooit geweest! dat pedaal doet gewoon niets verkeerd...
    maar ik bedoel: is het niet teveel om vier verschillende overdrive effecten te gebruiken? Ik moet er misschien dan eens aan denken om een doosje weg te doen...


  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2003
    Locatie
    Middelrode City
    Berichten
    1.204

    Standaard

    Kun je niet beter zo'n buizen-voorversterker van H&K of ENGL kopen ofzo? Die hebben 4 kanalen en je kunt er alle soorten overdrive/sistortion uithalen die je wil.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sicky61
    'hanx grootvoet!
    Gij Heerscht

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rock&Roll
    Ja die okko is inderdaad mijn beste koop qua effecten ooit geweest! dat pedaal doet gewoon niets verkeerd...
    maar ik bedoel: is het niet teveel om vier verschillende overdrive effecten te gebruiken? Ik moet er misschien dan eens aan denken om een doosje weg te doen...

    Wat is teveel? Als jij toepassing hebt voor 4 verschillende overdrivegeluiden is dat dus niet teveel. Simpel.

    persoonlijk: Doe nooit een (goed) pedaal weg :wink:
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2003
    Locatie
    Waar mijn huis woont??
    Berichten
    442

    Standaard

    ja, nooit een goed pedaal wegdoen, daar ga ik mee akkoord. maar sinds ik die okko heb, klinken die boss en ts niet zo geweldig meer. ik had de okko gekocht voor een echte stevige overdrive, maar op lichtere settings klinkt ie zo helder en transparant dat hij mijn boss overdrive ver overstijgt. ik speel nu veel met een lichte overdrive op de okko en nu heb ik natuurlijk geen heavy overdrive meer dat is dan het nadeel van echt goeie pedalen kopen zeker...na de zomer vervang ik mijn boss wel door een van die transparante overdrives.

    btw: een fuzz zou ik gewoon kopen om thuis wat mee te klooien, privégebruik dus en eigenlijk hoeft dat niet het beste van het beste te zijn.
    ik had gedacht aan een big muff pi usa, die lijkt me nog redelijk van prijs (70 euro ofzo) maar als er iemand een beter alternatief weet, laat het gerust horen.


  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2003
    Locatie
    Middelrode City
    Berichten
    1.204

    Standaard

    Als je ze toch niet alle vier tegelijk gebruikt kun je er best nog eentje bij kopen. Je zegt dat de Boss eruit gaat, dus dat scheelt dan ook weer ruimte on-stage.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sicky61
    'hanx grootvoet!
    Gij Heerscht

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.450

    Standaard

    je zou die TS en die boss kunnen verkopen en een Red Snapper of een Tonebone kunen kopen. dan heb je twee verschillende od's die je ook leuk samen kunt gebruiken.
    of je houdt de TS.

    je hebt dan twee lichte od's met een verschilend karakter en samen doen ze de vette heavy od.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top