Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Hoi,
    Ik ben bekend met het feit dat je op je ideeën en muziek enzo al copyright hebt.
    En dat je ook een gesealde envelop naar jezelf kan opsturen met je materiaal erin, maar betwijfel of dit echt een sterk bewijsmiddel is mocht je ooit een rechtzaak aan moeten gaan.
    Heeft iemand hier ervaring met het registreren van je muziek/opnames bij een copyrightbureau? Of een nuttige link? Ik ben nog niet zo bekend met het Nederlandse copyright-rechtsysteem.
    Mocht het keer gebeuren dat ik mezelf moet verdedigen wil ik er toch wel sterk voor staan.

  2. #2

    Standaard

    Ik denk dat je het beste even kontakt kunt opnemen met BUMA. Voor zover ik weet houden zij zich bezig met het auteursrechtgebeuren in Nederland.

  3. #3

    Standaard

    kun je ook doen bij het belasting kantoor.

    en aantal gulden per nummer.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2001
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    908

    Standaard

    het verhaal van de enveloppe klopt en werkt ook.
    Het enige is wel dat je dit aan jezelf opstuurt voordat je je materiaal uitbrengt.
    Het gaat om de datum en het materiaal

    Maar het beste is inderdaad lid worden van
    Buma, of zoals ik in mijn geval van de Gema
    (Dld).

    Het prettige is dat je ook nieuw materiaal
    dat je hebt kunt laten registreren, met de benodigde formulieren.



    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gertdm op 2001-09-03 22:39 ]</font>

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Kan je het ook per collectie laten registreren in plaats van per nummer enzo?
    Weet je ook ongeveer de prijzen?
    Voor een aantal nummers zou de enveloppe dus al te laat zijn. Er staat al wat op internet.
    Maar ik zou wat van het materiaal waar ik denk dat copyright niet essentieel is wel op de envelop-methode kunnen doen. Werkt dat nog steeds met dat zegelspul dat je erop moet doen (dat spul breekt vrij snel).
    bedankt gertdm voor de info. De site van Buma wordt je ook niet veel wijzer van.

  6. #6

    Standaard

    ga nou maar naar het belasting kantoor,tis geen geintje.

    buma daar wordt je arm van.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Oh dacht echt dat 't een geintje was. :|
    Ik zal wel effe informeren bij het belastingkantoor dan. vaag..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Taylor, het is wel handig die belastingdienst. Alleen registreren ze uiterst schriftelijke aktes. Dus voor de muziek zou ik alsnog met Buma in zee moeten gaan.
    Maar op zich wel handig voor teksten, het kost maar 6 piek per akte, en wordt 40 jaar bewaard.
    Bedankt in ieder geval..

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Opzich als nummers op het internet staan bij een site als Vitaminic is heet auteursrechtelijk beschermd, maar daarbuiten kan iedereen er mee doen wat hij of zij wil.

    Ik denk erover om ook bij Buma te registreren, maar ja, dat kost me ook weer 100 gulden in de maand. En dan is het nog niet eens zeker of ik er wel wat aan verdien. Nou ja, ik wacht wel tot m'n werk klaar is voor productie (+/-3 tot 4 maanden)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Ik dacht dat het 100 pieken per jaar was?
    Je kan in principe ook wachten totdat je het nodig hebt. Ik heb gelezen dat het ook met terugwerkende kracht werkt. Dus zeg maar als je in december registreert dat het over de vorige 11 maanden ook geldt ofzo.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top