Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard Vragen van een starter..

    Een paar maanden geleden had ik al een topic geopend over welke stratocaster ik zou moeten kopen als beginnersgitaar. Veel goede tips gehad... alleen het sparen voor een degelijk exemplaar lukte niet echt (zo'n 6 à 700 euro, inclusief cube30).

    Vandaar dat ik ben overgestapt op een nieuwe taktiek:

    Een akoestische gitaar aanschaffen

    Met het oog op de voordelen:
    - lekker goedkoop
    - mobiel
    - makkelijker om te leren (???), naja.. ik kan iig alvast ff oefenen, om later over te gaan op elektrische sjit :razz:


    Ik heb nog wel een paar vragen:

    - maakt het voor de klank veel uit wat voor soort akoestische gitaar ik koop? Ik vind het gitaarspel van Nirvana unplugged in New York behoorlijk lekker klinken (beetje cheesy, ik weet het ..)

    - zijn akoestische gitaren nou echt goedkoper, of juist duur in onderhoud? Kan ik voor +/- 250 euro een fatsoenlijke kopen?

    Alvast bedankt voor de aandacht
    Share your shame

  2. #2
    Member
    Geregistreerd
    17 mei 2004
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    99

    Standaard erhm

    hallo daar,

    beetje laat mischien maar vondt het sneu dat er niks stond hier :razz: :-D

    Nirvana speelt op een acoustich gitaar met stalen snaren..voor 130 euro heb je al iets...hoeft niet zo heel goed te zijn omdat je waarschijnlijk het verschil niet hoort tusse duren en goedkope gitaren...

    onderhoud hangt een beetje af van hoevaak je speelt.

    ik heb zelf een spaanse gitaar gekocht voor 65 euro...goed genoeg om te oefenen en me bezig te houden met de speeltechniek...al het andere komt later wel...

    Nylon snaren: klassiek, enkele pop liedjes
    Stalen: pop (rock), country etc...

    gr.

    Ronald
    ~ If music could bring peace on earth I would play twenty-four seven ~ http://www.guitwood.tk

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    maar goedkope gitaren kunnen soms heel erg klote spelen. k heb wel eens op een samick akoestische gespeeld en dat vind ik nu niet echt stimuleren. ontstemd heel snel, afstand tussen toets en snaren doet klassiek aan. dus kzou dan wel voor een ietsje duurdere gitaar kiezen. maar voor 250 euro kun je denk ik ook nieuw al goeie gitaren krijgen. ik geloof dat landola wat beginners gitaren op de markt heeft gebracht. crafter en dean hebben ook hele leuke gitaren voor een mooie prijs.

    een winkel waar ze veel verstand hebben van akoestische gitaren is Casa Benelly in Den Haag. zij hebben ook een grote collectie. maar probleem is dat ze alleen de duurdere merken hebben. de goedkoopste is een baby taylor. dat is een kleine uitvoering van de akoestische gitaar. kost 363 euro. maar dan heb je wel een gerenommeerd merk. de duurste taylor bij hun is meer dan 6000 euro :-D .

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    hun klassieke gitaren (nylon snarig) beginnen overigens een stuk goedkoper. 168 euro, heb je een massief bovenblad. dat is meestal toch wel een stuk beter dan gelamineerd.

  5. #5

    Standaard

    Ga ook eens 2e hands kijken. Scheelt een hoop. Persoonlijke mening, vermijd c merken als Motion, Vanderson, Bruce Wallace, A-muse, Nashville, Phoenix, die op dit moment trachten de budgetmarkt te gaan beheersen.

    Daarnaast, maar da's ook persoonlijke mening, vind ik alles wat wordt verkocht als "beginners" gitaar totale onzin. Waarom zou je als beginner op een crappy instrument moeten spelen? Goeie kans dat je in je spelen en in het lol hebben in spelen een stuk harder vooruit gaat als je een goed instrument bespeelt.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    17 mei 2004
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    99

    Standaard

    hallo ,

    ja je hebt opzich ook wel gelijk dat je als beginner ook op een duurdere kan spelen. Ik heb een goedkope gekocht om eerst even te proberen of ik het wel echt leuk vondt, ut zou sund zijn als ik een gitaar van 300 euro aanschaf en er eigenlijk niks meer mee zou doen :-D en ik denk dat er meerde mensen er zo over denken :-D

    gr.

    Ronald
    ~ If music could bring peace on earth I would play twenty-four seven ~ http://www.guitwood.tk

  7. #7

    Standaard

    En nou zit jij met een goedkoop prul dat je aan de straatstenen niet kwijt raakt. Da's nou sund
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard

    Eerst ff spammen:
    http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...tails&id=25634
    verder is het niet zo gek dat je het geluid van Unplugged lekker vindt klinken. Kurt Cobain speelt daar op een Martin D-18 E (electro-acoustisch, oftewel acoustisch met een element erin), en heeft ook nog een chorus en een reverb tussen z'n gitaar en de versterker zitten. Die Martin D-18 E is niet zo lang gemaakt en heel zeldzaam nu. De standaard Martin D-18 (zonder element dus) is al 2159 dollar, dus met een goedkope gitaar moet je wel je best doen om dat geluid te bereiken. (ik wil je niet ontmoedigen of zo)

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2004
    Locatie
    Hardenberg
    Berichten
    39

    Standaard why?

    Je wilt electrisch gaan spelen? en kunt niet sparen.... dus dan maar akoustisch....
    Onzin. een elektrische gitaar is een totaal andere techniek. Een semi-akoustische gitaar heeft stalen snaren maar ook dit is geen alternatief. Ga gewoon eens rondkijken bij een aantal muziekzaken. Probeer een gitaar te vinden die qua merk en looks misschien niet zo interessant klinkt maar qua geluid aan jouw smaak voldoet. Wedje dat je aan de helft van de helft ook genoeg blijkt te hebben?

    sukses,
    JeroX
    Gitaarspelen en computeren dat is alles wat ik doe als ik niet met mijn vrouw speel.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2004
    Locatie
    Maastricht/ Roermond
    Berichten
    213

    Standaard

    Je redenatie klopt inderdaad voor geen meter:

    Met het oog op de voordelen:
    - lekker goedkoop - hoe kom je daar bij?
    - mobiel - rij jij op je gitaar?
    - makkelijker om te leren (???), naja.. ik kan iig alvast ff oefenen, om later over te gaan op elektrische sjit - klopt gewoon niet
    Ik ben ook van mening dat als je zeker weet dat je gitaar spelen leuk vind en dat ook wilt blijven doen, je meteen een fatsoenlijke gitaar aan moet schaffen. Dus niet gaan zitten kutten op een gitaar die aan de muur gespijkerd beter tot zijn recht komt. Toen ik begon heb ik een Fender dg20ce gekocht. Geweldig ding, geweldige sound (ook versterkt). Ik gebruik hem nu nog steeds naast mijn andere gitaren, en heb dus niet eerst geld zitten weggooien door een Bart Smit gitaar te kopen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top