Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 38
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2002
    Locatie
    heiloo
    Berichten
    119

    Standaard

    Ik speel al een jaar of 15 op een squier strat. Een japanse gitaar met veel fender onderdelen, als ik zo op het forum rond kijk zie ik dat er best nog wat kritiek is op de nieuwere squier en fender modellen.

    Kun je stellen dat een oudere squier te vergelijken is met de huidige fender modellen uit de usa?

    Ben zelf uitermate tevreden over mijn gitaar
    en snap ook niet zo goed de kritiek als zou squier sec een beginners gitaar zijn.

    Groeten Fred

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.484

    Standaard

    Squier is gewoon een merk met slechtere kwaliteit. Slechter hout, slechtere elementen, slechtere hals enz. En daarom goedkoop en daarom ook ene beginnersgitaar.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2001
    Locatie
    Hdorp
    Berichten
    1.698

    Standaard

    Nee het is zeker niet zo dat de oudere squiers net zo goed of soms zelfs beter zijn dan de huidige usa modellen, zoals sommige idioten beweren. Squier maakt goede gitaren in de lage prijsklasse, maar aan de fender usa modellen kunnen zij zeker niet tippen. Fender maakt gewoon gebruik van beter hout, betere elementen, betere electronica, heeft een betere brug en ga zo maar door. Ook is het zo dat de constructie van fender beter is dan die van squier..

    Het zijn gewone allebei goede gitaren voor het geld, dat is wel zo..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2002
    Locatie
    heiloo
    Berichten
    119

    Standaard

    Ik ben begonnen op een ibanez roadstar 2 dat vond ik een beginnersgitaar.