Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 38
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2002
    Locatie
    heiloo
    Berichten
    119

    Standaard

    Ik speel al een jaar of 15 op een squier strat. Een japanse gitaar met veel fender onderdelen, als ik zo op het forum rond kijk zie ik dat er best nog wat kritiek is op de nieuwere squier en fender modellen.

    Kun je stellen dat een oudere squier te vergelijken is met de huidige fender modellen uit de usa?

    Ben zelf uitermate tevreden over mijn gitaar
    en snap ook niet zo goed de kritiek als zou squier sec een beginners gitaar zijn.

    Groeten Fred

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.484

    Standaard

    Squier is gewoon een merk met slechtere kwaliteit. Slechter hout, slechtere elementen, slechtere hals enz. En daarom goedkoop en daarom ook ene beginnersgitaar.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2001
    Locatie
    Hdorp
    Berichten
    1.698

    Standaard

    Nee het is zeker niet zo dat de oudere squiers net zo goed of soms zelfs beter zijn dan de huidige usa modellen, zoals sommige idioten beweren. Squier maakt goede gitaren in de lage prijsklasse, maar aan de fender usa modellen kunnen zij zeker niet tippen. Fender maakt gewoon gebruik van beter hout, betere elementen, betere electronica, heeft een betere brug en ga zo maar door. Ook is het zo dat de constructie van fender beter is dan die van squier..

    Het zijn gewone allebei goede gitaren voor het geld, dat is wel zo..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2002
    Locatie
    heiloo
    Berichten
    119

    Standaard

    Ik ben begonnen op een ibanez roadstar 2 dat vond ik een beginnersgitaar.
    Bovendien was een squier qua aanschaf 15 jaar geleden een stuk duurder dan die prijzen die ik nu voorbij zie vliegen, ze gingen toen nieuw over de toonbank voor fl.1500,-. Ook zitten er veel orginele fender onderdelen op (brug,elementen)Het verhaal ging toen dat ze goedkoper waren omdat ze in japan gemaakt werden (lage loonkosten) maar dat de onderdelen veelal orgineel fender waren.

  5. #5

    Standaard

    heb je nie een Japanse fender strat met een squier hals dan?
    €675 voor een gewone squier is wel veel namelijk

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2001
    Locatie
    enkhuizen
    Berichten
    1.035

    Standaard

    ik denk dat als je een goede squier op toon en hout kwaliteit uit zoekt en er betere electronica inzet dat hij dan zeker niet voor een fender onderdoet integendeel ik heb echt hele goeie squier's gehoord hoor !!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2002
    Locatie
    heiloo
    Berichten
    119

    Standaard

    Ben blij dat te horen ik dacht al dat ik iets aan mijn oren mankeerde pfffff......En ja volgens mij is het inderdaad een fender body met een squier hals omdat op alle body onderdelen fender staat.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2001
    Locatie
    Rotjeknor
    Berichten
    423

    Standaard

    Je kan de Japanse Squiers uit de jaren 80 niet vergelijken met de Squier die nu uit Taiwan komt.
    Die Jap is veel beter.
    De kwaliteit van de Japanse versie is volgens velen te vergelijken met de Mexicaanse Fender van nu.

  9. #9

    Standaard

    Zoals de meneer hierboven al opmerkt is het inderdaad zo dat de oudere (Japanse!) Squiers uit de 80 er jaren inderdaad te vergelijken zijn met de "gewone" fenders van nu. Ik durf zelfs te stellen dat ze zijn te vergelijken met de usa modellen van nu en ik ben met dit standpunt zeker niet de enige. Kijk ook maar eens op fenderforum.com en dan bij Squier. De Squiers van nu zijn daarintegen naar mijn mening toch echt beginnersgitaren en dus een heel ander verhaal.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Nou dan heb je het toch echt fout. De usa strat heeft veel te veel verschillen om hem ook maar te kunnen vergelijken met squier uit de jaren 80.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top