Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: gitaar gaan spelen

  1. #1

    Standaard

    hallo mensen,

    ik wil graag gitaar gaan spelen, eerst acoustisch en later waarschijnlijk electrisch maar ondertusse af en toe nog wel acoustisch. ik houdt van nirvana, offspring, slayer, heideroosjes, green day, bad religion, metallica, green lizard, rammstein, ramones, weezer en ga zo maar door, wat voor soort gitaar zou ik moete kopen (ik heb 0 verstand dus beetje duidelijk aub) en hoeveel kost dat en wa zijn de nadelen van gitaar spelen (zere poten/school verneuke en zow maybe?) en waar kan ik wa meer info vinde over heel zon gitaar in elkaar zit en zo. alvast bedankt.
    grtn martijn

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2001
    Locatie
    Deinze, België
    Berichten
    1.029

    Standaard

    lees eerst eens een paar topics in dit forum. als je dan nog vragen hebt, stel ze dan hier, of ga naar een muziekzaak.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2001
    Locatie
    Hdorp
    Berichten
    1.698

    Standaard

    Gezien je muziekstijl kan je misschien beter beginnen met een electrische, aangezien alle bands die jij noemt alleenmaal gebruik maken van electrische gitaren.. Maar ja jij wilt acoustisch, dus hier gaan we. Rond de 200 euro heb je wel een leuke beginners acoustische gitaar. Kijk bijvoorbeeld eens naar de takamine G-series, ben ik zelf op begonnen, het is een klassieke(spaanse) gitaar en ik bespeel hem nog bijna dagelijks. Zeer goede kwaliteit voor weinig geld.

    Wat school betreft, je moet je realiseren dat als je eenmaal gitaar speelt er steeds meer tijd in gaat steken omdat je het (hopelijk) erg leuk vind en omdat je beter wilt worden (DUH)..

    Suc6

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2001
    Locatie
    Munein
    Berichten
    265

    Standaard

    Ik ben het er niet mee eens dat het het beste is om als beginner een goedkope gitaar te kopen om te kijken hoe het bevalt. De kans dat het NIET bevalt met zo'n goedkoop ding is namelijk groot. Als je al niet te best kunt spelen en hebt een goedkope doos in handen dan klinkt het voor geen meter. Verder speelt zo'n ding gewoon zwaarder en je moet wel een echte doorzetter zijn om dan door te gaan.
    Koop een gitaar van ongeveer €500 bijv. een Seagull S6, TAylor big baby of A&L.

  5. #5

    Standaard

    Daar ben ik het volledig eens met Leen Kap. Een beetje geld moet je er aan spenderen anders is het sowieso verloren. De types die Leen Kap opsomt zijn inderdaad goed voor hun prijs en niet te duur (ze hebben geen onnodige kostelijke versieringen).

  6. #6

    Standaard

    Ik ben ook eerst op een acoustische begonnen en mij is verteld dat dat beter is, want alles wat je op een acoustische kan kan je makkelijker op een electrische... ik zou een Juan Salvador kopen, een niet al te dure gitaar met een goed geluid en goed om mee te beginnen...

  7. #7

    Standaard

    dank je wel allemaal, ja ik weet dat de bands die ik noem allemaal electrisch spelen maar ze hebben ook wel acoustische nummers (nirvana unplugged) en ik vind acoustisch heel mooi dus dat wil ik graag eerst :smile: dank je wel voor de tips en jullie horen nog wel van me erges op dit forum als ik eindelijk gitaar speel. mzzzzzlllll

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2002
    Locatie
    Lichtenvoorde, Nederland
    Berichten
    1.809

    Standaard

    Op 2002-04-04 21:55, schreef PeArLjAm:
    Gezien je muziekstijl kan je misschien beter beginnen met een electrische, aangezien alle bands die jij noemt alleenmaal gebruik maken van electrische gitaren.. Maar ja jij wilt acoustisch, dus hier gaan we. Rond de 200 euro heb je wel een leuke beginners acoustische gitaar. Kijk bijvoorbeeld eens naar de takamine G-series, ben ik zelf op begonnen, het is een klassieke(spaanse) gitaar en ik bespeel hem nog bijna dagelijks. Zeer goede kwaliteit voor weinig geld.

    Wat school betreft, je moet je realiseren dat als je eenmaal gitaar speelt er steeds meer tijd in gaat steken omdat je het (hopelijk) erg leuk vind en omdat je beter wilt worden (DUH)..

    Suc6

    100% mee eens. Al is 200 Euro toch wel vrij ruim hoor.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.484

    Standaard

    Iedereen heeft haast dezelfde reacties als op de andere topic, dus ik zeg maar weer: Koop een alhambra, een mooie lekker spelende/klinkende gitaar, voor weinig geld.

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    5 april 2002
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    6

    Standaard

    Ik adviseer om niet te veel te bezuinigen op je gitaar (moet natuurlijk wel betaalbaar blijven voor je). Slechte gitaren motiveren ook erg slecht. Stoppen met spelen door een slechtge gitaar is zo gebeurd. Ik speel veel electrisch maar heb om thuis te pielen een aantal jaren een Norman (canadese handgebouwde Jumbo westerngitaar) voor 250 Euro gekocht. Nieuw zijn deze gitaren denk ik 500 Euro. Deze gitaar speelt heel licht en heeft een prima sound. Ik kan hem je aanbevelen.

    Overigens vind ik de Alhambra's spaanse gitaren ook goed te pruimen. Kijk ook als je persé nylonsnarig wilt ook eens naar Raimundo en Almansa. Kun je ook wel slagen voor 250 Euro.

    Ciao.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top