Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 72

Discussie: gemiddelde leeftijd

  1. #11
    Member
    Geregistreerd
    27 maart 2002
    Locatie
    texel
    Berichten
    89

    Standaard

    vier-snarige FAME-hondo volgens mij uit het jaar nul, hahaha...maar zoals ik al zei: heerlijk dingetje!

  2. #12
    Member
    Geregistreerd
    27 maart 2002
    Locatie
    texel
    Berichten
    89

    Standaard

    hij staat trouwens op internet:

    http://www.fluxtexel.com
    dan naar foto's en onderdeel "strenderpop"
    de vijfde foto is mijn basgitaar!(+de oude eigenaar ;D)

    dus als je m wil bekijken...ga je gang

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    Interessant.. een bass met Pprecision style pickups en een soapbar.. meestal is het Precision en jazz..

    [edit] die stickers vind ik wel weer wat minder dan.. beetje heiligschennis imo :smile:

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AllodoX op 2002-04-05 23:57 ]</font>

  4. #14
    Member
    Geregistreerd
    27 maart 2002
    Locatie
    texel
    Berichten
    89

    Standaard

    tja...maar ik weet nu wel waarom die dr op zat...ik heb m dr af gehaald en toen bleek dat tie helemaal beschadigd is. en dat merkje van volvo...tja...die krijg ik dr niet meer af. ik vin t ook niet mooi maar ja...als ik eens ene keer geld heb, ga ik een nieuwe kopen(of maken)

    wat voor n bas is het? leg eens uit? iki snap dr geen drol van

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: fleef op 2002-04-06 13:47 ]</font>

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    't is een z.g.n. deluxe precision-bass.. :smile:
    Dat heeft te maken met de pickups ( elementjes ) en de vorm van het lijf.

    De standaard precision-bass heeft een split-coil pickup.. dat ziet eruit als 2 blokjes die schuin tegen elkaar zitten.

    Een deluxe precision-bass heeft de split-coil pickup en een Jazzbass pickup bij de brug. een jazzbass-pickup is een dunne reep ( 1.5 bij 6 cm of zo ? )

    dit noemt men ook wel eens de P/J configuratie.. P voor Precision en J voor Jazz.

    Die van jou heeft een zogenaamde " soap-bar ".. dat is een dikkere reep met 2 rijen ijzeren dopjes. komt niet overdreven vaak voor..

    b.t.w. die beschadiging onder die sticker.. hoe ernstig is die ? anders kun je hem wel laten fixen voor weinig geld..

  6. #16
    Member
    Geregistreerd
    27 maart 2002
    Locatie
    texel
    Berichten
    89

    Standaard

    nou...die beschadiging is best ernstig. maar er is mee te leven. de verf is dr op een paar plaatsen af. waar kan ik m dan eventueel laten maken?

    bedankt voor de uitleg. betekend dat dat ik wel een redelijk goeie bas heb? of is het dr zo eentje die niet veel voorsteld?

  7. #17
    emielow
    Guest

    Standaard

    ben 19, speel nu zon 4.5 jaar ofzo, maarik speel altijd nog op een ralle 2e handse bas (speelt wel fijn, alleen kutgeluid)

    ik wil een mtd- kingston 4 string halen, weet iem. of dat een beetje kwaliteit is voor het geld? en ik moet een lekker geluid (a la musicman stingray) hebben, voor weinig....

    dus heeft iemand nog alternatieven?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2002
    Locatie
    Roermond
    Berichten
    290

    Standaard

    Op 2002-04-09 11:44, schreef emielow:
    ben 19, speel nu zon 4.5 jaar ofzo, maarik speel altijd nog op een ralle 2e handse bas (speelt wel fijn, alleen kutgeluid)

    ik wil een mtd- kingston 4 string halen, weet iem. of dat een beetje kwaliteit is voor het geld? en ik moet een lekker geluid (a la musicman stingray) hebben, voor weinig....

    dus heeft iemand nog alternatieven?
    Ik heb normaal een hekel aan Ibanez, maar een Ibanez ATK is een erg goede bas en komt qua sound dicht in de buurt.

  9. #19
    emielow
    Guest

    Standaard

    en wat kost zoiets nog?

    (ik heb nl. ook een hekel aan ibanez...)

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    ATK is iets van 2500 piek..
    Leuk bassje.. maar voor dat geld heb je stukken beteren

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top