Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 11 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 104
  1. #11

    Standaard

    jongens wat zijn jullie allemaal goedkoop , moet ook wel natuurlijk als je als metal band aan de bak wilt.
    wij , een 5 mans coverband van stevige rock en blues vragen een 600 euro dat is als we zelf voor pa/zanginstallatie moeten zorgen.
    is die er doen we het voor wat minder.
    spelen gemiddeld 1 keer per maand en wordt waarschijnlijk meer als de nieuwe drummer helemaal op stoom is.
    en dan zeggen de kroegbazen nog dat we goedkoop zijn voor wat ze krijgen ,veel verwachten een 3 mans band met krakemikkige apparatuur , en slechte muzikanten.
    en dan krijgen ze een goede band die de hele tent op de kop weet te zetten.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juni 2002
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    1.500

    Standaard

    patser
    Gezocht: Zanger gitarist!

    Zie www.flattyres.nl mail naar daniel@flattyres.nl

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 april 2004
    Locatie
    Koog a/d Zaan
    Berichten
    575

    Standaard

    hoezo arrogant.. haha

    maar goed..

    wij als band vragen nooit wat.. als we wat krijgen is dat mooi meegenomen.. maar gratis spelen is ook goed.. gaat echt niet om het geld voor ons, gaat om de lol en de verspreiding van je muziek..

    net alsof je geld kan verdienen met rockmuziek (helemaal in deze tijden haha)

    Jesse//

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.267

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IndiepoprockJesse
    wij als band vragen nooit wat.. als we wat krijgen is dat mooi meegenomen.. maar gratis spelen is ook goed..
    Jesse//
    hoe verpest ik de markt





  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hempo
    patser
    hoe dat zo?
    is een heel normale prijs voor een goede coverband ,als je wat minder mainstream bent is het moeilijker optredens te krijgen en moet je vaak de prijs lager houden helaas.
    en je moest eens weten wat het gemiddelde stemmingsorkestje op een avond vangt ,dat komt niet onder de 1000 euro (2 a 3 man meestal)en als er dan langer gespeeld moet worden dan afgesproken dan komt er nog een knap bedrag bij.
    daarbij vergeleken zijn wij zelfs erg goedkoop ,spelen door tot het niet meer mag of tot de band te moe is om te spelen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2003
    Locatie
    groningen
    Berichten
    4.699

    Standaard

    Wietse heeft gelijk. Goede coverbands verdienen goed. Punt uit , zo is het nou eenmaal.
    http://www.youtube.com/user/MeanMachineOfficial
    www.meanmachine.nl
    heavy, loud and mean.
    CD: CLEAN UP THE STREETS

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 april 2004
    Locatie
    Koog a/d Zaan
    Berichten
    575

    Standaard

    whaha..

    dat is ook echt triest..

    ik heb zon godschuwelijke tyfushekel aan coverbands.. sorry hoor.. maar ga met jullie lame asses gewoon zelf muziek schrijven!!! En als je dat niet kan.... covers zijn echt het toppunt van niet creativiteit..

    covers horen in de oefenruimte.. helemaal schunnig als je als coverband ook nog eens geld gaat vragen.. Jullie zouden potdomme zelf geld moeten toeleggen om te mogen optreden..

    en dan mij en mijn band de schuld geven dat wij de markt verpesten.. rot op..

    Jesse//

  8. #18

    Standaard

    Je kan er een hekel aan hebben, maar er is wel een grote markt voor. Ze doen het over het algemeen heel goed op bedrijfsfeesten, bruiloften, familiefeesten, feestavonden in kroegen etc. Op dat soort feesten komen allerlei soorten mensen met allemaal een verschillende (of juist een erg beperkte) muziek smaak en die moet je allemaal tevreden zien te houden.

    Op zulke feesten ga je geen band uitnodigen met een hele specifieke stijl en eigen repetoir, want die krijgen over het algemeen een feest toch niet aan de gang simpelweg omdat de muziek het merendeel van de mensen niet aanspreekt. Muziek moet op dat soort feesten vooral herkenbaar zijn en lekker om mee mee te brullen en op te dansen.

    Als originele band (origineel in de zin van eigen repetoir) moet je het ook niet van die feesten hebben eerlijk gezegd, dan moet je gewoon optreden op festivalletjes, muziekpodia, kroegen die meer gericht zijn op jouw genre etc... En ook daar kun je dan gewoon geld voor vragen (sterker nog, dat moet je gewoon, anders word het erg moeilijk voor anderen om er geld voor te vragen) alleen zal het budget voor dat soort avonden vaak wat minder zijn waardoor je minder zult kunnen vragen dan coverbands. Jammer joh.....

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Ik vraag meestal niets, ik wacht wat ze aanbieden. Je kan hier niet hoger dan 100/150 euro eisen en verwachten dat je mag spelen, behalve als je zelf gevraagd wordt. Weet je hoeveel bands er in deze regio actief zijn? Echt een hoop.
    Bovendien kunnen mij die paar centen niks schelen als we maar kunnen spelen. Als ik daarmee de markt verpest is het mooi meegenomen, hou je alleen maar bands over die echt spelen voor het spelen en niet voor de bling bling. Zonder echte naamsbekendheid kan je met vrij ontoegankelijke muziek gewoon niets eisen. En kan je beter soms voor niets spelen en je naam verspreiden dan koppig te veel blijven eisen en in de oefenruimte te blijven staan.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IndiepoprockJesse
    whaha..

    dat is ook echt triest..

    ik heb zon godschuwelijke tyfushekel aan coverbands.. sorry hoor.. maar ga met jullie lame asses gewoon zelf muziek schrijven!!! En als je dat niet kan.... covers zijn echt het toppunt van niet creativiteit..

    covers horen in de oefenruimte.. helemaal schunnig als je als coverband ook nog eens geld gaat vragen.. Jullie zouden potdomme zelf geld moeten toeleggen om te mogen optreden..

    en dan mij en mijn band de schuld geven dat wij de markt verpesten.. rot op..

    Jesse//
    je kan coveren en coveren ,
    coveren dat het eigenlijk een eerbetoon is aan de originele muzikanten zoals wij dat proberen te doen ,of dat het een verminking is van de muziek (stemmmingsorkestjes dj's e.d).
    waar ik ook een gruwelijke hekel aan heb.
    hebben vroeger wel eigen nummers gespeeld , en daar zaten soms heel erg leuke tussen .
    en in de begin periode veel erg goedkoop en ook wel een paar keer gratis gespeeld , nu zitten we op een dusdanig punt dat als we één keer ergens gespeeld hebben we daar vaak weer op kunnen treden , en vaak komen er optredens achterweg bij andere zaken .
    en die zijn financieel gezien het leukst want zoiets wat ter plekke wordt geregeld gaat buiten het boekings kantoor om dus daar houden we het meeste van over.
    maar ik vind nog steeds beter goed gejat dan slecht verzonnen ,muziek schrijven moet je kunnen sommigen rollen de goede teksten uit de vingers ,anderen doen erg hun best en produceren alleen maar bagger , heb heel veel bandjes zo bezig gezien die zonodig eigen werk moesten brengen ,en binnen een 10 minuten de zaal leeg speelden.
    en als je vaak wilt spelen dan heb je 2 mogelijkheden eigen werk en erg goedkoop ,bijna gratis zelfs en hopen dat je doorbreekt.
    of covers spelen , als je dan slim bent speel je covers en daar gooi je dan eigen werk tussendoor deden wij vroeger ook.
    maar als op een bepaald moment degene die goede nummers schreef uit de band stapt , moet de rest dan maar ophouden met hun hobby?
    dan ga je door als coverband , of met nieuw slecht eigen werk in het laatste geval duurt het niet lang en er is geen zaal meer waar je kunt spelen , een slechte naam heb je namelijk heel snel.
    mischien beginnen we ooit wel weer met eigen nummers ,maar proberen eerst onze zanger uit het hoofd te praten dat hij solo wil zingen op bruiloften e.d met een tape ,moet hij niet doen is geen super zanger maar wel een podiumbeest met een band achter zich.
    en gratis spelen is nu eenmaal de markt verpesten ,simpel zat,als de loodgieter gratis komt repareren ,dan heeft hij het erg druk en houdt er niks van over ,zelfs al z'n collega vrienden kotsen hem dan uit.
    hij steelt ze het brood uit de mond.(waar hij zelf ook niks van krijgt)
    dit is in de muziek precies zo ,gratis spelen is dom spek je de beurs van de kroegbaas mee want reken maar dat die ook nog wel entree durft te vragen bij een gratis band.
    en gratis spelen betekent ook vaak dat je er zelf op toe legt om te spelen reiskosten ,zanginstallatie huren etc.
    en geld wat je met optredens verdient kan je besteden om betere apparatuur te kopen .
    anders blijf je sappelen voor een andere squier als de oude op is
    als je geen goed inkomen er naast hebt.
    maar speel nooit gratis of je er aan wilt verdienen is jouw zaak maar zorg dat je de onkosten er uit hebt , en 600 euro lijkt veel maar als je de kosten (p.a huur etc ) en de belasting er af trekt dan houden wij met een 5 mans band ongeveer 50 euro per persoon over en dat is niet veel voor bijna 4 uren je uit de naad te spelen , want ze geven zich helemaal.
    en dan hebben ze nog mij als gratis roadie en chauffeur (gratis op wat drinken na)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top