Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 11 EersteEerste ... 91011
Weergegeven resultaten: 101 t/m 104 van 104
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Ik weet dat het in de VS een tijd lang gebruikelijk was om als opkomende band te betalen voor optredens op prestigieuze plekken en in voorprogramma's van grote namen. In NL ken ik zulke verhalen niet. Wel zijn er een paar grote cultuurfestivals waar bands voor niets optreden, inderdaad onder het mom van promotie. Tja. Dan moet je wel iets te promoten hebben natuurlijk: zonder verse cd o.i.d. zie ik het niet zoveel bijdragen.

    Verder heb je natuurlijk al die talentenjachten voor bands. Ik vind dat een enkele uitzondering daargelaten gewoon een lepe truc van horeca. Drie bands op een avond die allemaal hun hele aanhang meenemen, dus baromzet van jewelste, en je betaalt er niet of nauwelijks voor.

    Overigens moet je als band wel uitkijken dat je niet té weinig vraagt. Een podium of boeker heeft een boel bands om mee te puzzelen en als goedkope band kom je vanzelf op de mindere plekken terecht. Je wilt niet eeuwig de band zijn die ze bellen als ze nog 250 euro over hebben voor het bijpodium op zondagmiddag.

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Ik weet dat het in de VS een tijd lang gebruikelijk was om als opkomende band te betalen voor optredens op prestigieuze plekken en in voorprogramma's van grote namen. In NL ken ik zulke verhalen niet.
    Oh zeker wel. Ik heb ooit in het voorprogramma van Whitesnake gespeeld in 013. Daar moesten we vet voor betalen.

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    558

    Standaard

    Wat dacht je van het jezelf moeten inkopen op een tour.. kost duizenden euro's. En dan maar hopen dat je nog wat merch verkoopt. Die vaak ook nog eens verplicht door een 3e wordt verkocht en je dus provisie moet betalen...

  4. #104

    Standaard

    Beetje "offtopic" inmiddels, maar wij vragen 100 euro. We zijn een hardcore punk band. Al jaren voor 50e gedaan, we spelen ook niet lang soit, maar nu toch maar besloten om iets meer te vragen. Is echter altijd over te praten, als het een coole line up is of het zijn bekenden(we zitten in de hardcore punk scene) of er komt gewoon geen hond dan mag 't ook minder zijn. Ook als er een tourende band is en het is drama qua opkomst, dan geven we de gage aan hen als het armoe is.

    Als we de benzine kunnen betalen, een pilsje en iets te eten krijgen vind ik 't al snel goed.

    Op tour in 't buitenland vragen we iets meer en is het wel ietsje minder vrijblijvend, puur omdat je ook gewoon uit de kosten moet zien te komen. Maar nooit probs gehad. Weleens naar Roemenie gereden(18+ uur hehe) voor de eerste show van de tour en dan 5 tientjes krijgen haha. Tsja boeiend, de avond erop krijg je 250.

    Het is gewoon voor de lol. We brengen plaatjes uit, spelen 2 a 3x per maand en kunnen elk jaar een tourtje doen in Europa of de UK en we spelen meestal quite. Prima!

    Ik zou nooit in een coverband of een band met allerlei ambities en verwachtingen willen zitten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top