Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31
  1. #1

    Standaard

    ik wil een nieuwe gitaar kopen, maar ik zit te twijfelen tussen een cort s2800, een fernandes RETROROCKET PRO (zitten een sustain knop op)gitaar, of een yamaha pacifica 812w, of een ibanez grx40tb.
    zijn deze btw een beetje hetzelfde kwa kwaliteit.
    Daarnaast nog de versterker.
    een marshall valvestate, een peavey bandit 112, een laney hcm60r, een fender de luxe. (allemaal tussen de 50-100watt)
    (ik speel nu vooral foo fighters, nirvana, greenday, the offspring wat metal, presidents of usa)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2001
    Locatie
    kartonnen doos onder de brug
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Persoonlijk zou ik voor de Fernandes gaan, dat zijn gitaren met de kwaliteit van een ibanez voor minder geld. Voor de muziek die jij speelt zijn ze denk ik het beste. En verder zou ik 100% voor de Marshall Valvestate gaan, da's echt een topding.

  3. #3

    Standaard

    Op 2001-08-28 20:36, schreef Ditmar:
    Persoonlijk zou ik voor de Fernandes gaan, dat zijn gitaren met de kwaliteit van een ibanez voor minder geld. Voor de muziek die jij speelt zijn ze denk ik het beste. En verder zou ik 100% voor de Marshall Valvestate gaan, da's echt een topding.
    ik heb dus naar al die versterkers geluisterd (behalve die laney). marshall fette ruige gain - clean minder, fender clean super - gain minder, peavey fette metal/grunge - gain-clean ok, laney ...? (kan daar iemand iets over zeggen.)(ik heb gehoord tussen de fender en marshall in)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2001
    Locatie
    kartonnen doos onder de brug
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Nope, ik weet iet hoe een Laney klinkt, maar zeg eens.....wat is er mis met het clean van een Valvestate, dat zijn juist de enige marshalls met een mooie clean.

    Bovendien zou ik sowieso voor de Marshall gaan, want mocht je ooit naar heavier muziek gaan luisteren en willen downtunen, dan kan je van deze set het best de Marshall hebben, de anderen kunnen IMHO minder goed tegen gedowntunede gitaren

  5. #5

    Standaard

    alleen die peavey was wel goedkoper (1) en wat noem jij downtunen, we hadden later die peavey samen met een effectprocessor ervoor en die ging een octaaf (!) lager, klonk perfect hoor (2)

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2001
    Locatie
    schilde (België)
    Berichten
    39

    Standaard

    ik heb zelf een peavey in bestelling, en heb die uitgetest, dat was wel de classic 30. Fantastisch van geluid, ik raad je sowieso aan om een lampenversterker te kopen, deze geven een veel mooier geluid. Ik heb het zelf uitgetest en was rap overtuigd, ik koos dan ook voor 30 watt lampen in plaats van 50 watt elektronisch... Je moet het zelf weten, maar een lampenversterker geeft een echt gitaarklank zoals ze het beste klinkt... but the choice is up too you...
    By the way, ik speel ook voornamelijk rock en daar is hij ook voor geschikt, test het is uit zou ik zeggen

  7. #7

    Standaard

    de valvestate serie is wel goed maar ik zou voor de buizen combo gaan van marshall die zijn te gek.(en 2e handse misschien)

    laney is ook oke.

    h&k (huges en knetter)maakt ook zeer goeie combos ik denk dat als je goed clean wil en mooie overdrive zijn er geen betere(voor die prijsklasse).

  8. #8

    Standaard

    ehhhm, geven jullie mij geld....?

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2001
    Locatie
    schilde (België)
    Berichten
    39

    Standaard

    geld, tja, dan moet je net als mij iets minder watt nemen en een lampen/buizen versterker kopen die klinken echt beter, test het gewoon is uit, die gaan ook wel vrij hard ondanks hun mindere "pk's"

  10. #10

    Standaard

    ik wil ook nog in een bandje en om boven de drummer uit te komen heb je toch echt wel 50 watt minimaal nodig (65 watt eigenlijk)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top