Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    13 maart 2002
    Locatie
    Raalte
    Berichten
    52

    Standaard

    Ik heb sinds kort een Ibanez RG270 met een Floyd Rose-brug. Ik vroeg me af wat het voordeel van deze brug is...

  2. #2

    Standaard

    Geen voordeel..
    Vind ik dan, je kunt een snaar die is afgebroken wel weer hergebruiken met een Floyd Rose en met de tremolo kun je wel aardig diepe duikvluchten maken.
    kijk anders maar ff op http://www.floydrose.com/
    //\\//\\azzels
    Patrick

  3. #3

    Standaard

    Voordelen: weinig ontstemming. Een pook kunnen gebruiken waarvoor hij bedoeld is zonder alle ontstemmingsgedonder van, om een voorbeeld te noemen, een strat.

    Nadeel: Snaren vervangen, wisselen etc. duurt langer.

    Voor mij of een floyd rose of geen pook.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Voor mij absoluut GEEN floyd, gekut met snaren verwisselen en als je een andere snaardikte wil uitproberen kan je dat hele ding weer opnieuw gaan afstellen, conclusie: een en al problemen.

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    7 januari 2002
    Locatie
    Coevorden
    Berichten
    58

    Standaard

    Als je er mee om leert gaan heb je er weinig problemen mee.Snaren wisseling en afstellen duurt inderdaad langer,maar de stemming blijft veel beter.
    Met dikkere of dunnere snaren moet je volgens mij de actie en de hals ook bijstellen Sash.

  6. #6

    Standaard

    je kan hele vette duikvluchten maken maar het stemmen is lastig, als je je gitaar eenmaal gestemd hebt blijft 'ie wel veel langer gestemd door de locking nut

    maar ik ga m'n floyd rose toch vast laten zetten

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Op 2002-04-01 00:15, schreef Charvel:
    Met dikkere of dunnere snaren moet je volgens mij de actie en de hals ook bijstellen Sash.
    Ja dat klopt, maar als je dan OOK nog is een floyd rose af moet gaan stellen...


  8. #8

    Standaard

    ja ik had liever een gitaar zonder Floyd gewild denk ik... mja geluid gaat voor hè en 'mijn gitaar' had nou eenmaal wel een floyd rose

    went vast wel een keer :smile:

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.484

    Standaard

    Ik benn ook van plan een rg te gaan kopen met floyd rose. Maar als je een keer ff snapt hoe je de snaren moet verwisselen, lukt het toch wel? Enne ik heb hem uitgetest maar dat stemmen, dat gaat toch helemaal niet anders dan bij een andere gitaar? Maar je moet toch ook niet als je je snaren verwisseld weer je snaren gaan afstellen? (behalve als je een andere dikte gaat proberen)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2001
    Locatie
    Rotjeknor
    Berichten
    423

    Standaard

    Het enige nadeel van een gitaar met Floyd is dat er geen duidelijke handleiding bij word geleverd.
    Als je eenmaal weet hoe je met een goeie Floyd om moet gaan heeft ie alleen maar voordelen .
    Hij blijft veel beter gestemd en je kan de trem veelvuldig gebruiken zonder problemen .
    Op de goedkopere gitaren zit meestal een Floyd van matige kwaliteit die na verloop van tijd niet meer te stemmen is door knife edge slijtage , als je dan ook nog niet weet hoe je hem goed moet stemmen dan krijg je dus alleen maar ellende.
    Je trem veren strakker spannen terwijl de snaren ook op spanning staan om zo je brug te laten zakken kan al funest zijn voor de knife edge van een goedkope Floyd , brughoogte verstellen door de studs te draaien met snaren op vol spanning is ook vaak funest voor de goedkope versie .
    Behandel je een goedkope Floyd goed dan kan je jaren zonder problemen spelen .
    Met de dure gehard stalen versie's zoals Ibanez Edge , Floyd Original , Schaller of Gotoh heb je zelden problemen.



 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top