Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: lak schade

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    191

    Standaard

    ik heb een spaanse gitaar en die heeft lichte lak schade wat kan ik er aan doen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2001
    Locatie
    Munein
    Berichten
    265

    Standaard

    Als het een duur handgebouwd exemplaar is zou ik hem naar een atelier brengen anders zou ik het gewoon zo laten.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    191

    Standaard

    het is niet echt een duur exemplaar hij koste 600 gulden maar wil hem weer graag verkopen

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2001
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    533

    Standaard

    uuh verkoop hem aan iemand die lakschade niet erg vindt....

    Ik heb zelf op mijn akoestische gitaar wat stukken waar de lak af was gesprongen bijgewerkt met doorzichtige nagellak, maar heirdoor worden de plekken niet echt onzichtbaar.....
    De enige echte optie is om hem door een professioneel iemand te laten behandelen. Maar de vraag of dat echt slim is als je hem toch weg gaat doen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2002
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    1.780

    Standaard

    Is hij al verkocht????

    Ik vind een beetje lakschade niet echt erg (moet niet buitensporig worden).

    Heb je er wat informatie over?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    191

    Standaard

    nou de lak schade is niet heel erg zichtbaar dus het valt heel erg mee maar hij is nog niet verkocht maar ik heb best wel lang op internet gekeken om informatie over me gitaar te vinden maar ik heb helemaal niks gevonden dus ik kan je er niet zo veel over vertellen

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    28 mei 2002
    Locatie
    Bilthoven
    Berichten
    63

    Standaard

    Proberen na te gaan welke lak erop zit (watergedragen of celluloselak. Als 't een plekje is: laten zitten. Is het een diepe kras: Met penseel kras vol laten lopen. Laten drogen. Nog eens. Net zolang herhalen totdat deze lak boven de rest van de lak uitkomt. GOED laten drogen. Neem een Stanley mesje (Alleen het mesje!) Knip uit een stuk kopieerpapier ongeveer de vorm en lengte van de kras. Plak dit papier op de kast zodat je alleen de gelakte plek ziet. (Om beschadeging van de andere lak te voorkomen) Zet het mesje onder een zodanige hoek, dat je de overtollige lak eraf snijdt. (erg schuin dus) Denk erom, dit is een uiterst precies karweitje!!! Zonodig herhalen. Plek (Kras) naderhand met wat koperpoets polijsten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top