Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24

Discussie: goede service

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard goede service

    ik had laatst een G-major van TC electronics gekocht (2e hands bij particulier). er ontbrak een parameter wheel. ik had toen TC gemaild, en gevraagt of ik ergens een nieuwe kon kopen ofzo (want het werkt lastig zonder)

    maar ik kreeg er gewoon 1 thuis gestuurd, alles op hun kosten, brief persoonlijk geformuleerd, en mijn mailtjes werden ook persoonlijk behandelt.

    ERG netjes vind ik dit. Goede services maar ik hoor vaker goede verhalen over TC. goede reputatie

    nog iemand mooie service verhalen ? bij welke bedrijven moeten we kopen :wink:

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Ik bracht een keer mijn kapotte Tube King naar Peter Verspuy. Ik belde een week later eens: nee, de 'eigen' techneut van de winkel had er naar gekeken maar die kon er niks mee, dus ze zouden 'm nu meegeven aan de externe techneut.
    Twee weken later maar weer eens gebeld: hé, daar zie ik niet over vermeld. Ga wel even zoeken. O sorry meneer, hij staat hier nog, vergeten.
    Week later: ja, hij had het schema nodig, dat heeft -ie nu van de importeur gekregen.
    Week later: u kan hem komen halen.
    Gewoon het volle pond betalen en sorry voor het ongemak.

    Goeie service hè ? :lol:

  3. #3

    Standaard

    Een mede-bandlid kocht halverwege de jaren '90 een Warwick bas voor fl 2000,- bij een niet nader te noemen gitaartoko in het zuiden des lands.Hij betaalde 400 gulden contant aan en de resterende 1600 zou hij in 4 maandelijkse termijnen aflossen.De zaak ging een paar weken later over de kop en hij heeft nooit meer iets vernomen...

    dat noem ik pas service!

  4. #4

    Standaard

    Is dat niet die tubeking waar ik in een middag het schema van heb uitgeplozen omdat een schema handiger werkt......
    Nog los van het feit dat die uitgevoerde tubeking reparatie duidelijk blijk gaf van wel weten dat een component door een ander type kan worden vervangen maar er geen moment bij stil staan dat dat invloed kan hebben op de klank....
    Lekkere techneuten.....

    Never mind, Ben blij voor je skabouter :wink:
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #5

    Standaard

    Muziekhuis Westerhaven in Groningen.

    Mijn gitaar kon ik zonder problemen in 4 termijnen betalen (het restant van Hfl 1200,-)
    Mijn JCM 800 heb ik via hem met een lening geregeld. Hij betaalde de rente!!!
    Perfecte service aldaar.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    ah, klinkt goed (behalve het verhaal van Seymour)

    maar ik bedoel vooral service van fabrikanten, niet van winkels. bij winkels spelen dingen als "vaste klant" en vriendjespolitiek ook mee.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    bij Everman en Barber Electronics reageerden ze tot nu toe altijd snel op email als ik een vraag had. Morley is daar ook goed in. Maar ik weet niet hoe dat gaat als ik spare parts nodig heb.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard

    er was een paar jaar geleden iets met m'n wah-pedaal. Ik kon 'm wel inschakelen, en dan kwam er wel een soort van wah uit, maar als ik het pedaal bewoog, dan hoorde ik geen verschil. Ik naar de gitaarwinkel, maakt die vent van alles los, incl een minuscuul weerstandje, zegt ie, ja ik weet het niet, dus hij soldeert het weer aan elkaar, maar wel verkeerd, dus nu deed dat ding helemaal niks meer (hij dacht dat het aan dat weerstandje lag, dus die had ie er maar tussenuit gelaten).

    Toen heb ik naar Dunlop gemaild, of ze een wiring-schema konden mailen, en toevallig wisten welk weerstandje erin moest (want dat was zo klein dat er niks te lezen viel op dat half afgebroken ding). Ik kreeg binnen een week een mailtje terug met 3 verschillende schema's (voor de 3 verschillende aansluitmogelijkheden die ze door de jaren heen hadden gebruikt), en veel succes gewenst van Barry Gibson. Aan de kleuren van de draadjes kon ik snel zien welk schema ik moest hebben, dus ik heb een nieuw weerstandje en een nieuwe potmeter gehaald, en het probleem was verholpen.

    Nog een voorbeeldje van anti-service: Fender. Ik heb ze in de zomervakantie al gemaild met de simpele vraag of een standaard Mustang-brug ook op een Jaguar kan, en ik heb nog steeds niks gehoord. :-(

  9. #9

    Standaard

    Tech 21 NYC
    Altijd goede service gehad. Ik heb zeker meer dan tien keer naar hen gemailed met allerlei vragen over hun apparatuur. Altijd had'k een vriendelijke man, Lloyd, die binnen de 24u antwoordde op al m'n mails.
    Echt top support daar!

    Slechte sevice bij Leo Caerts uit Leuven
    Dit wordt wel vaker gezegd. Ik mailde hen onlangs ivm een prijsaanvraag van een cabinet. Ze mailden gezwind de prijs terug. Natuurlijk was het bedrag serieus overpriced, zoals wel vaker bij Caerts. Ik antwoordde dat ik de cab wel zou bestellen in Duitsland, voor 100 euro minder.
    Reply van Caerts: 'Ik hoop dat je bestelling vermist raakt bij de post!'
    ... leuk toch!? eikels

    Slechte sevice bij Lesley's Music Store uit Brussel
    Vorige zomer m'n BC Rich binnengedaan omdat er iets scheelde met m'n neck pickup. Bleek dat de pickupswitch kapot was en moest vervangen worden. Vervolgens heb'k drie (!!) maanden moeten wachten om m'n gitaar terug te krijgen; de switch moest van de states komen. Waarom vraag'k me af... zo'n stomme elementenswitch moet toch helemaal niet uit de States komen?? Plus had ik gevraagd om de actie en de intonatie af te stellen bij een stemming in B. Waren ze blijkbaar vergeten. :cry:
    Alles over de Trace Elliot V8: http://www.trace-elliot-v8.com/

    G&L LB-100 | Trace Elliot V8 | Trace Elliot 1084
    Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
    Peavey Microbass

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    Engl heeft ook niet zo`n goede service. paar keer heen gemaild, en niets terug gehad. en ze hebben nog wel 6 verschillende mailadressen, voor elk onderwerp wel 1 ofzo

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top