Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26

Discussie: Theorie

  1. #21

    Standaard

    Niks aantrekken van aldi benamingen. de ladder van c, maar dan van d naar d gespeeld is de tweede trap. Dit is in de dark ages betiteld als Dorisch. Waarschijnlijk een monnik die Dorian heette of zo.
    Geen idee, ik verzin mar wat.

    Klinken: mineur is mineur door de kleine terts (3de) en de kleine septiem (7de) vd toonladder.

    Mineur is 'klein' in het Frans. Majeur is het tegenovergestelde, ofwel 'vrolijk'

    Dorisch wordt door de grote sext (6de) getypeerd in combi met een b3 (kleine terts)

    Zo hebben alle trappen of modi een eigen karakter.

    Zucht, theorie blijft geneuzel

  2. #22
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2002
    Locatie
    Zevenaar, Gelderland
    Berichten
    18

    Standaard

    Sebass,

    Knap hoor, jouw demo's. Speel je die op je gehoor of toch een beetje beredeneerd vanuit de theorie? Het laatste kan ik me amper voorstellen... :wink:
    Complimenten!

    Gr, Loekie.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Ik ga gewoon soleren in een scale zodat er niet ineens hele vals tonen in zitten de rest doe ik op gevoel en gehoor.

  4. #24
    Member
    Geregistreerd
    8 juni 2002
    Locatie
    Duketown
    Berichten
    42

    Standaard

    Op 2002-04-02 17:52, schreef sebass:
    Ik heb even iets geprobeerd te schrijven met een dorische ladder. Hier staat het resultaat: http://www.geocities.com/zabasnl/mp3.htm
    en dan de laatste "dorian". Ik wijk wel een beetje af en het is niet strak maar het gaat om het idee toch? De qualiteit is ook slecht maar dat komt door het gebrek aan apparatuur.
    zing jij ook op die versie van Angie? :wink: Met een betere opnamekwaliteit kan die stem wonderen gaan verrichten!

  5. #25
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2002
    Locatie
    Zevenaar, Gelderland
    Berichten
    18

    Standaard

    D3vLiN,

    Je hebt helemaal gelijk, ik heb ook naar dat stuk geluisterd. Prachtig gespeeld en vreselijk mooi gezongen. Ik krijg er kippenvel van en dat gebeurt me niet vaak!

    Groetjes, Loekie. :wink:

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Nee jammer genoeg niet. Nou ja jammer genoeg. Ik ben een jongen dus dan zou die stem niet echt bij mij passen. Nee het is mijn vriendin. Dit was een oude studio opname van ons.
    Ze kan inderdaad best mooi zingen vind ik. Maar dit mocht ik niet op internet zetten omdat ze het zelf slecht gezongen vond. Ach ze is erg perfectionistisch en zo hoort het.

    Oh volgens mij is dat die versie van die lage qualiteit klopt dat? 64 kbps daardoor klinkt het ook nog iets minder maarja anders zit je daar met een file van 40 mb en dat past niet eens op de site. Dus er zijn wat boventonen uit, wel jammer want de gitaar klinkt op de cd echt heel goed.


    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sebass op 2002-06-14 19:25 ]</font>

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top