Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29

Discussie: pod xt (pro)

  1. #1

    Standaard pod xt (pro)

    hoi.

    voor sommige projecten zit ik te denken aan een nieuwe setup.

    pod xt (pro) met mn oude spullen erbij. of direct naar de pa.

    daarom heb ik nu de volgende vragen.

    1. moet er echt een floorboard van line6 bij of moet ik gewoon niet zeuren en een line6 board aanschaffen.

    2. hoe zijn de volume levels van de presets. is het allemaal een beetje lekker aan te passen of heb je heel gauw een volume vershil tussen de presets.

    3. pod xt pro (19")of de "nier" versie...

    4. hoe zijn de geluiden en de fx. ik was best te spreken over de vetta en heb even met de pod xt in de winkel over een fender poweramp gespeeld en dat klonk niet echt verkeerd. wat zijn jullie meningen.


    dit vraag ik omdat ik het gezeul voor kleine projecten een beetje beugh ben. ik wil graag inpluggen en spelen. en vaak heb ik met mn mark IV dat het volume te hoog is volgens de andere bandleden. vandaar deze vragen.



    alvast bedankt.

    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    ik heb de podxt (vooral high gain, maar ook beetje metalclean en blues achtig) veel gehoord op opnames, en daar klinkt hij geweldig, als hij het live ook ophoud, zou ik zeggen DOEN.

    Een andere optie is natuurlijk een vox tonelab (SE in jouw geval) die klinkt ook supergoed, maar ik weet dat die valvetronixen van vox nogal last hebben van het door jouw genoemde volume verschil dus dat zul je misschien even moeten testen.
    pokkel'n

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    leiderdorp
    Berichten
    2.302

    Standaard

    weet je die 20/20 nog met die PODxt die ik bij je thuis gebruikt heb bij elkaar.

    die staan weer te koop

    een floorcontroller is niet noodzakelijk, tis maar 1 knopje dat je hoeft in te drukken, maar makkelijk is het zeker.

    geluiden zijn prima te noemen, alleen het is voor mij persoonlijk teveel gedraai geworden, volumes zijn prima op elkaar af te stellen, maar daar houdt het niet mee op. dan heb je de effecten die moet afregelen, de presets die je in weze 2x helemaal moet maken, omdat op hoog volume het geluid wel ietswat verandert.

    prima spul, zeker voor het geld. echter ben ik verliefd geworden op de diezel herbert, dus daarom staan ze in de verkoop.

    opnames wil ik nog wel eens maken voor verschillende geluiden als je wilt.

  4. #4

    Standaard

    Hee JV. leuk dat het te koop staat. wat wil je ervoor hebben. ik heb namelijk wel interesse...
    mail me of bel me even.

    Nocki
    nocki@zeelandnet.nl
    0641250010
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  5. #5

    Standaard

    Hey Nocki, ik heb een POD XT te koop... de gewone versie. geen Pro
    Alles over de Trace Elliot V8: http://www.trace-elliot-v8.com/

    G&L LB-100 | Trace Elliot V8 | Trace Elliot 1084
    Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
    Peavey Microbass

  6. #6

    Standaard

    kosten??? woonplaats???

    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    leiderdorp
    Berichten
    2.302

    Standaard

    speciaal voor jou 850 voor de set. dan mag je me zelfbouwrack erbij hebben. of 800 zonder, eigen keus

  8. #8

    Standaard

    wie heeft er verder nog iets te zeggen over dat modeling gebeuren. ik weet dat roadkill altijd gek was van zn line6 amp. maar zelf ben ik erachter gekomen dat door buizen en goede kabels je jezelf beter door de mix hoort. ik hoop dat dat met de pod xt ook eenbeetje goed is.

    iemand??
    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  9. #9

    Standaard

    De POD XT is in ieder geval beter dan die vorige POD. Ik heb wel eens metalbands zien optreden met POD Pro's in samenwerking met buizenpoweramps. Goeie klank altijd. Anders dan buizenamp, maar altijd wel goed. Geen kat in het publiek die hoort dat het geen buizenamp is :wink:
    Alles over de Trace Elliot V8: http://www.trace-elliot-v8.com/

    G&L LB-100 | Trace Elliot V8 | Trace Elliot 1084
    Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
    Peavey Microbass

  10. #10

    Standaard

    Zoals ik al zei toen ik je mailde, Mijn Pod door een Marshall 900 met 4X12 klinkt echt heel lekker. Vooral de High gain geluiden moet ik dan zeggen. De meer overdrive achtige sounds hadden soms de neiging wat 'schel' te klinken, maar dat is ook een kwestie van even iets anders instellen(zowel POD als amp).
    Van problemen met door de mix komen heb ik nog niks gemerkt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top