Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2002
    Locatie
    soesterberg
    Berichten
    15

    Standaard

    Weet je dat een telefoonkaart perfect is om daar plactrums uit te snijden. Niet voor iedere gitarist natuurlijk maar probeer dat maar eens uit. Dus kijk in de telefooncellen daar zijn vaak telefoonkaarten te vinden. Spaar je weer een paar €tjes uit.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2001
    Locatie
    Het Anton Piek-achtige Waddinxveen
    Berichten
    574

    Standaard

    Ik geloof dat Dila een knutselhoekje heeft voor dat soort doe-het-zelfzaken :wink:

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 februari 2002
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    256

    Standaard

    Leuke tip, maar van alle gitaaronderdelen en benodigdheden, zijn plectrums volgens mij het goedkoopst dus ik denk dat ik die knutseltijd liever in spelen steek en gewoon af en toe een nieuwe koop.

    Trouwens, als ik voor een andere aankoop ga, krijg ik er altijd wat plectrums bij dus dat kost sowieso niets.

  4. #4

    Standaard

    Leuke tip maar plectrums gemaakt van telefoonkaarten zijn mij te dun en daarnaast van een te zacht plastic.

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Op plectrums besparen kan ook door er in 1x een grote pot vol van te kopen.

    Vroeger had ik altijd een broekzak-voorraad van slechts 2 (misschien 3) plectrums verder niets. Als ik er toen eentje kwijtraakte, was het al direct oppassen geblazen. Dankzij een wet van Murphy raakte(n) die laatste ook al rap kwijt.

    Sinds ik thuis een grote pot met paarse dunlop 2mm vulling heb staan, en er altijd een redelijk aantal in de broekzak heb, raak ik geen plectrums meer kwijt. Ze hebben door dat 't niets uitmaakt en hebben hun ontsnappings-pogingen gestaakt.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Ik koop altijd van die doosjes met 50 plectrums erin, bespaart ook geld en altijd op voorraad.

  7. #7

    Standaard

    je kunt ook gewoon een euro gebruiken.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Maar dan moet je wel weer euro's genoeg hebben om elke week nieuwe snaren te halen...

  9. #9

    Standaard

    [quote]
    Op 2002-03-26 12:03, schreef doezelaarw:
    Weet je dat een telefoonkaart perfect is om daar plactrums uit te snijden. Niet voor iedere gitarist natuurlijk maar probeer dat maar eens uit. Dus kijk in de telefooncellen daar zijn vaak telefoonkaarten te vinden. Spaar je weer een paar €tjes uit.

    tjonge jonge, hoe komt ie erop! Heb je al aan ouwe vislijntjes gedacht die je nog als snaar kan gebruiken?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2001
    Locatie
    Hdorp
    Berichten
    1.698

    Standaard

    Ik gebruik altijd ijzerdraad als snaren dat scheelt me ook weer een hoop euro's... :razz:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top