Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 45

Discussie: goede kabels

  1. #1

    Standaard

    Hoi allemaal.

    ikzelf speel nu sinds een half jaar met wat betere kabels. wel nog een goedkoop dádario planet waves gitaar naar amp kabeltje maar wel met van den hull kabels tussen de pre en poweramp (alleen de speaker kabels zijn nog niet door mijn loon gehaald :smile: )

    waar spelen jullie op (kabels) en van wel merk. als je er meer van weet of je hebt iets er over te zeggen dan graag.
    alvast bedankt nocki.

    oja het schijnt dat je je gitaar kabels altijd de zelfde kant op moet gebruiken zodat je de moleculen de zelfde kan oproicht odat het geluid beter blijft cq wordt.

    iemand???/


    Nocki

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Ik vind planet waves niet zo heel goedkoop... ik speel er zelf op, maar ook op hotlines, die kosten minder geld maar zijn ook wel goed.
    Planet waves zijn echt zeer goed!

  3. #3

    Standaard

    Is een goede kabel dan echt zo belangrijk? Zodra er geen storing op zit, kan je toch spelen? Bedoel dit niet negatief of zo hoor. Zou graag willen weten waarom dit zo belangrijk is.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 maart 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    515

    Standaard

    Een goede kabel is natuurlijk heel belangrijk. Wat is een goede kabel?
    Eentje die in de eerste plaats heel is. Die lekker flexibel is zodat je niet door je kabel wordt opgetild o.i.d.
    Verder moet het signaal goed worden doorgegeven, zonder teveel filtering door capacitaire werking.

    Van der Hull kabel? Moleculen dezelfde kant uit? Nou ehhhhh...Ik weet niet of je nog in Sinterklaas gelooft, maar die bestaat echt niet meer.

    Wat van der Hull betreft, tuurlijk is dat prima kabel, als je het je kan veroorloven om dat te kopen moet je dat zeker doen, maar verwacht er niet te veel van.

    Ik heb weleens een Fender twin reverb nagebouwd (ongeveer) in point to point bedrading met puur zilverdraad. Klonk fantasties, echt waar. Maar zonder zilverdraad kan het ook goed klinken.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2002
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    1.780

    Standaard

    Op 2002-03-21 22:43, schreef Nocki:
    oja het schijnt dat je je gitaar kabels altijd de zelfde kant op moet gebruiken zodat je de moleculen de zelfde kan oproicht odat het geluid beter blijft cq wordt.
    Van wie heb je dit??? JOMANDAhahahahaha :grin:

    serieus: nee, schei- en natuurkundig gezien is dit onzin: Het geleidende deel van je kabel is van metaal (geen moleculen, want die geleiden niet).
    Verder bestaat stroom uit elektronen die allemaal een kant opgaan. Haal je stroom eraf (je zet alles uit), dan gaan die elektronen alle willekeurige kanten op bla bla bla...

    Maar als jij gelooft dat je dan beter speelt moet je dit vooral doen.

  6. #6

    Standaard

    nee ik zeg niet dat het zo is anders had ik deze topic niet gestart. maar over het algemeen richt je inderdaar iets (wat weet ik niet dus dat kan van alles zijn molleculen elektronene spekkies...) en als je dat altijd de zelfde kant op gebruikt zal dat beter gaan dus ook iets beter geluid geven. of je dat kan horen weet ik niet maar op een paar meter kabel bij elkaaaar zal het wel werken.
    wel hoor ik veel verschil tussen gebruikte kabels.
    en is het geld het waard.
    Nocki

  7. #7

    Standaard

    nee ik zeg niet dat het zo is anders had ik deze topic niet gestart. maar over het algemeen richt je inderdaar iets (wat weet ik niet dus dat kan van alles zijn molleculen elektronene spekkies...) en als je dat altijd de zelfde kant op gebruikt zal dat beter gaan dus ook iets beter geluid geven. of je dat kan horen weet ik niet maar op een paar meter kabel bij elkaaaar zal het wel werken.
    wel hoor ik veel verschil tussen gebruikte kabels.
    en is het geld het waard.
    Nocki

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Ik heb ook een nieuwe kabel gekocht gister. De ddurste van Quantum. kabels zijn echt duur zeg!!! 70 gulden voor 1.8 meter. maarja ze zijn wel goed en zuurstof vrij.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sebass op 2002-03-24 17:09 ]</font>

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    De Fender ProTone kabels moeten ook erg goed zijn, maar ook erg duur...

  10. #10

    Standaard

    HAHAHAHAHAHAHAHA

    hehe tijd niet meer gelachen zeg, je wordt bedankt, ...... moleculen dezelfde kant op staan ...... hahahahahahaha o o
    maar goed ik ga even mijn tranen drogen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top