Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    3.339

    Standaard

    Curus 1, voor DHV dummies :smile:

    Wat je kunt doen, is even langs de Formido fietsen. Daar aangekomen koop je:

    - Een latje van 2 meter. 4 cm breed en 1 cm dik.
    - een plaatje, uhm hoe heet dat spul wat altijd achterop kasten zit, dat dunne hout ... ??
    - een stuk piano-scharnier;
    - een handvat;
    - en wat schroefjes.

    Ok, gekocht en er vanuit gegaan dat je gereedschap hebt.

    1. Zaag een mooi rechthoekige plaat uit het dunne hout;
    2. Zaag de lat in stukjes, alle zijden moet je dubbel doen, zodat je zowel de bodem als de deksel kunt voorzien van een rand.
    3. Schroef al die plankies op elkaar, je hebt nu twee bakjes.
    4. Met die piano-scharnier kun je ze met elkaar verbinden, je hebt nu een box.
    5. Handvat erop, klaar.

    Eventueel een gaatje boren waar straks het kabeltje van de adapter doorheen kan.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    3.339

    Standaard

    Gloeiende, gloeiende, zit ik een heel verhaal in elkaar te flanzen, is iemand mij voor ...

    robbert

  3. #13
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 maart 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    9

    Standaard

    jeh maar wat jullie bedoelen is toch een kistje om je effecten mee te nemen?? Maar ik bedoel zeg maar gewoon een plaat maar ze op zitten, dus dan neem je zeg maar de hele plaat mee met alle effecten. hoef ik ze niet steeds aan te sluiten enzo + blijven ze goed liggen en heb je dus dat je effecten verschuiven enzo Niet.. Maar hoe maak ik die effecten vast? Lijkt me sterk dat ik ze in de plank moet boren :s Beetje zonde....

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2002
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    734

    Standaard

    ja dat bedoelen hun ook, maar ga jij met een stuk berken met 6 boss pedaaltjes eraan vast in de trein zitten? lijkt me wel komisch
    maak zo'n kistje en plak ze er met zelfklevend kliteband of iets dergelijks zo in dat je vast zitten en als je dan gaat spelen is et een kwestie van kistje open en klaar (die kist meot dus niet 50 cm hoog zijn of badkuip formaat)

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    662

    Standaard

    Op 2002-03-23 00:35, schreef lars:
    ja dat bedoelen hun ook, maar ga jij met een stuk berken met 6 boss pedaaltjes eraan vast in de trein zitten? lijkt me wel komisch
    maak zo'n kistje en plak ze er met zelfklevend kliteband of iets dergelijks zo in dat je vast zitten en als je dan gaat spelen is et een kwestie van kistje open en klaar (die kist meot dus niet 50 cm hoog zijn of badkuip formaat)
    IDD zeg! Er zullen toch momenten komen dat je verzameling moet vervoeren en als je dan je plankje met pedaaltjes in een kar of vrachtwagentje zet dan kan het allemaal al gauw misgaan. Pedaaltjes zijn niet onbeperkt robuust :smile:
    Dus probeer gewoon een oude flightcase te regelen of zelf een maken en je bent voor een lange periode klaar.

  6. #16
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 maart 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    9

    Standaard

    Ok dan :smile: goed idee..... en tijd van die kistjes te koop.... ik ga een bij feedback kijken of zij die hebben

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top