Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 56
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    23 augustus 2001
    Locatie
    bij zaandam
    Berichten
    41

    Standaard

    Ik wil ook beginnen met elektrisch, maar ff een vraagje, als ik 2e hands koop, wat zijn goede merken? is ibanez iets, en ik wil een beetje origineel zijn met versterker, dus geen MARSHALL, want die klinkt ook al niet helemaal als me(punk, rock(&roll), greenday, metallica, FOO FIGHTERS, de heavy rock van lenny kravitz nieuwe album(beetje beste rock bij elkaar en nog wat shit) en live( vooral throwing copper) wie helpt me en wie gaat me vertellen of ik beter 3x singlecoils, 1x"humbucker" en 2x single coils(zoals ibanez GRX 40) of 2x humb. 1x single coil???
    en wat is goed 2e hands zaakje(ik kan kenner meekrijgen die wil helpen..) maar eerst ff julile mening?? tnx frans

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    De beste 2e hands winkel is:
    http://www.marktplaats.nl
    Welk apparatuur je moet kopen weet ik niet.Dat is niet mijn stijl.
    Ibanez is wel goed om mee te beginnen maar Wahburn ook wel.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.484

    Standaard

    een grx 40 zou wel goed kunnen zijn, en waarom is marshall niet goed voor al die bands? bijv. metallica speelt ook met marshalls. En voor al die rock is een humbucker wel leuk.

  4. #4

    Standaard

    Op 2001-08-23 22:02, schreef Frans:
    en ik wil een beetje origineel zijn met versterker, dus geen MARSHALL, want die klinkt ook al niet helemaal als me(punk, rock(&roll
    hier maak je al de grootste fout want wat is meer rock & roll dan MARSHALL.

    je moet als beginner gewoon wat goedkoops halen .(en later veder kijken want er zijn genoeg mensen die het naar 3 of 4 weken voor gezien houden)

    ƒ1200,00 voor gitaar en amp meer niet.

  5. #5

    Standaard

    Mijn persoonlijke mening? Neem een gitaar met twee humbuckers en een dikke 100w buizenbak. Dat zou 2e hands niet meer mogen kosten dan ongeveer 500 EURO (laten we eens modern doen :smile Tja, jammer dat je niet zo voor Marshall bent want het zijn toch de meest populaire rockversterkers die ik ken. Mocht je iets anders willen proberen tegen een redelijke prijs, kijk een om naar een Hughes & Kettner (goh, nooit gedacht dat ik dat nog eens ging roepen, hihihi). Duur doen? Koop een Paul Reed Smith en plug hem in een Mesa Boogie, succes verzekerd :smile:

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.484

    Standaard

    Op 2001-08-24 12:32, schreef taylor:
    Op 2001-08-23 22:02, schreef Frans:
    en ik wil een beetje origineel zijn met versterker, dus geen MARSHALL, want die klinkt ook al niet helemaal als me(punk, rock(&roll
    hier maak je al de grootste fout want wat is meer rock & roll dan MARSHALL.

    je moet als beginner gewoon wat goedkoops halen .(en later veder kijken want er zijn genoeg mensen die het naar 3 of 4 weken voor gezien houden)

    ƒ1200,00 voor gitaar en amp meer niet.
    je hebt weer es gelijk.

  7. #7

    Standaard

    voor jou muziek zou ik je aanraden iig een gitaar te nemen met een dubbele humbucker. en een buizenversterker als je dat kunt betalen.

  8. #8

    Standaard

    o. heb je enig idee waarom er zoveel Marshall versterkers verkocht worden ?

    misschien omdat ze voor rockmuziek wel eens heel erg goed zijn ?

    persoonlijk vinnik het een rare opmerking hoor: ik koop dat merk niet omdat iedereen er 1 heeft ? ga gewoon een middag naar een grote muziekzaak en ga versterkers testen.. en neem dan degene mee die jij mooi vind klinken.. maar ga niet vantevoren blaten..

  9. #9

    Standaard

    Een vriend van mij speelt in een punkband, en heeft een Mesa Boogie versterker.
    Ze zijn wel een beetje duur, maar de distortion die dat ding kan produceren is echt perfect voor punk. (Ik heb het nu over een Mark3 combo o.i.d.)
    Misschien iets om uit te testen?! :smile:

    Groeten, Niels

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    23 augustus 2001
    Locatie
    bij zaandam
    Berichten
    41

    Standaard

    kheb mijn berichtje nog een keer gelezen, en tklinktinderdaad wel een beejte fout, maar marshall vind ik gewoon niet zo lekker klinken(kheb m natuurlijk dus al geprobeerd)... maar weet iemand nog een leuke versterker die dus goedkoper dan 1000 is?? mesa boogie is wel leuk, maar inderdaad heel duur. Denk dus aan een ibanez met 1 humb. en 2 single coils, maar kan ook een squier(3 x single coil) nemen natuurlijk. nog vraagjes of aanmerkingen? moet je t gewoon blijven zeggen, want kheb in ieder geval door dat er wel veel geluisterd wordt
    hehe tnx

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top