Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11

    Standaard

    Hey, bedankt allemaal voor de adviezen!
    Die marshall 9200 is volgens mij hardstikke duur of niet? :-?

    Ik wil inclusief Cab(1*12 of 2*12 of iets dergelijks) max 300-400 uitgeven. Dit is misch wel een krap budget ja, maar ik hoef dan ook niet per se het beste, maar wel het beste voor dat geld :wink:

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Effe een noot van Mr.Rectifier....

    Ik vind een POD juist via een buizenbak vetter klinken.
    Altijd dat gezanik over transparant en zo min mogelijk kleuring en zo hifi mogelijke eindtrap is onzin.

    Ik heb een POD en POD Pro gehad en via een buizeneindtrap klinkt ie warmer en heeft ie heel ietsiepietsie meer dynamiek dan via een transistor bak of full range PA.

    Hij klinkt best prima via een Full Range PA maar niet via een monitor.

    maar dat is smaak gebonden...

    Echter ik heb honderden test gedaan en vergelijkingen en probeer maar eens een POD via een fatsoenlijke buizeneindtrap!!!

    Wat ik wou zeggen...Yamaha heeft leuke 1x12 kasten met ingebouwde transistor eindtrap van die DG serie. Die zijn niet zo duur als je dan toch zoiets zoekt.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Of gewoon een PA eindtrap. Gaat ook prima over een Marshall 2x12" speakerkastje. Moet op marktplaats wel te doen zijn voor 400 eurootjes..

    Maar goed, een tweetal powered monitors is denk ik de beste optie. Feedback heeft er heel wat staan die prima voldoen en bovendien aan jou budget voldoen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.265

    Standaard

    Hmm,
    interssant onderwerp, mijn s.s Hafler poweramp is het aan het begeven en ik ben ook een beetje op zoek naar vervanging.
    Ik dacht dus ook voor een Marshall 8008 te gaan, maar ik begin te twijfelen over het wel / niet buizen cq transparant (ik speel dus over een POD Pro + 4x12 cab)

    Vertel eens meer over de voordelen van een buizenbak bij het gebruik van een POD .... en dan vooral het live gebruik !





  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Kijk dat het een kwestie is van smaak daar hoeven we niet over te beginnen. :wink:

    Maar ik heb gewoon overal een POD in geprikt totdat ik tevree was over hoe die dicht in de buurt komt van hoe die zou moeten klinken.

    Een buizenbak erachter geeft toch een bepaalde warmte en dynamiek.

    (digitaal blijft digitaal natuurlijk)

    Testen dus en proberen... :wink:

  6. #16

    Standaard

    Het gaat wel vaker om persoonlijke smaak.
    In't algemeen is het waar dat die buizenpoweramp net dat ietsje meer druk en duidelijhkheid heeft tov een ss/pa poweramp. Vooral in een band situatie is dit belangrijk.

    Ik heb die PSA-1 preamp (volledig analoge solid state) en die klinkt goed thuis door een ss combo. Maar een vriend van me gebruikte deze vroeger met een Mesa 2:90 en dan kwam die preamp echt tot leven... monster sound.

    Vroeger zat ik veel te lezen op review sites en dergelijke en liet ik me ietsje makkelijker beïnvloeden. Maar tegenwoordig vind'k dat ik (en iedereen) je beter gewoon op je oren voort gaat.
    Als het voor jou echt goed klinkt, dan is het toch goed??
    Alles over de Trace Elliot V8: http://www.trace-elliot-v8.com/

    G&L LB-100 | Trace Elliot V8 | Trace Elliot 1084
    Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
    Peavey Microbass

  7. #17

    Standaard

    Hey, ik nog een keer:P

    Ik zat zo te denken: Ik heb nog een oude Sony 2x40W/8ohm Hifi versterker staan (goeie kwaliteit). Zou deze geschikt zijn als ik er bijvoorbeeld 2 1x12" cabs (of een stereo 2x12) aan hang? Of zijn dit soort versterkers niet geschikt hiervoor? Het lijkt mij op zich wel goed...totaal 80Watt, stereo, en de POD creert het geluid..

  8. #18

    Standaard

    Hey, ik nog een keer:P

    Ik zat zo te denken: Ik heb nog een oude Sony 2x40W/8ohm Hifi versterker staan (goeie kwaliteit). Zou deze geschikt zijn als ik er bijvoorbeeld 2 1x12" cabs (of een stereo 2x12) aan hang? Of zijn dit soort versterkers niet geschikt hiervoor? Het lijkt mij op zich wel goed...totaal 80Watt, stereo, en de POD creert het geluid..

  9. #19

    Standaard

    Hey, ik nog een keer:P

    Ik zat zo te denken: Ik heb nog een oude Sony 2x40W/8ohm Hifi versterker staan (goeie kwaliteit). Zou deze geschikt zijn als ik er bijvoorbeeld 2 1x12" cabs (of een stereo 2x12) aan hang? Of zijn dit soort versterkers niet geschikt hiervoor? Het lijkt mij op zich wel goed...totaal 80Watt, stereo, en de POD creert het geluid..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top