Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 10 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 92
  1. #1

    Standaard

    Ok nieuw topic.
    Ik ben van mening dat Nederland een klote land is voor niet commerciele muziek. Vergelijk dat met landen als Belgie, Frankrijk en Engeland.

    De muziekscene wordt hier gedomineerd door de grote-geld-binnenbrengende bands (Kane, Blof, de kast...sowieso zwaar kut allemaal). Van grote labels zijn er ook hooguit drie. Muziekanten...er zijn in Nederland 5 drummers die overal voor gevraagd worden...ze staan op alle cd's waar 'sessiemuzikanten' voor gevraagd worden (Kane, Anouk etc). Het gevolg dat podia zelden echte mogelijkheden bieden om onbekende bands een kans geven voor een groter publiek op te treden. "Als het uit het buitenland komt dan zal het wel goed zijn"

    Graag jullie reacties hierop...misschien heb ik het wel mis...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2001
    Berichten
    1.694

    Standaard

    GELUL!! er komen juist heel erg veel goeie bands uit nederland!! bijvoorbeeld green lizard, within temptation, di-rect (nou niet weer gaan zeiken :razz, de heideroosjes, luie hond (jaja die kennen jullie zeker niet) en nog wel meer die ik nu ff niet opgenoemd heb...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2001
    Locatie
    kartonnen doos onder de brug
    Berichten
    1.380

    Standaard

    En BgR is ook heel goed !!!!!!!

  4. #4

    Standaard

    en niet te vergeten de briliante bands Fangor (folkmetal) en SikCrew (fucking groovecore) :grin:

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2001
    Locatie
    kartonnen doos onder de brug
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ohja, Sikcrew is ook fucking briljant !!!!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    501

    Standaard

    hey hey enuh wat dacht je van ilse delange!!! jaja laten we die ff niet vergeten!
    als er een is die niet voor de bakken met geld gaat dan is zij het wel dussuuuhh......

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2001
    Locatie
    Het Anton Piek-achtige Waddinxveen
    Berichten
    574

    Standaard

    ..neemt niet weg, dat toen ik langs de kust van Engeland (cornwall) liep, er in elke pub (ja idd, praktische elke pub op de boulevard) een bandje live aan het spelen was. Erug gezellig en leuk. Loop op de boulevard van scheveningen/katwijk/noordwijk/zandvoort enz. en dat percentage in Engeland wordt in de verste verte niet gehaald. Ongetwijfeld komt het wel voor, ongetwijfeld zitten er ergens 3 naast elkaar die dat doen, feit is dat idd in Engeland de markt groter is. Omdat misschien de mensen daar viel liever live muziek hebben dan dat gezeik uit die skihut of uit tirol. Vind het jammer dat die kutmuziek hier populair is.

  8. #8

    Standaard

    Sandman mee eens.
    Dila...das natuurlijk precies wat ik zeg. Het zijn de bands die voor een groot publiek toegankelijk zijn die overal optreden. Er zijn meer dan 10.000! bands in Nederland...en noem jij eens 15 goede niet echt commerciele muziek die het goed doet in het grotere circuit. En alsjeblieft zeg Di-rect en dat soort gemarketeerde en bij elkaar gezogde bands (Barry hay) wil je toch niet plaatsen bij talentvolle, opzich zelfstaande bands. Green lizzard ok, maar dat wordt dan ook gelijk weer een melkkoe.

    Nee mevrouw je hebt me niet overtuigd!
    Who's next?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2002
    Locatie
    Lichtenvoorde, Nederland
    Berichten
    1.809

    Standaard

    Ik ben het - helaas - eens met Steeph. Het is waar.

  10. #10

    Standaard

    Racoon. Nog altijd niet erg bekend bij het grote publiek en dat mag van mij zo blijven. dat komt de muziek ten goede. Johan is er ook zo een, bijna alle bands van Excelsior trouwens wel.
    Die bands komen toch ook een eind

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top