Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30

Discussie: Sustain verhogen?

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    6 juli 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    60

    Standaard

    Kan iemand me raad geven sustain te verhogen op mijn elek gitaar? Het is een Washburn wr 154 met een Floyd Rose tremolo. Ik heb gehoord dat die tremolo de sustain al een stuk verlaagt, maar het kan ook daarbij aan de elementen liggen, of de versterker behoudt het geluid niet (Roland ST-50). Is er iets aan te doen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Ik ken de gitaar niet maar ik zou eens beginnen met wat dikkere snaren.Een gitaar moet eigenlijk van zichzelf een goede sustain hebben, anders is het zoeken naar iets wat je toch niet krijgt.Ik weet niet of je de Floyd ook tegen de body kan plaaten.Dat scheelt (soms) ook iets qua sustain.Elementen iets dichter bij de snaren zetten evt.maar dat helpt niet veel. Succes

  3. #3

    Standaard

    komen ze weer aan met dikkere snaaren.

    andere elmenten mischien(kinman,obl,enz)??actief??sustainer??

    en goeie amp.(met goeie speakers)


  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    6 juli 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    60

    Standaard

    Een sustainer, is dat een pedaaltje? Ik denk gelijk aan een sustain pedal.
    Het probleem begon eigenlijk toen ik de Nothing Else Matters Solo speelde, ik speelde dat nummer al vaker op mijn Spaanse akoestische gitaar waar ik gewend ben dat toten niet lang doorklinken (en dat juist heel stoer klinkt bij Spaanse muziek) , maar het eindelijk eens proberen op mijn elektrische gitaar en dan dat laatste stukje waar de e door moet blijven klinken, schrok ik even dat het geluid na twee a drie seconden al weg viel. Deed ik volle gain en zet de volume van de gitaar op max, dat verhoogde de sustain een stukkie.
    Dus ik zit erover na te denken aan zo'n pedaaltje, ik heb ook gehoord van elementen (die er nu op zitten zijn bezuinigd waardoor de prijs een stukkie aangenamer is) die het verbeteren zoals Taylor zegt, maar ook de Tremolo locken???

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Dat was toch die nieuwe gitaar die je pas geleden had aangeschaft? Zonde om nu al met nieuwe elementen aan de gang te gaan, probeer eens wat pedaaltjes ofzo. Of een multieffecten-bak.

    taylor: Ja zo'n sustainer-element van Fernandez is wel heel cool, maar erg moeilijk te vinden. Nog steeds niet gevonden... :sad:

  6. #6

    Standaard

    oh ik kan ze gewoon krijgen hoor.

    je zou ze kunnen bestellen bij de meeste grote muziek zaken.


  7. #7

    Standaard

    Sjesus, als je al met pedaaltjes of ik weet niet wat, de sustain van je gitaar moet gaan peppen, dan twijfel ik toch een klein beetje aan je gitaar. Ik ben zelf van mening dat wanneer je gitaar geen sustain heeft, dat het er ook nooit uit zal komen (ik test gitaren in de winkel altijd ZONDER versterker). Voordat je dadelijk voor honderden guldens aan pedalen, elementen etc gaat uitgeven, zou je misschien eens aan een andere gitaar kunnen denken (Lekker rigoreus, niet?!?)

    Succes!!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Ik ben het met anoniem eens.Je gitaar is je basis en als je daar al geen goed geluid uit krijgt kan je er wel allemaal hulpstukken bij zoeken zoals een sustainer en wat dan ook, maar hij moet gewoon van zichzelf sustain hebben.Maar als je gitaar verder goed is,fijn speelt en je niet veel geld hebt zou ik het inderdaad overwegen om een multi-effect te kopen met een sustainer erin.Trouwens,heb je een transistor versterker of een buizenbak??Als je een buizenbak hebt dan heb je doorgaans al meer sustain dan een transistorbak.En voor solo's zoals Nothing else Knetter ben je eigenlijk een vette humbucker nodig bij je brug,die zorgt dan weer voor de benodigde boventonen feedback!

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    6 juli 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    60

    Standaard

    Ik ben al bij de gitaarwinkel geweest waar ik hem heb gekocht, en ze lieten me een pedaaltje zien, wat het probleem oplost. En die versterker die ik heb is trouwens een buizenversterker Roland ST-50r.
    Een zei ook dat het vooral aan de gitaar ligt en het eigenlijk beter is als hij zelf die feedback kan maken, maar die Washburn wr 154 die heb ik gekocht als beginner gitaar, voor werkelijke sustain, dan zou de gitaar zo rond de duizend gulden kosten. Maar dan zou ik saren voor een nog duurdere dus had ik deze gekocht. En dat pedaaltje kost 100,-, ja dan kan je zeggen dan had ik een gitaar van 740,- kunnen nemen inplaats van deze voor 640,- (van 765,- hij was afgeprijsd). Maar ik heb hem al gekocht. En de gitaar heeft voor de rest geen gebreken.

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    6 juli 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    60

    Standaard

    Is die Behringer V-amp een multi-effect dinges? Of is dat heel wat anders?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top