Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2001
    Locatie
    Het Anton Piek-achtige Waddinxveen
    Berichten
    574

    Standaard

    Ja wat maakt een prijs hier anders dan in Amerika? Ander belastingstelsel, shippingscost naar Europa, subsidies voor gebruik van milieuvriendelijk materiaal/bewerkingsmethodes, lager arbeidsloon, lagere kapitaalkosten, andere samenstelling van de vermogenskostenvoet (vreemd, eigen en totaal), schaalvoordelen, lagere minimum efficiencyschalen zodat de markt toegankelijker wordt voor nieuwe martktoetreders, dus hogere concurrentiegraad en lagere prijzen. Hogere kans op neerstortende vliegtuigen, handelaren willen nog voor hun dood omzet/winst behalen, maken het erg makkelijk voor de klant??? Take your pick :razz:

  2. #12
    Member
    Geregistreerd
    19 maart 2002
    Locatie
    Zevenhuizen (vlakbij Rotterdam)
    Berichten
    58

    Standaard

    Korg is ook een Amerikaans merk, dus dat zou niet veel uit mogen maken.

    Ik zit dus in die bepaalde prijsklasse van € 180,= maar ik denk dat die digitech RP100 daar eigenlijk niet in hoort. De RP100 is volgens mij goed te vergelijken met de Korg AX1G en niet met de AX100G.

    Terwijl de AX100G weer goed te vergelijken is met de digitech RP200 (deze heeft bv ook een expressiepedaal).

    Ik denk dat de digitechs in nederland dus in vergelijking met hun concurrenten te duur zijn. Als ik toch een digitech zou wilen nemen, dan kan ik hem waarschijnlijk goedkoper zelf uit Amerika laten komen, maar dat is natuurlijk nogal een gedoe.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2001
    Locatie
    Het Anton Piek-achtige Waddinxveen
    Berichten
    574

    Standaard

    Ik weet/denk niet dat de meeste Amerikaanse bedrijven leveren in Europa aan particulieren. Bovendien is er totaal geen verhaal mogelijk indien er schade ontstaat aan de koopwaar. Kortom als je het mij vraagt als er iets kapot gaat aan je rp100 uit America, you screwed :grin:
    Maarre keuzes, keuzes. Je kan ook nog hier kijken en de catalogus downloaden:
    http://www.musicstorekoeln.de
    Veel amps zijn hier goedkoper dan in Nederland. Misschien is het wat. De rp100 staat er voor E153,-

  4. #14
    Member
    Geregistreerd
    19 maart 2002
    Locatie
    Zevenhuizen (vlakbij Rotterdam)
    Berichten
    58

    Standaard

    Je kan ook nog hier kijken en de catalogus downloaden: http://www.musicstorekoeln.de
    Weet je zeker dat die URL goed is, ik krijg namelijk een foutmelding te zien.

  5. #15
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    Nooit beginnen aan zelf spullen uit de States halen ! Het lijkt wel leuk als je de bruto prijzen ziet, maar valt enorm tegen als je alle tax gehad hebt....afgezien van de onzekerheid over juist afleveren en de staat waarin wordt afgeleverd.
    Mijn RP 100 (met nog een goed half jaar garantie) mag je voor 140 E hebben, lijkt me veel eenvoudiger !

    Maar tot the point: D effectpedalen die je met elkaar vergelijkt hebben zeer verschillende voor- en nadelen. Vooral in pre-amps grote verschillen tussen de V-Amp, de Digi en de Korg. En een expressiepedaal, tja.... het maakt een pedaal vaak erg veel duurder (verschil tussen RP100 en 200 vind ik belachelijk) en het ligt erg aan je stijl of je 'm gebruikt. Persoonlijk vind ik een apart wah-pedaal naast een multi-effect prettiger (en beter...) en het volume: daar zitten al van die handige potmetertjes voor op mijn gitaar.....

    En denk nog even over de aanbieding....:smile:

  6. #16
    Member
    Geregistreerd
    19 maart 2002
    Locatie
    Zevenhuizen (vlakbij Rotterdam)
    Berichten
    58

    Standaard

    Ik denk ook niet dat ik dat ga doen (zelf uit amerika halen), maar ik vind ruim 140 piek toch een groot verschil tussen de amerikaanse en nederlandse prijzen.

    Juist omdat de Korg voor dezelfde prijs als de RP100 wel een expressiepedaal heeft ben ik eerder geneigd die als favoriet te nemen (voordat ik de geluidskwaliteit heb gezien).

    140 Euro voor die RP100 van jou? Dan is hij zeker nog wel redelijk nieuw, want in de winkels is hij 175 Euro. Waarom wil je er eigenlijk vanaf?

    Je had het ook nog over de verschillen in kwaliteit van de eindversterkers. Welke is dan het beste?

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bartyboy op 2002-03-20 10:43 ]</font>

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2001
    Locatie
    Het Anton Piek-achtige Waddinxveen
    Berichten
    574

    Standaard

    De link doet het gewoon hoor. Probeer em anders over te typen in je adresbalk, misschien dat dat beter werkt. Bij mij soms wel althans.
    Hij had het niet over eindversterkers maar pre-amps. Dat zijn voorversterkers. Dat is die amp-modelingfunctie waar ik het over had. Die bepalen een groot deel van je geluid. Dus de kwaliteit daarvan is erg belangrijk. Daarmee komen we gelijk op het volgende probleem: true bypass.
    Je zou kunnen kiezen voor alleen de effecten en de pre-amp uit te schakelen door simpelweg geen pre-amp te selecteren. Dan gebruik je alleen de pre-amp van je versterkercombo. Echter door deze uitteschakelen hoeft niet perse ook de voorversterker uit te schakelen. Vraag me niet waarom, maar het geluid hoeft dus niet perse hetzelfde te zijn als wanneer er werkelijk geen pre-amp geselecteerd wordt. Dus das misschien ook een punt voor nadere onderzoeking. Maar das voor de liefhebber hoor :wink:
    Ik zou haast zeggen dat de V-amp de beste pre-amps heeft maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

  8. #18
    Member
    Geregistreerd
    19 maart 2002
    Locatie
    Zevenhuizen (vlakbij Rotterdam)
    Berichten
    58

    Standaard

    Vreemd, nu doet die link het bij mij opeens wel.

    Ik denk dat die digitale effectpedalen zowiezo het geluid moeten voorversterken, omdat het anders niet bewerkt kan worden. Als je de pre-amp uitschakeld denk ik dat het geluid alleen zo neutraal mogelijk wordt voorversterkt

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2001
    Locatie
    Het Anton Piek-achtige Waddinxveen
    Berichten
    574

    Standaard

    Dat zou je wel denken, maar dat is niet altijd het geval. Ik merk bij mijn rp200 dat zonder amp geslecteerd te hebben, het geluid anders is dan wanneer ik de rp200 er niet tussen heb zitten. Niet veel, maar genoeg om het verschil te horen. Dat geld ook wanneer ik de rp200 bypass door op beide bankknoppen tegelijk te trappen (bypassfunctie). Niet veel verschil, maar genoeg om het te horen.

  10. #20
    Member
    Geregistreerd
    19 maart 2002
    Locatie
    Zevenhuizen (vlakbij Rotterdam)
    Berichten
    58

    Standaard

    Ja precies omdat de effectprocessor altijd wel een beetje voorversterkt blijf je het toch horen.

    Ik denk dat ik voorlopig voor de V-Amp (wel de 2 versie) ga. Die ziet er inderdaad (ook wat betreft amp-modeling) wel het beste uit. Ik heb een nieuw onderwerp gestart met nog wat vraagjes over de V-Amp2.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top