Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    19 maart 2002
    Locatie
    Zevenhuizen (vlakbij Rotterdam)
    Berichten
    58

    Standaard

    Hallo,

    Ik ben een beginnend gitarist, en ik wil voor niet al te veel geld experimenteren met effecten ed. Deze moeten goed zijn, maar hoeven ook weer niet van super professionele kwaliteit zijn. Daarom ben ik op zoek naar een digitaal multi effect pedaal in de prijsklasse van rond de € 125,= / € 175,=.

    De volgende producten komen daarvoor in aanmerking:
    - Digitech RP100
    - Korg AX1G
    - Korg AX100G
    - Behringer V-Amp

    Al deze apparaten hebben allemaal zo beetje dezelfde basiseffecten. Welk effect pedaal biedt nu de beste kwaliteit voor zijn prijs?

    Graag hoor jou / u ervaringen en ideeen.

    Alvast bedankt

  2. #2

    Standaard

    Ik zou je aanraden om lekker te gaan luisteren. Ze zitten allemaal in dezelfe kwaliteitsklasse.
    Waar je extra op zou kunnen letten is het gebruiksgemak. Niets zo vreselijk als met je eerste schnabbel met een manual op je knietjes in het halfdonker zitten klooien op een nokkende effectenbak

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2001
    Locatie
    Het Anton Piek-achtige Waddinxveen
    Berichten
    574

    Standaard

    Ik moet zeggen (ik heb nl de rp200, dus met expressiepedaal) dat ik de digitech in het begin leuk vond, maar nu begint ie steeds meer tegen te vallen. Ik gebruik nauwelijks de effecten, omdat ik vind dat ze niet mooi overkomen. Maar dat kan misschien ook komen door mn amp (marshall valvestate8080). Dit zal denk ik ook wel voor de rp100 gelden.
    De V-amp is in principe geen pedaal, maar een soort studiouitvoering. Der zit wel een pedaal bij geloof ik, zodat je toch met je voet het een en ander kan switchen. Ik heb begrepen dat deze een goede kwaliteit/prijs-verhouding heeft. Dit in vergelijking tot de Line 6 POD, hetzelfde principe alleen dan duurder.
    De Korg AX1G is misschien wel een mulit-effectpedaal, maar dit is een goedkope en van kunststof geloof ik. De rp100 is bv van metaal, een stuk steviger. Ik denk ook dat de geluidskwaliteit van de AX1G een stuk tegenvalt tov een V-amp en iets minder weleens waar tov een rp100. De AX100G is ook van kunststof. Ik heb het idee dat de pedaal die daar opzit zo doormidden is. Ook niet zo'n stevig pedaaltje dus.
    Ik zou gaan voor de V-amp, ook al heb ik em nog nooit geprobeerd. Ik denk dat deze veruit de beste is van de 4. Probeer ze alle 4 ff uit. Ga naar Feedback, neem alle 4 een hokkie in. Zorg dat je een handleiding heb doorgelezen van de pedalen, dat test nl. een stuk makkelijker. Laat ff weten welke je gekocht hebt. Weten we gelijk of we nog een beetje effectief advies kunnen geven...:razz:

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    19 maart 2002
    Locatie
    Zevenhuizen (vlakbij Rotterdam)
    Berichten
    58

    Standaard

    Het vreemde met de DigiTech pedalen is dat ze eigenlijk veel te duur zijn hier in nederland.

    Als je op de sites van Amerikaanse winkels gaat kijken (bv. http://www.zzounds.com) heeft de digitech RP100 een prijs van $ 99,95. Dat is ongeveer 110 Euro, terwijl ze er bij de Feedback in rotterdam (en ook bij andere nederlandse winkels) 175 Euro voor vragen.

    De Korg AX100G kost in amerika $169,90. Dat is 190 Euro, en bij Feedback kost deze 180 Euro. Dat klopt dus weer wel.

    De Amerikaanse prijzen lijken mij logischer, omdat de Digitech minder mogelijkheden heeft als de Korg AX100G. Waarom zijn deze in Nederland dan even duur is de vraag?

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bartyboy op 2002-03-19 19:26 ]</font>

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2001
    Locatie
    Het Anton Piek-achtige Waddinxveen
    Berichten
    574

    Standaard

    Wellicht wordt dat gecompenseerd door het feit dat de rp100 steviger is en misschien wel een betere geluidskwaliteit heeft dan de AX100G.

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    19 maart 2002
    Locatie
    Zevenhuizen (vlakbij Rotterdam)
    Berichten
    58

    Standaard

    Op 2002-03-19 19:03, schreef Sandman:
    De V-amp is in principe geen pedaal, maar een soort studiouitvoering. Der zit wel een pedaal bij geloof ik, zodat je toch met je voet het een en ander kan switchen. Ik heb begrepen dat deze een goede kwaliteit/prijs-verhouding heeft. Dit in vergelijking tot de Line 6 POD, hetzelfde principe alleen dan duurder.....
    Dat klopt, de V-Amp heeft inderdaad voetpedalen meegeleverd, maar het lijkt mij niet verstandig om deze nu nog te kopen, omdat er al een betere (en niet veel duurdere) V-Amp 2 is. De meeste winkels verkopen deze echter nog niet, omdat ze waarschijnlijk nog een voorraad van die oude dingen kwijtwillen.

    Over de Korg:
    Ik heb het idee dat de pedaal die daar opzit zo doormidden is. Ook niet zo'n stevig pedaaltje dus.
    Dat klopt, misschien niet al te stevig, maar de V-Amp heeft helemaal geen expressiepedaal, dus ja....

    Ik zou gaan voor de V-amp, ook al heb ik em nog nooit geprobeerd. Ik denk dat deze veruit de beste is van de 4. Probeer ze alle 4 ff uit. Ga naar Feedback, neem alle 4 een hokkie in. Zorg dat je een handleiding heb doorgelezen van de pedalen, dat test nl. een stuk makkelijker.
    Dat ga ik zeker doen, ik vind Feedback een prima zaak, ik probeer me alleen goed te orienteren van tevoren. Ook denk ik dat het moelijk is om het geluid van die dingen te vergelijken, omdat je zoveel verschillende instelmogelijkheden hebt.

    Laat ff weten welke je gekocht hebt. Weten we gelijk of we nog een beetje effectief advies kunnen geven...
    Dat zal ik doen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Het gaat om het geluid. Je moet ze even testen met jouw gitaar en een versterker die je hebt of wilt gaan kopen. Je kan beter 4 hele goede geluiden hebben dan 80 redelijke. Ik heb de korg ax1500g die is naar mijn mening heel goed maar toch gebruik ik van de 90(?) geluiden er maar 5. dus....

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    19 maart 2002
    Locatie
    Zevenhuizen (vlakbij Rotterdam)
    Berichten
    58

    Standaard

    Kun je zo'n multi effect pedaal eigenlijk wel op een gewone "gitaar ingang" van een gitaarversterker aansluiten? Ik heb zelf een Peavey Envoy 110, en die heeft geen effects loop of iets dergelijks.

    Is een line-ingang niet iets heel anders dan een gitaar-ingang? Anders zou ik het effect pedaal alleen via een gewone versterker of computer kunnen gebruiken.

    Weet iemand hier iets over te zeggen?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2001
    Locatie
    Het Anton Piek-achtige Waddinxveen
    Berichten
    574

    Standaard

    Als een effectpedaal een amp.modeling functie heeft dan heeft ie een voorversterker in zich. Volgens de theorie zou het volgende het beste zijn:
    gitaar --> multi-effectpedaal --> effects return op je amp.
    Dan sla de pre-amp van je versterker over. Maar aangezien niet iedere versterker dit heeft is het ook gewoon het volgende mogelijk:
    gitaar --> multi-effectpedaal --> input amp.
    Je hebt dan wel 2 pre-amps achter elkaar maar dat kan geen kwaad. Bij mij klinkt het zelfs beter vind ik dan met een effects return, ook al heb deze optie dus wel.
    De digitech heeft dit bijvoorbeeld en ook de V-amp aangezien je uit verschillende versterkers kan kiezen.
    Het is idd wat minder als je geen expressiepedaal hebt. Aan de andere kant heeft de V-amp geloof ik ook geen effecten zoals Wah of Whammy, of een controleerbaar effectlevel. Hier dient het expressiepedaal voor. Op de rp100 zit ie ook niet, wel op de rp200. En die is 550 gulden. Bovendien vind ik de geluiden die je met het expressiepedaal van de rp200 bedient niet denderend. De wah vind ik dramatisch en de whammy is ook niet om over naar huis te schrijven. Voor de rest wel ok. Maar je koopt geen pedaal omdat ie ok is. Al gauw raak je er op uitgekeken en wil je iets anders.
    Zoals je zelf al bevestigde gewoon proberen en voorbereid te werk gaan.
    Mzzl

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    19 maart 2002
    Locatie
    Zevenhuizen (vlakbij Rotterdam)
    Berichten
    58

    Standaard

    Op 2002-03-19 19:30, schreef Sandman:
    Wellicht wordt dat gecompenseerd door het feit dat de rp100 steviger is en misschien wel een betere geluidskwaliteit heeft dan de AX100G.
    Dat zou misschien kunnen, maar dat verklaart niet waarom het effectpedaal in Nederland ruim een half keer zo duur is dan in Amerika. Ik zou zeggen dat het effect in Amerika een betere prijs/kwaliteit verhouding heeft dan in Nederland.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bartyboy op 2002-03-19 22:57 ]</font>

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top