Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 23 van 23

Discussie: Klassiek gitaar

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    150

    Standaard

    Beste Kjiratsiekoedel, ik ben met een nylon-snaar gitaar begonnen en heb er veel aan gehad, maar voor mij 'werkt' zo'n gitaar niet. Dat is heel persoonlijk, dus trek je daar nies van aan. Ik had echter een prima Prudencio Saez model 31 van 800 gulden die ik heb ingeruild voor een Washburn Parlour gitaartje. De Prudencio Saez was echt z.g.a.n., slechts een heel klein butsje op het bovenblad. Ik zou hem zo gekocht hebben. Mijn 'nieuwe' Washburn was ook tweedehands (uit '93) en ik ben er nog iedere dag heel blij mee. Een goede tweedehands uit een betrouwbare winkel kan ik je dus echt aanraden.
    Moraal van het verhaal: koop een tweedehands: of je bespaart een leuk bedrag, of je speelt een klasse beter dan je gespeeld zou hebben als je een nieuwe had gekocht. Veel plezier met nylon!

  2. #22

    Standaard

    Om naar gebruikte gitaren te kijken is zeker aan te bevelen, voor dezelfde prijs kun je een gitaar krijgen met een beter geluid. Let erop dat het bovenblad niet van gelamineerd hout is, dit komt de klank zeer ten goede.

    Op http://www.acousticguitar.com/ubbcgi...r&number=7 of http://www.e-borneo.com/cgf/forumpage1.html is veel informatie hierover te krijgen.

    Toch even reageren op Dirkw83: Klassieke gitaarmuziek (en wat mij betreft ook zuid-amerikaanse) staan misschien los van andere soorten gitaarmuziek, maar om bij voorbaat te zeggen dat iemand er spijt van kijgt als hij deze richting op gaat, lijkt me wel erg kort door de bocht.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: fleta op 2002-04-03 22:02 ]</font>

  3. #23
    Junior Member
    Geregistreerd
    5 april 2002
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    6

    Standaard

    Ik ben een fan van de Raimundo gitaren, heb zelf een "modelo 125" gehad. Ook Almansa en Alhambra zijn echte spaanse klassieke merken. Je kunt deze meestal handgebouwde gitaren al kopen vanaf zo'n 250 Euro. Ze worden tevens regelmatig aangeboden op de 2ehands-sites (marktplaats.nl, 2ehands.nl etc).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top