Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard

    Ik heb ff drie vraagjes over de Behringer V-amp II :

    -Kun je er ook (een beetje makkelijk) zelf effecten mee maken, zoals een Heavy Metal geluid? Ik heb deze namelijk niet tussen de voorbeeldgeluidjes op de site gehoord.

    -Ik kan hem in de winkel voor 185 euro krijgen. Lijkt me wel een goede prijs ervoor, maar weet iemand of hij ook op internet te koop is voor minder dan dat (zo ja waar)?

    -Wat kun je er precies NIET mee wat wet met een schakeling pedaaltjes zou kunnen?

    alvast bedankt

  2. #2

    Standaard

    Op 2002-03-17 15:21, schreef bvdv:
    Ik heb ff drie vraagjes over de Behringer V-amp II :

    -Kun je er ook (een beetje makkelijk) zelf effecten mee maken, zoals een Heavy Metal geluid? Ik heb deze namelijk niet tussen de voorbeeldgeluidjes op de site gehoord.
    De V-Amp is een Versterker emulator met als extra wat digitale effecten. De effecten klinken best aardig, maar je kunt ze alleen met een computer en midiaansluiting goed instellen. De bediening van de effecten op de v_amp is wat beperkt.
    De versterker emulaties klinken goed, zeker om wat te oefenen en op te nemen.


    -Ik kan hem in de winkel voor 185 euro krijgen. Lijkt me wel een goede prijs ervoor, maar weet iemand of hij ook op internet te koop is voor minder dan dat (zo ja waar)?
    Volgens mij is tie zo rond de 150 EUR op dit moment, kijk eens op http://www.rockpalace.com

    -Wat kun je er precies NIET mee wat wet met een schakeling pedaaltjes zou kunnen?

    alvast bedankt
    Met pedaaltjes ben je flexibeler. Als je de v-amp koopt voor de effecten kun je beter iets anders nemen.
    De v-amp is meer bedoeld voor het creeren van een geluid wat enigzins op de bekende versterkers lijkt. niet echt al effectprocessor... het kan wel maar de bediening is beperkt, tenzij je en computer met midi in de buurt hebt. In combinatie met het FB-1010 floorboard heb je weer meer mogelijkheden, maar voor de prijs van die 2 samen heb een leuke effectprocessor.

    Ik heb een v-amp en ik gebruik hem om te oefenen (met hoofdtelefoon) en om wat op te nemen.

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    19 maart 2002
    Locatie
    Zevenhuizen (vlakbij Rotterdam)
    Berichten
    58

    Standaard

    Wat is dan een goede digitale effectprocessor voor hetzelfde geld als de V-amp?

  4. #4

    Standaard

    Ow ik had dus een iets ander idee over het apparaatje, bedankt voor jou uitleg erover. We hebben het toch wel allebei over de V-Amp II? Ik zet de II er altijd maar bij aangezien er ook nog steeds een 1e versie te koop is, maar misschien is het verschil niet zo groot tussen die twee.

    Ik had in de winkel begrepen dat het speciaal voor was effecten was en dat zou je ook wel zeggen als je dit leest op http://www.v-amp.com:

    24-bit high-resolution stereo multi-effects processor with first-class algorithms like chorus, flanging,
    phasing, rotary, auto-wah, echo, delay, compressor and various effects combinations

    Ik heb een computer met Soundblaster Audigy dus die kan al heel wat effecten maken, maar ik wil nog iets om gewoon over mijn stereo de gitaar met effect te krijgen (en om niet mijn computer op het podium te hoeven zetten als ik later ga optreden, maar zover is het nog niet).

    Ik zou dus ook wel willen weten wat een goede effectenprocessor is, maar het liefst niet zoveel duurder dan de v-amp II, want anders lijkt deze voor mij wel een goede oplossing om wat effect te krijgen. Ik ben toch nog maar beginner.

    Nog een laatste vraagje. Met een effectenprocesser zou je dus wel Heavy Metal effect e.d. kunnen krijgen?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2002
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    734

    Standaard

    die effecten die net werden opgenoemt zijn allemaal time based effecten, die kunnen de meeste goedkope effecten bakies vrij goed, de distortions en de overdrives zijn waar de meeste goedkope bakken het meestal af laten weten naar mijn mening temisnte, ik denk niet dat je daarvoor die v-amp wil hebben

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    19 maart 2002
    Locatie
    Zevenhuizen (vlakbij Rotterdam)
    Berichten
    58

    Standaard

    De V-amp (2) is vooral bedoeld voor de Versterkermodellen, de effecten zijn een soort extra, maar dat betekend niet dat deze slecht hoeven te zijn, dat kun je zelf proberen.

    De disortions schijnen inderdaad over het algemeen wat minder te zijn op digitale effectpedalen, maar dan zou je gewoon een los distortion pedaal erbij kunnen kopen.

    Na wat ervaringen van andere mensen te hebben geluisterd maakt DigiTech wel goede effectpedalen (www.digitech.com). De RP100 is iets goedkoper dan de V-Amp2.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top