Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: ik sta stil

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2002
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    5

    Standaard

    Onze band is uit elkaar gevallen en nu oefenen we dus niet meer regelmatig in een oefenruimte. Ik speel pas 1 1/2 jaar en moet dus nog veel leren, waar nu niet veel van komt. In je eentje bassen wil niet zo. Hoe oefenen jullie voor jezelf? Leuke tips misschien?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    Ik speel vrijwel altijd solo.. ben nu bezig met een solo-albumpje samen te stellen :grin:

    hoe ik dat doe ? Ik gebruik ' fruity loops ' ( softwarematige drumcomputer zeg maar ) om wat eenvoudige drumlijntjes te maken, en ga dan met me bassje en m'n gitaartje ernaast zitten spelen.. dan frot ik alles in Cooledit professional, en ga het dan afmixen...

    andere optie, die volgens mij de meeste bassisten doen.. meespelen met je cd-collectie :smile:

    dan leer je i.i.g. spelen.. het samenspelen met andere muzikanten leer je toch pas als je een bandje hebt..

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    30

    Standaard

    Op 2002-03-17 13:49, schreef Jigsaw:
    Onze band is uit elkaar gevallen en nu oefenen we dus niet meer regelmatig in een oefenruimte. Ik speel pas 1 1/2 jaar en moet dus nog veel leren, waar nu niet veel van komt. In je eentje bassen wil niet zo. Hoe oefenen jullie voor jezelf? Leuke tips misschien?
    Je moet per nummer oefenen denk ik, zo doe ik het tenminste. Kies een nummer wat voor jou echt nog niet te doen is, en ga die oefenen tot je die kunt. Leg vervolgens de lat nog hoger. Je zou Around the World van de Red Hot Chili Peppers eens moeten proberen. Tegen de tijd dat je die voor elkaar hebt, ben je een stuk beter op je bas. Je moet sowieso alle nummers van RHCP proberen, ze zijn allemaal gruwelijk snel en moeilijk.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2002
    Locatie
    Lichtenvoorde, Nederland
    Berichten
    1.809

    Standaard

    altijd de lat hoger leggen dan je kunt. Dat is het hele idee achter het aanleren van muziek.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2002
    Locatie
    Lichtenvoorde, Nederland
    Berichten
    1.809

    Standaard

    Enne, speel veel. Heel veel zodat de standaard dingen ook echt standaard worden zodat je ze moeiteloos kunt.

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    30

    Standaard

    Ik zou trouwens een ook een andere band zoeken, want bassen doe je niet in je eentje, maar moet je eigenlijk in een band doen. Op die manier leer je ook goed luisteren naar de muziek.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2002
    Locatie
    Lichtenvoorde, Nederland
    Berichten
    1.809

    Standaard

    Or am I standing still
    Beneeth the darkened sky....

    Misschien is dat wel gewoon zo ja :smile:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top