Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard ervaring met in-ear gitaar monitoring?

    Onze zanger en drummer hebben sinds kort in-ear (Sennheiser dopjes)
    Wat zijn de ervaringen heren gitaristen en bassisten?

    En welke mixer gebruik je? Ik bedoel, kan elke muzikant zijn eigen mix bepalen?

    hb

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Ik ben zelf een gebruiker van in-ears. Op zich oké als je zeer bewegelijk op het podium bent en m.n. lekkere funky en cleane partijen speelt. Wij hebben een mixer met 8 monitorgroepen waarbij je uit iedere groep zelf de volumes kan kiezen van de aangesloten mics. Dus zelfs de Hi-Hatt kun je harder en zachter krijgen als je dat persé wilt.

    Maar goed. Ik werk er nu een goed jaartje mee en voor mij mag dat hele zooitje weer de deur uit. De bassist en ik gaan weer lekker met een stage-monitor en side-fill spelen. Voor ons werkt het gewoon niet lekker. Je hebt een heel voorzichtig en ingetogen sound en wil je meer, dan wordt je meteen doof! Overigens zijn de drummer, toetsenist en vocalisten wel zeer te spreken over het in-ear gebeuren. Ik denk dat het heel persoonlijk is.

  3. #3
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard in ear

    Op zich oké als je zeer bewegelijk op het podium bent en m.n. lekkere funky en cleane partijen speelt.
    Zijn er schredders met in-ear ?

    De naam h BETON komt ergens vandaan

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Ik ken alleen jantje beton maar dat is geen shredder :lol:

    Weinig jongens dus hier met in-ear.

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 september 2003
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    14

    Standaard

    Hey,

    Het is zeker aan te raden om te proberen. Als gitarist heb ik het nog nooit gebruikt. Maar in mijn gewone werk ben ik geluidstechnicus, en doe ook redelijk wat monitor werk.

    Het voordeel van het werken met in-ear is dat het totale geluid in de zaal beter wordt. Je kan namelijk je versterker zachter zetten op de buhne. Waardoor een geluidsman veel meer dynamiek in het totaalgeluid kan aanbrengen omdat het geluid niet meer het podiumgeluid hoeft te overstemmen. De versterkers kunnen zachter, en je hebt geen lawaaiige floors meer.

    Als gitarist is het ook makkelijk. Als je op kleine podia speelt mag je allang blij zijn dat je je amp fatsoenlijk neer kan zetten. Laat staan je FX/pedalen enz. Als er geen floors meer liggen, heb je meer ruimte.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GuitarCroock
    Hey,

    Het is zeker aan te raden om te proberen. Als gitarist heb ik het nog nooit gebruikt. Maar in mijn gewone werk ben ik geluidstechnicus, en doe ook redelijk wat monitor werk.

    Het voordeel van het werken met in-ear is dat het totale geluid in de zaal beter wordt. Je kan namelijk je versterker zachter zetten op de buhne. Waardoor een geluidsman veel meer dynamiek in het totaalgeluid kan aanbrengen omdat het geluid niet meer het podiumgeluid hoeft te overstemmen. De versterkers kunnen zachter, en je hebt geen lawaaiige floors meer.

    Als gitarist is het ook makkelijk. Als je op kleine podia speelt mag je allang blij zijn dat je je amp fatsoenlijk neer kan zetten. Laat staan je FX/pedalen enz. Als er geen floors meer liggen, heb je meer ruimte.
    Helemaal mee eens!

    Ik gebruik nu een tijdje in-ear en het bevalt me goed. Ik kan alles wat ik wil goed horen, wij gebruiken een aparte monitor mix tafel dus dat is gewoon een kwestie van de monitor man vragen voor een onsje meer van dit en een schepje minder van dat, nog een toefje snare erbij en klaar is kees!

    De belangrijkste reden voor mij om het aan te schaffen is echter niet het geluid maar de gehoorbescherming. Ik had al van die op maat gemaakte dopjes van Hans Anders, die doen meer dan alleen brillen (Oorzaak heet die afdeling), en daar heb ik de filtertjes uitgeboord en de drivertjes (oortelefoon) van mijn in-ear in gebouwd. Je kunt ook op maat gemaakte dopjes laten maken voor verschillende types drivers maar die zijn iets duurder, ronde de 100 euro, die van Hans kosten ongerveer 60. Het is echt een genot om van het toneel te komen en niet half doof te zijn. Dat scheelt een stuk in vermoeidheid.

    Onderaan de streep dus een aanrader! Je hoort, en zingt, beter, je hebt beter podiumgeluid en je hebt geen piep in je oren! Het enige vervelende aan die dingen is de prijs... Als gitaarspelert en knopjesfreak het heel moeilijk om bijna 800 euri uit te geven aan iets waar je gitaar(geluid) niets aan heeft.... Maar ja, het baasje wil ook wat.

    grtn, Jan Anton
    Als je meisje, je een brief stuurt, met een bom....

    Rack:
    Gitaar
    Lexicon Mpx G2
    Switchblade 8
    Pedaaltjes
    Groove Tubes Trio
    Lexicon Mpx G2
    Palmer PDI-5
    Mesa 20/20

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    toch zijn er genoeg mensen die liever een monitor voor zich hebben staan, hoe komt dat dan?
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  8. #8
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raffel
    toch zijn er genoeg mensen die liever een monitor voor zich hebben staan, hoe komt dat dan?
    Omdat de toon in die in-ears VER verwijderd is van je eche toon.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raffel
    toch zijn er genoeg mensen die liever een monitor voor zich hebben staan, hoe komt dat dan?
    Omdat de toon in die in-ears VER verwijderd is van je eche toon.
    Vind ik heel erg mee vallen!

    Ik hoor daar vaker klachten over, ik heb een vriend die heeft een aparte effecten processor in zijn rack om het geluid van zijn in-ear wat op te vijzelen. Maar van mij hoeft dat niet, misschien ligt het aan het merk (Sennheiser) of aan het feit dat wij een aparte monitormix-tafel hebben. Hebben anderen daar ervaring mee?
    Als je meisje, je een brief stuurt, met een bom....

    Rack:
    Gitaar
    Lexicon Mpx G2
    Switchblade 8
    Pedaaltjes
    Groove Tubes Trio
    Lexicon Mpx G2
    Palmer PDI-5
    Mesa 20/20

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2003
    Locatie
    Oss
    Berichten
    1.316

    Standaard

    Ik heb geen ervaring met in-ear systemen. Wel gebruik ik op maat gemaakte oordoppen. Ik heb nog nooit een rekening gezien dus das geluk hebben :lol: , maargoed. Het geluid veranderd zeker behoorlijk. Het speelt veel lekkerder zonder maar ik heb ook geen zin om na een paar jaar half doof te zijn. Bovendien zing en speel je wel wat beter. Maar als het even kan speel ik toch liever zonder.
    TE KOOP: Warwick Corvette Proline 5-string

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top