Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2002
    Locatie
    Venray
    Berichten
    16

    Standaard

    Vraagje ik ben het blaadje van mijn MT-2 kwijt waar op de juiste stemming stond kan iemand mij zeggen wat de beste afstemming is voor muziek zoals rammstein??

    b.v.d.

  2. #2

    Standaard

    Nou, ik weet goed niet hoe Rammstein klinkt. Omdat ze twee gitaren hebben klinkt het snel anders, maar ik kan je wel mijn instelling vertellen.

    Ik heb de LEVEL op de helft staan, maar dat is gewoon het volume dus dat moet je zelf maar ff uitzoeken. Dan heb ik HIGH op ongeveer 4 staan. LOW op 7 of 8. MID op 6 of 5. En dan MID FREQ op 4.5 ongeveer. DIST staat bijna helemaal open.

    Ik heb je ook nog een tip, je moet de DIST nooit helemaal open zetten, want op een of anbdere manier klinkt het dan vrij verrot. En je wilt wel een rottig geluid hebben, maar dit gaat te ver in het rot. Ofzow

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2001
    Locatie
    Rozenburg
    Berichten
    511

    Standaard

    Dat ding levert zoveel gain dat je als je je gain knop (bijna) helemaal opendraait vrijwel geen tonen meer kan onderscheiden. Wanneer je dat doet issie eigenlijk enkel geschikt voor een solo geluid.

    Dus voor een gewoon slaggitaar geluid kun je je gain beter niet te ver opendraaien.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top