Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    23 januari 2004
    Locatie
    vijlen
    Berichten
    66

    Standaard Opnemen van band? Hoe te doen met meer sporen?

    test
    Anti-Flag > R E S I S T A N C E ! !

  2. #2
    Member
    Geregistreerd
    23 januari 2004
    Locatie
    vijlen
    Berichten
    66

    Standaard

    Beste mensen,
    deze vraag zal wel al eens gesteld zijn maar ik kan er niks over vinden. Nou we willen iets opnemen van onze band, maar dan iets beter. Dus met meer sporen. Maar weet iemand precies hoe dit werkt? en welk programma kun je ervoor gebruiken? k dacht aan frooty loops of magix guitar studio? We hebben 3-4 Mic ter beschikken(2 van baggere kwaliteit) een klein mengpaneeltje en een laptop. Nu willen we dus alles apart gaan opnemen en dat weer in elkaar zetten...Maaarr is dit te doen als je op dat gebied geen tot weinig ervaring hebt? En neem je echt alles appart op of bijv drum en bas samen? als je alles apart op neemt kan dus maar 1 iemand tegelijk spelen? Hoe weet hij dan precies de maat enzo? Of heb ik het nu helemaal verkeerd en gaat het anders?
    ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen
    Anti-Flag > R E S I S T A N C E ! !

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2003
    Locatie
    Velsen noord
    Berichten
    1.558

    Standaard

    zoek ff naar cooledit pro, mulitrackers. En een voor een opnemen houdt niet perse in 1 voor een spelen, wij laten met opnemen van de drums altijd een gitarist meespelen zodat de drummer weet waar ie is, gitaar niet te hard en de mics rondom het drumstel een beetje afschermen en klaar.

    grt,

    Marc

  4. #4
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard opnemen

    Als je iets wilt opnemen op een pc begint het met goede microfoons of direct line in (bas en toetsen) en niet met de software. Ik ga er van uit dat de band goed klinkt...
    Daarna de geluidskaart - kan je geluidskaart wel goed opnemen? Denk aan eventueel een mengtafel(tje) om de voorversterkers in te regelen. Kan je geluidskaart wel opnemen en afspelen tegelijk?
    Laag voor laag opnemen is niet makkelijk voor een band en de technicus.
    Als dit goed kan dan hoor ik goede geluiden over Fruity Loops en Cool Edit 2.

    hb

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    23 januari 2004
    Locatie
    vijlen
    Berichten
    66

    Standaard

    Ja ik heb cool edit pro 2, dit is indd een zeer goed programma. Maar als ik het dus goed begrijp is dat niet te doen voor iemand die er geen ervaring mee heeft (met meerdere sporen opnemen)?
    Ikzelf dacht mischien aan eerst de drums met die 3 mic's appart opnemen (de drummer zet dan een discman ofzo van het liedje aan zodat ie weet waar ie is) en dan gitaar + bas tegelijk (ook met die 3 mic's). Je krijgt dan dus 2 sporen. Kan dit?
    Anti-Flag > R E S I S T A N C E ! !

  6. #6

    Standaard

    Ja dat kan wel, maat de gitarist en de bassist moeten dan wel de drums kunnen horen. Lukt dat? Koptelefoons, of over je stereo? Je geluidskaart moet kunnen afspelen en opnemen tegelijk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top