Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19

Discussie: Upright?

  1. #1

    Standaard

    Zijn er ook elektrische contrabassisten die dit forum gebruiken? Kijk dan eens op deze site:
    members.tripodnet.nl/onderhond
    bij het hoofstukje EUB.

  2. #2
    emielow
    Guest

    Standaard

    elektronische contrabassisten?

    dat is net zoiets sufs als iem. die een elektronisch drumstel bespeelt...

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    27 maart 2002
    Locatie
    texel
    Berichten
    89

    Standaard

    contrabas..sjonge...bestaan die dingen nog? :wink:

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    Yep.. ik ga er met Kerst een kopen.. accoustisch dan :smile:

    'k heb hele mooie 5-snarige contrabassen gezien in Polen voor 650 € :grin:

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2002
    Locatie
    Roermond
    Berichten
    290

    Standaard

    Op 2002-04-09 19:48, schreef emielow:
    elektronische contrabassisten?

    dat is net zoiets sufs als iem. die een elektronisch drumstel bespeelt...
    Emiel, jij hebt er geloof ik echt geen hol verstand van wel?
    Electrische contrabass is echt een geweldig instrument!, luister maar eens naar Tony Levin! of Lamb.
    Overigens een electronisch drumstel kan erg gaaf zijn, Roland V-drums! King Crimson gebruikt dit ook wel eens, en wat dacht je van Represent!

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron C op 2002-04-10 11:22 ]</font>

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    [/quote]
    Emiel, jij hebt er geloof ik echt geen hol verstand van wel?
    [/quote]

    haha.....leuk.
    Ik heb ooit op zo'n ding (acoustisch) gespeeld.
    Nou ja geprobeerd dan. Ik vond het nogal stoer staan.
    Als Rockabilly liefhebber weet ik wat je met zo'n ding kan doen. Het geluid uit zo'n bas is zoals het moet zijn. Lekker diep en vol.

  7. #7
    emielow
    Guest

    Standaard

    een contrabas hoort gewoon een contrabas (4/4e van hout)te zijn, niet met allemaal fratsen, net als een elek. drumstel.

    ten eerste het klinkt lang niet zo vet als een echt drumstel, je kunt er veel minder akoestisch klinkende (denk aan op de rand slaan met je stokken, bepaald stuk van je vel gebruiken etc...)(dus niet die elektronische syntheziser-nep-geluiden) geluiden uithalen, en het speelt gewoon bagger zo'n elektrisch drumstel. en ook die roland met nepvellen, en nepbekkens waar jij het over had.

    maar ik kan me voorstellen dat bands (bijv. bruiloft-bands) die elke avond moeten optreden en steeds maar weer zo'n drumstel moeten verslepen (of zo'n lompe contrabas) kiezen voor de "makkelijke" mogelijkheid, dus compact en elektronisch.

    maar ik ben van mening dat deze alternatieven niet kunnen tippen aan het "oorspronkelijke" instrument. maar dat is mijn mening.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2002
    Locatie
    Roermond
    Berichten
    290

    Standaard

    Op 2002-04-10 19:40, schreef emielow:

    ten eerste het klinkt lang niet zo vet als een echt drumstel, je kunt er veel minder akoestisch klinkende (denk aan op de rand slaan met je stokken, bepaald stuk van je vel gebruiken etc...)(
    Heb je ooit Roland V drums gehoord???
    Dit zijn geen pads maar "echte" toms met een echt vel en een rand, waar ook sensoren in zitten. als je meer richting de rand van de tom speelt is het geluid ook anders, qua mogelijk heden is dit abnormaal. Ik ben met je eens dat die oudere/simpele electronische drumstellen klote zijn, maar die V drums zijn echt revolutionair.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    Die yamaha's zijn ook best te doen..
    Electrische drum wordt veel gebruikt door industrial bands, omdat je dan heel makkelijk andere geluiden en effecten kunt invoegen.. of als je bijv. op een gehorige flat woont.. ideaal :smile:

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2002
    Locatie
    Roermond
    Berichten
    290

    Standaard

    De drummer van een van mijn bands heeft laatst die V drums gekocht, puur voor thuis te kunnen repeteren, live gaat hij een aantal pads bij zijn normale drums hangen voor samples etc. Het is ook ideaal om snel en goedkoop effe een demo op te nemen, we hebben nu niet perse een studio nodig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top