Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: Rommelig

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2002
    Locatie
    Wapse
    Berichten
    197

    Standaard

    Hej! ff een vraagje: We speelden eerder met de band alleen maar rustige nummertjes (dwz: cleane slagjes, af en toe wat chorus erop enz)
    Nu willen we wat ruigere stuff spelen, en hebben 1x geoefend, maar zo gauw ik mijn mooi geprogrammeerde effecten (distortion ala VanHalen, ala Hendrix, ala enz...enz...) aanzet, dan klinkt het behoorlijk rommelig.
    Vraag: Waar ligt dit aan, moet ik zachter, moet ik de programmatjes van mijn multi-effect (Korg AX1G) anders programmeren, moet ik hier gewoon aan wennen, of nóg iets anders...

  2. #2

    Standaard

    zorg vooral dat je distortion niet TE gedetailleerd is! Ik had hetzelfde. Mn distortion klinkt thuis perfect, maar in de oefenruimte is het 1 grote brij.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2002
    Locatie
    Wapse
    Berichten
    197

    Standaard

    hoe bedoel je? niet te gedetailleerd, sorry maar dat snap ik niet helemaal.

  4. #4

    Standaard

    tsja das moeilijk uit te leggen... Ik bedoel dat je niet teveel effecten erop moet gooien, niet teveel reverb etc.
    Probeer anders eens wat minder gain erop te zetten.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2002
    Locatie
    Wapse
    Berichten
    197

    Standaard

    'k heb meestal gewoon een leuke overdrive (value=15 van de 30) veel laag, midden en hoog is gewoon gemiddeld. af en toe een beetje chorus (over de distortion) en een beetje reverb (hall reverb (value=5 van de 30)) dus ook niet echt overtuigend. maar ik zal eens proberen om iets minder laag erin te doen en dan eens kijken.

    Het frustrerende is, dat bands zoals VanHalen, AC/DC wel een emmer vol distortion erop hebben, en dat klinkt wél (goed uitgebalanceerd???)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    Waarom het bij AC/DC en van Halen wel goed klinkt is omdat zij buizentops gebruiken om die sound te krijgen, dat klinkt veel beter dan een multieffecten bak. Probeer eens een goed distortion pedaal, denk dat je dan al veel meer in de buurt komt.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2001
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    704

    Standaard

    steven heeft gelijk die korg ax 1g ofzo is niet echt super, en het hangt ook nog af van welke versterker je hebt.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    Trouwens..ben niet zo'n AC/DC kenner, maar AC/DC gebruikt helemaal niet zo veel distortion als je denkt. Doordat ze een heel droog geluid houden en door de kracht/druk die zo'n buizenbak van nature geeft heb je helemaal geen bakken met distortion nodig om de krachtige en volle sound te krijgen die Angus heeft.

  9. #9

    Standaard

    Ik ga mee met wat hier boven staat.

    Probeer eens wat minder distortion! En een buizenversterker scheelt enorm veel....



  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2002
    Locatie
    Wapse
    Berichten
    197

    Standaard

    Tja, speel nu over een (geleende) transistor-bak...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top