Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 41
  1. #1

    Standaard

    Ik vraag me af of ik nu les moet nemen of gewoon zelf moet proberen. Wie van jullie heeft er les en vooral wie heeft er geen les en speelt toch goed???

  2. #2

    Standaard

    Is techniek ook met lesboekjes te leren???

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Gitaarles zorgt er voor dat je jezelf niet allerlei technieken verkeerd aanleert. Als je iets verkeerd aanleert, kost het vaak HEEEEEL lang om het eerst af te leren en dan goed te leren.

    Een goede techniek is vooral handig als je wat verder komt in het gitaarspel en ook echt moeilijke stukken wilt gaan spelen. Je legt het plafond voor je kunnen zeg maar wat hoger door les te nemen.

    Wat er in je zit van talent gaat niet verloren door les te nemen. Géén les nemen kan dat talent naar mijn mening op den duur wel in de weg gaan zitten.

    Zoek echter wel een leraar die een beetje bij je past.

  4. #4

    Standaard

    zoek ff in het forum en je komt zat topics hierover tegen

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 februari 2002
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    256

    Standaard

    Hi Gotische Metaal Man

    Ik heb zelf 1,5 jaar les en dat bevalt goed.
    Zonder die les zou ik alleen wat rommelen en hele nummers spelen. Dat merk ik in de zomer wanneer ik geen les heb.

    Maar door die wekelijkse les ben ik ook bezig met technieken e.d.
    Er zit dus structuur in en het doen van al die korte techniekoefeningen zorgt er uiteindelijk natuurlijk voor dat ik die nummers die ik graag wil spelen beter kan.

    Ik raad het je dus aan.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Ik heb geen les en ik kan nu alles spelen wat ik wil. Mij is nu aangeraden om naar het cons te gaan. Op zich wil ik dat wel gaan doen (part time dan), maa rik moet even kijken hoe dat te combineren valt met de examens en studie, want daar gaat denk ik wel veel tijd in zitten (farmacie). Maar het lijkt me wel relaxt om professioneel gitaar te gaan spelen. Heeft iemand hier trouwens info over. Ik hoorde dat r'dam beter is dan utrecht. Ik ga studeren in utrecht, maar r'dam is voor mij dichter bij en ik ben er dan alleen op zaterdag dus dat is nog even uit te zoeken.

    Dus je kan het jezelf aanleren maar ik heb meer dan 6 jaar viool gespeeld en een paar jaar later ben ik toch gitaar gaan spelen omdat ik dat al vanaf min 4de wilde (ik weet ook niet hoe ik erop kwam). Oh ja ik speel nu ook zo'n 6 jaar gitaar, maar ook echt veel zeker zo'n 5 uur per dag minimaal. Dus het kan wel.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Les is misschien belangrijk voor de basisbeginselen, maar dat hoeft niet persé zo te zijn, je leert misschien een goeie houding aan en het notenschrift, maar houding is iets wat veelal natuurlijk komt enzo... notenschrift kun je ook spelenderwijs leren.
    lesboeken zijn wél nuttig trouwens.

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Kietaarhiero, er zijn wel meer dingen dan houding en notenschrift hoor.

    Zaken als hoe je je plectrum vasthoudt, hoe je aanslaat, leren tellen (bv triolen), het controleren van je vibratie na aanslag, etc.

    Dat zijn allemaal dingen die je beter zo snel mogelijk goed kan hebben geleerd. Zo'n leraar hoort en ziet dingen eerder fout gaan dan jij bij jezelf.

    Maar het is natuurlijk wel zo dat het maar één schakel is. Naast een leraar heb je ook inzet, discipline, contact met andere muzikanten en meer nodig.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2002
    Locatie
    Lichtenvoorde, Nederland
    Berichten
    1.809

    Standaard

    Laat Kitaar maar; hij heeft geen les gehad :smile:

    Ik ook niet trouwens and it works for me.

    Les is niet echt nodig en kan van wat ik gehoord heb ook averechts werken. Als je het zelf doet heb je alles zelf in de hand.

  10. #10

    Standaard

    Volgens mij kan je als je begint beter eerst een tijdje (1 á 2 jaar) les nemen zodat je ook theoretisch wat onderlegt bent.
    Heb na die tijd een goede basis dan heb je geen les meer nodig (maar vindt je lessen leuk dan zopu ik zeker door gaan). Maar het meeste heb je aan oefenen, oefenen en oefenen en spelen met andere muzikanten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top