Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: sound gary moore

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 december 2001
    Locatie
    Oegstgeest
    Berichten
    1.138

    Standaard sound gary moore

    Ik loop een beetje met mijn Marshall 1959 SLP en usa strat te kloten om gary moore's stratsound te krijgen. Vooral live klinkt het echt super krachtig, net of zijn strat "leeft". Weet iemand hoe ik hier een beetje mee in de buurt kom, of wat voor pedalen hij zelf gebruikt?

  2. #2

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2004
    Locatie
    Deurne (Antwerpen)
    Berichten
    128

    Standaard

    Ik heb de perfecte Gary Moore sound: Fenix Strat kopie en Roland DAC 15X met enkele pedaaltjes ertussen.

    Ruilen? :-D

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    ik vond het geluid (oversturing) van de Guv'nor erg mooi klinken. Erg fel. Die zag ik er nu niet bijstaan, bij zijn set up.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  5. #5

    Standaard

    als ik mijn gain half opendraai krijg ik met mijn LP kopietje ongeveer zo'n geluid, denk ik :-?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Ik betwijfel dat. Maar ja...hoe snel ben je tevreden over je geluid natuurlijk. Ik luister erg kritisch en dan kom ik tot de conclusie dat dat geluid niet gemakkelijk na te maken is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Moore doet het met 010 snaren, krachtige vingers, en een buiten gewoon goede vibrato en frasering.
    Heb em diverse keren gezien , maakt niet uit waar ie over speelt , Soldano(Hotrod 50) , of een DSL (tegenwoordig), of zijn oude JMP super bass, maakt niks uit.
    Tube screamer en niet onbelangrijk , delay(-pedaaltje) voor de versterker , niet in de loop, zo maakt ie zijn sound.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top